Forhandling angående restgæld

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2013

raca

pcoramt skriver:

nu er det sådan at jeg ikke skriver til hende! men til alle der har så ondt af sig selv. og ja for nogen ville det være en ide at komme under økonomisk varetægt, det er kun en periode det gælder for, og hvis man VIRKELIG gerne vil være gældsfri, så er det et af det ofre man kan tage.

jammen der er jo ingen der har ondt af sig selv i denne tråd..

de kommer med konstruktive løsninger og forklare hvordan det gik da de havde gæld og hvad de gjode da de kom af med dem.

dem der hvar gæld og kæmper med dem ved jo udemærket godt de har skidt i nælderne..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2013

pcoramt

raca skriver:

du har jo kun det rådigheds beløb når du bliver godkedt til lånet..

dine udgifter og livstitione kan jo ændre sig 1000000 gange.

og tja for bare 10 år siden var det langt lettere at få lån.. og høje lån..

vi er långodkedt til godt 1,2 mil nu.. for 10 år siden, på en samlet indkomst der var 10.000 mindre var vi godkedt til 2.1 mil..

i samme tidrum er huspriserne faldet.. så tja hvis vi havde optaget lån på 2.1 mil og huset var gået på tvang i 2009 tja så havde vi tabt penge på det..  så huse er ikke så sikker invistering mere man ender let med gæld.

Selvfølgelig er det ikke en sikker investering at købe et hus, men igen er det et valg man tager selv om man ikke kan se ind i fremtiden. men hvis man vælger at købe sig et hus så sætter man sig vel ikke dyrer end hvad man kan betale i husleje, hvis begge fx skulle blive arbejdsløse? det handler vi ihvertfald efter. 

Anmeld

29. august 2013

pcoramt

raca skriver:

jammen der er jo ingen der har ondt af sig selv i denne tråd..

de kommer med konstruktive løsninger og forklare hvordan det gik da de havde gæld og hvad de gjode da de kom af med dem.

dem der hvar gæld og kæmper med dem ved jo udemærket godt de har skidt i nælderne..

jo man har ondt i røven hvis man ber sine kreditorer om at få mindre end de er berettiget til. det er jo det samme som at jeg låner 1000 kr af min veninde og imellemtiden bliver fyret og så siger jeg har 800 kr er det ok?

Anmeld

29. august 2013

raca

pcoramt skriver:

Da man valgte at låne penge var det vel til et formål? at eje et eller andet, og det må da have været super sjovt. men virkeligheden banker på, og pengene skal betales tilbage, selvom det kan koste mange sure ofre.

jeg er så træt af at høre på folk der klynker over deres gæld, det er jo altså et valg man har taget.

dine svar er uforskammede..

ja gu havde de fleste lån et formål..

nyt tag, nye vinduer, nyt badeværelse..

og ellers var man i et forhold med phykisk udnyttelse..

godt jeg ikke får dig som bankrådgiver.. syntes du virker højrøvet og bedrevidende.. forde livet ikke har mødt dig endnu..

Anmeld

29. august 2013

FrkRaarup

Anonym skriver:

Nu skylder jeg til mange forskellige kreditorer. Og tro mig jeg har prøvet alt. Har prøvet at snakke med dem, forhandle med osv. Nogle af dem har ikke være til at hugge eller stikke i. Har forklaret dem min situation. At jeg ikke har penge til at betale af. Det har endt med det har registreret mig i Rki og slæbt mig i fogedretten. Men det har jo ikke hjulpet en dyt. De kan jo ikke plukke håret af en skaldet. Så det kom de ikke langt med. Jeg betaler de kreditorer af jeg kan og dem der vil samarbejde med mig får penge. Dem der ikke vil får ikke en øre. For renterne er så skyhøje at jeg ikke engang kan betale dem. Gælden vokser og vokser. Jeg synes ikke det er sjovt. Men jeg har lært at leve med det. Sådan er det bare. Det er bare penge. Sådan bliver jeg nød til at tænke. Jeg kan ikke gøre mere end hvad jeg gør. hvis jeg skal gå og have det dårligt over det hele tiden så ville jeg gå psykisk ned. Igår fik jeg en aftale i hus. Og skylder en post mindre. Det har jeg det godt med. Men jeg ville ønske jeg ikke havde alt den gæld for jeg synes ikke jeg er 100% skyld i at jeg sidder med så stor en gæld den dag idag

Har du overvejet gældsernæring?

Kender ikke meget til det, men måske det kunne være en mulighed?

Du får lige en Hov.. Okay, lidt flere end en

Anmeld

29. august 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

jeg syntes din svar er uforskammet.

du aner intet om hendes sitionen.

man kan få lavet en ordenlig gæld på huse hvis man har købt da huspriserne toppede og af den ene eller anden uheldige grund er nødsaget til at sælge da priserne lå i bund.

mange har midstet rigtig mange penge på det.

samt kan man jo blive skilt, eller arbejdsløs, dette giver også gæld.

men kan havde været gift med en der overforbrugte. men i nogle tilfælde hefter man soledrarisk.

man kan havde forsøgt sig som selvstædig..

osv 

TAK!

Anmeld

29. august 2013

raca

pcoramt skriver:

Selvfølgelig er det ikke en sikker investering at købe et hus, men igen er det et valg man tager selv om man ikke kan se ind i fremtiden. men hvis man vælger at købe sig et hus så sætter man sig vel ikke dyrer end hvad man kan betale i husleje, hvis begge fx skulle blive arbejdsløse? det handler vi ihvertfald efter. 

dejligt i er så fornuftige-..

men dette holder bare ikek altid. man kan købe huset efter man kan sidde i det.. man kan lave forbedreinge, som man tager lån til og man kan blive tvunget ud i sitioner der tærre på kassekriditen..

og når man når op og tjæner 35000 pr mdr begge par.. vælger man ofte ikke at sidde og glo i en 80kvm lejlihed men istedet et fedt hus.. og ja det er et valg, også sparre man bare op til dårlige tider og forsikre sig ud af det.. så godt man kkan men nogle gange er det bedste bare ikke godt nok..

og det du siger er jo at alle skal bo i huse på 700000-800000 dette er jo ikke realsiskiks.

Anmeld

29. august 2013

Anonym trådstarter

pcoramt skriver:

Da man valgte at låne penge var det vel til et formål? at eje et eller andet, og det må da have været super sjovt. men virkeligheden banker på, og pengene skal betales tilbage, selvom det kan koste mange sure ofre.

jeg er så træt af at høre på folk der klynker over deres gæld, det er jo altså et valg man har taget.

JA det er et valg man har taget. Men man regner jo ikke med at ende ud i tvangsauktion af hus efter skilsmisse samt gæld der vokser fordi man ikke er istand til at betale tilbage. Så det er MIN skyld min eksmand skred. Det er min skyld han havde et overforbrug! Det er MIN skyld at jeg endte i økonomisk vold. Det er MIN skyld det hele. Derfor skal jeg lade være at klynke... hvilket jeg IKKE gør. Jeg gør det jeg kan og jeg har har lært at leve med gælden. Du er SÅ dømmende og det klæder dig ikke!

Anmeld

29. august 2013

Anonym trådstarter

FrkRaarup skriver:

Har du overvejet gældsernæring?

Kender ikke meget til det, men måske det kunne være en mulighed?

Du får lige en Hov.. Okay, lidt flere end en

Det bliver ikke aktuelt da der er snak om forbrugslån men også alm. boliglån efter tvangsauktion.

Anmeld

29. august 2013

raca

jo man har ondt i røven hvis man ber sine kreditorer om at få mindre end de er berettiget til. det er jo det samme som at jeg låner 1000 kr af min veninde og imellemtiden bliver fyret og så siger jeg har 800 kr er det ok?

nej det er det ikke..det samme med mindre dine veninder sage hey det bliver 1200 pga renter og omkostninger.. og du sage ok jeg har 1000 kr og du får det ellers må du få det i 50kr sedler en gang pr mdr.

kreditorene har meget ofte sat en ret høj rente på mellem 8-20% og jo højre riciko gruppe deres låntagere er i des højer rante.. så det spil de oplever ved kun at få deres penge 1,5 gang retur og ikke 2 gange  er ikke snyd men et fornuftigt træk fra kreditorene..

det er vel ikke være end at bankerne giver stabile kunder med fast egndom og fast indkomst en rente på 2% og dem der er mere uskikre 10-12%

de går det for at være sikker på at få pengene igen.

det er jo heller ikke at havde ondt i røven at man forhandler rente satser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.