Forhandling angående restgæld

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2013

FrkRaarup

Anonym skriver:

Det bliver ikke aktuelt da der er snak om forbrugslån men også alm. boliglån efter tvangsauktion.

Okay

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

nej det er det ikke..det samme med mindre dine veninder sage hey det bliver 1200 pga renter og omkostninger.. og du sage ok jeg har 1000 kr og du får det ellers må du få det i 50kr sedler en gang pr mdr.

kreditorene har meget ofte sat en ret høj rente på mellem 8-20% og jo højre riciko gruppe deres låntagere er i des højer rante.. så det spil de oplever ved kun at få deres penge 1,5 gang retur og ikke 2 gange  er ikke snyd men et fornuftigt træk fra kreditorene..

det er vel ikke være end at bankerne giver stabile kunder med fast egndom og fast indkomst en rente på 2% og dem der er mere uskikre 10-12%

de går det for at være sikker på at få pengene igen.

det er jo heller ikke at havde ondt i røven at man forhandler rente satser

Anmeld

29. august 2013

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)

Hej...

Læser lige hele din tråd igenem mens jeg svare

Gør opmærksom på, at det blev meget langt

Til nogle af de personer der har svaret: Denne tråd går ikke ud på, at TS skal have medlidenhed. H*n spørge om råd i forhold til, om vi tror långiver vil frigive restgælden, hvis h*n betale 12.000 kr. Bare til info Jeg kan sagten følge TS i, at dem som ikke er samarbejdsvillige bare ryger bag i køen. Hvis de er samarbejdsvillige er det da klart, at man hellere vil "hjælpe" dem først. 

Ej hvor er det fedt, at du prøver at gøre noget ved det. Og fedt de gik med til 12.000 i stedet for de 14.000. Men at du kommer med så stor en sum viser jo også, at du faktisk er villig til at betale tilbage... 

Det altid fedt når man kan stryge en fra listen... Tager du de mindste poster væk først eller? For kan se du har mere gæld. Du bør, selvom du ikke kan tilbagebetale alle, overveje at kontakte dem. Det kan være nogen vil gå med til rentestop, hvis du bare forklare dem din situation, og "lover" at de skal få deres penge. For ellers kan det på et punk ikke betale sig, at betale nogle tilbage men så risikere at få det samme lagt oveni en anden gæld. For så er du jo lige vidt. 

Har du overvejet at søge gældsernæring (staves?)? Det jo altid et forsøg værd. Har du nogen større ting af værdi?

Har du altid forsøgt at betale på nogle af posterne?

Har du lagt et budget over dine penge for evt. at se om der er steder du kan spare? Måske madpenge (madplan), forsikring, fornøjelse osv.?

Betaler din eks mand også af på gælden? Eller er den i dit navn kun?

Du skriver, at du ikke vil leve ringe fordi du skal betale af på en gæld du ikke er 100% skyld i. Hvorfor anmelder du det ikke, hvis der er sket noget (du skriver tidligere økonomisk vold)?

Kan så nu se, at der er tale om forbrugsgæld og boliglån. 

Hmm. Ved ikke om ud kan bruge mit svar til så meget. Men det hvertfald det jeg tænkte på, da jeg læste tråden igennem. 

Igen.. Skulderklap til dig fordi du rent faktisk gør noget ved gælden, og ikke bare lader den stå 

Anmeld

29. august 2013

Anonym trådstarter

pcoramt skriver:

jo man har ondt i røven hvis man ber sine kreditorer om at få mindre end de er berettiget til. det er jo det samme som at jeg låner 1000 kr af min veninde og imellemtiden bliver fyret og så siger jeg har 800 kr er det ok?

Gu har man da ej ondt i røven fordi man forhandler. Det er sgu da bedre de får de 12.000 kr her og nu end ingen... og så er der omkostninger ved inkasso, fogedret mm. som jeg f.eks heller ikke ville kunne betale. Jeg har sgu ikke ondt i røven. Jeg gør da i det mindste noget.

Anmeld

29. august 2013

Carina:-)

raca skriver:

så du køber både bil og hus kontant..

og når taget skal skiftes på huset og badeværelset med.. så har du lige en halv milion du kan hive op af skuffen..

husene har været så dyre i mange områder i dk at det ikke er mugliget at sidde i dem på 2x dagpenge.. vi taler alm paracelhuse på 120kvm til godt en milion..

i sønder og vest og nordjylland er det nemt nok at efter leve.. hvisse stedet på sjælland umugligt.

og ja vi har gjodt ALT for at være sikret økonomsik. så som billigt hus, kontant betalte biler og opsparing, men 3.5 år på SU+ deltids arbejde  og en mand på DP+lønsikring , kan faktisk kun lige få det til at løbe rundt.

hvis vi så valgte at blive skildt ville bugettet skide totalt. og vi ville ende med gæld begge to

Gik udfra vi snakkede alm forbrugsgæld.

Men ja da vi skiftede tag sidste år,betalte vi selv-(og det koster altså ikke ½ mill)

Vi tjener godt -men har alligevel valgt at sætte os billigt .

Netop fordi man ikke ved hvad morgendagen bringer ,og jeg gider ikke ende i bundløs gæld pga for dyrt hus.

Desuden så er de fleste der sidder med kæmpe gæld altså ikke pga et hus ,men pga enorm forbrugsgæld-

Og det kan man vel ikke skyde skylden på nogen ?

Anmeld

29. august 2013

Anonym trådstarter

Prinsen & prinsessen <3 skriver:

Hej...

Læser lige hele din tråd igenem mens jeg svare

Gør opmærksom på, at det blev meget langt

Til nogle af de personer der har svaret: Denne tråd går ikke ud på, at TS skal have medlidenhed. H*n spørge om råd i forhold til, om vi tror långiver vil frigive restgælden, hvis h*n betale 12.000 kr. Bare til info Jeg kan sagten følge TS i, at dem som ikke er samarbejdsvillige bare ryger bag i køen. Hvis de er samarbejdsvillige er det da klart, at man hellere vil "hjælpe" dem først. 

Ej hvor er det fedt, at du prøver at gøre noget ved det. Og fedt de gik med til 12.000 i stedet for de 14.000. Men at du kommer med så stor en sum viser jo også, at du faktisk er villig til at betale tilbage... 

Det altid fedt når man kan stryge en fra listen... Tager du de mindste poster væk først eller? For kan se du har mere gæld. Du bør, selvom du ikke kan tilbagebetale alle, overveje at kontakte dem. Det kan være nogen vil gå med til rentestop, hvis du bare forklare dem din situation, og "lover" at de skal få deres penge. For ellers kan det på et punk ikke betale sig, at betale nogle tilbage men så risikere at få det samme lagt oveni en anden gæld. For så er du jo lige vidt. 

Har du overvejet at søge gældsernæring (staves?)? Det jo altid et forsøg værd. Har du nogen større ting af værdi?

Har du altid forsøgt at betale på nogle af posterne?

Har du lagt et budget over dine penge for evt. at se om der er steder du kan spare? Måske madpenge (madplan), forsikring, fornøjelse osv.?

Betaler din eks mand også af på gælden? Eller er den i dit navn kun?

Du skriver, at du ikke vil leve ringe fordi du skal betale af på en gæld du ikke er 100% skyld i. Hvorfor anmelder du det ikke, hvis der er sket noget (du skriver tidligere økonomisk vold)?

Kan så nu se, at der er tale om forbrugsgæld og boliglån. 

Hmm. Ved ikke om ud kan bruge mit svar til så meget. Men det hvertfald det jeg tænkte på, da jeg læste tråden igennem. 

Igen.. Skulderklap til dig fordi du rent faktisk gør noget ved gælden, og ikke bare lader den stå 

Tak skal du have jeg svarer dig lige senere da jeg skal ud af døren om lidt.

Anmeld

29. august 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Jeg har rigtig meget gæld hvilket jeg selvfølgelig er rigtig ked af. Jeg har fået nogle penge som jeg tænker jeg ville betale til en post jeg har. Jeg skylder omkring 14.000 kr. og jeg ville høre om I tror De vil godetage den hvis jeg skrev jeg havde 12.000 og jeg kunne betale dem her og nu hvis de ville stryge de sidste 2000 kr. Tror I De ville gå med til det?

kommer an på hvem men tror da det er tænkeligt for kreditoren 

Anmeld

29. august 2013

raca

Gik udfra vi snakkede alm forbrugsgæld.

Men ja da vi skiftede tag sidste år,betalte vi selv-(og det koster altså ikke ½ mill)

Vi tjener godt -men har alligevel valgt at sætte os billigt .

Netop fordi man ikke ved hvad morgendagen bringer ,og jeg gider ikke ende i bundløs gæld pga for dyrt hus.

Desuden så er de fleste der sidder med kæmpe gæld altså ikke pga et hus ,men pga enorm forbrugsgæld-

Og det kan man vel ikke skyde skylden på nogen ?

nej.. men det gør TS jo heller ikke.. det er PCORAMT der hakker ned over man bare skal være ansvarlige og jeg skal komme efter dig..

og i jylland er det skide let og være ansvarlig mht til huskøb. dette er det ikke i de dyre boligområder..

så jeg forsøger bare at forklare nogle af de grunde der er til at gæld ikke altid bare er sjusk.. og overforbrug.

nye vinduer koster ca 30000, nyttag ca 150000( hvis spræne skal skiftes mere vis isoleringen skal) og ja det er billiget hvis det kun er nye eternitblader.

nyt fyr koster også omkring 100000 osv.. det var bere ekspekler der kan være mange og forskellig artede udgifter i forbindelse med huset..

man kan også lave en lille fiks tilbygning. den sluger nemt 300000

Anmeld

29. august 2013

dejligt i er så fornuftige-..

men dette holder bare ikek altid. man kan købe huset efter man kan sidde i det.. man kan lave forbedreinge, som man tager lån til og man kan blive tvunget ud i sitioner der tærre på kassekriditen..

og når man når op og tjæner 35000 pr mdr begge par.. vælger man ofte ikke at sidde og glo i en 80kvm lejlihed men istedet et fedt hus.. og ja det er et valg, også sparre man bare op til dårlige tider og forsikre sig ud af det.. så godt man kkan men nogle gange er det bedste bare ikke godt nok..

og det du siger er jo at alle skal bo i huse på 700000-800000 dette er jo ikke realsiskiks.

Det smarte ville jo så have været at spare op af jeres overskud,inden I købte hus så I havde råd til at vedligeholde jeres hus.

Jeg køber jo heller ikke en Audi til en mill ,og forventer at jeg ikke skal bruge penge på forsikring og værkstedsregninger.

I prioterede at sætte jer i et dyrt hus,det er et valg ligesom nogen prioterer at låne 100.000 til et bryllup.

Begge dele skal betales tilbage med masser af renter-Også selv om man bliver arbejdsløs.

Men jo der er forskel på at bo i Jylland end KBh lige mhs til boligpriser. Da det er den voldsomme prisstigning i Kbh der fik mange til at være insolvente.

Anmeld

29. august 2013

raca skriver:

nej.. men det gør TS jo heller ikke.. det er PCORAMT der hakker ned over man bare skal være ansvarlige og jeg skal komme efter dig..

og i jylland er det skide let og være ansvarlig mht til huskøb. dette er det ikke i de dyre boligområder..

så jeg forsøger bare at forklare nogle af de grunde der er til at gæld ikke altid bare er sjusk.. og overforbrug.

Jeg er enig med digi at i KBH har mange mennesker knækket nakken pga enorme husstigninger der gør at de ikke kan komme af med deres huse.

Og ja er enig med dig I at self. er der forskel på at man går ned efter sygdom ,mistet job eller skilsmisse -end ren overforbrug.

Jeg tror jeg misforstod dit tidl indlæg. 

Beklager

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.