Forhandling angående restgæld

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2013

Carina:-)

ano14316 skriver:

Vil bare lige give dig et KÆMPE klap på skulderen for at du vælger at knalde 12.000 kr gæld af i stedet for at forsøde tilværelsen!
Jeg ved desværre nok godt hvad jeg havde valgt

Skid på den bedrevidenhed nogen har!!!

Vi er satme mange der har optaget nogen dumme lån uden at tænke sig om.. Og banker osv. er bare svære at få til at forstå i kan tage det her, eller i får ingenting.

Jeg har nedbragt min gæld med 100.000 på under et år, bl.a. fordi jeg havde et billån hvor jeg kunne lade bilen gå retur. Så for et par måneder siden var min kæreste på skolen langt væk, og han kunne ikke være på sit ekstra arbejde, og vores søn har været meget syg og det har kostet mange penge, så de penge jeg havde sat til side til at stå i mod med, når kæresten tog på skole var ædt af benzin, parkering ved sygehuse, hospitals mad, medicin ect. så jeg skulle bruge et bevilliget overtræk på 1000 kr i 1 mnd, og jeg ringede inden kontoerne gik i minus for kunne godt se hvor det bar hen. Og banken sagde bare "NEJ!!!" og jeg blev bare så frustreret og ked af. Jeg har aldrig misset et afdrag eller noget som helst. Så ringede flere gange til banken og heldigvis var vores egen bankrådgiver så optaget og jeg snakkede med en anden, og forklare situationen og at jeg kunne betale regninger og så undvære mad til magnus eller jeg kunne lade kontoen gå i overtræk uden aftale og bliver stemplet yderligere, eller de kunne give mig det overtræk i 30 dage, forklarede hvad vi havde gjort for at sænke vores udgifter, skilt os af med bilen, flyttet til billigere lejemål osv osv. og han LYTTEDE og fortalte det videre til vores egen bank rådgiver der så ringede tilbage og sagde at hun ikke havde været opmærksom på hvad vi havde gjort og at hun synes det var flot og at vi jo ikke havde haft brug for hjæp meget længe og hun ville gerne give mig de 1000 kr på overtræk uden omkostninger.. og jeg gik bare fra gråd og frustration til kæmpe lettelse og rigtig glad.

Jeg er ked af din situation, men med din holdning tror jeg nok du skal komme igennem det... Har du prøvet at få professionel hjælp til at få gælden ned.. der er f.eks. http://hjaelptilgaeld.dk/
Jeg har selv overvejet det, da vi er i situation hvor vi kun afdrager meget meget lidt på gælden og resten er renter.. vi har prøvet at forhandle renten med banken men de siger de ingen ting vil gøre..

Nogen kalder det bedrevidenhed,andre kalder det ansvarsfølelse....

Det kan godt være jeg er naiv.

Men jeg forstår slet ikke at man kan finde på at optage sindssyge lån med tårnhøje renter fordi man ikke kan vente med at købe en ny telefon.

Hvis man ikke kan spare pengene op ,hvordan vil man så kunne betale af på lån og vilde renter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Det er da bestemt ikke ligegyldigt at betale en kreditor ud, selvom der så er andet man ikke kan betale. Der er jo kun en vej og det er væk med dem en for en.
hvad synes du så hun skulle have gjort?

Ja det er også det man kalder "sneboldseffekten"  EN EFTER EN

Anmeld

28. august 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Nogen kalder det bedrevidenhed,andre kalder det ansvarsfølelse....

Det kan godt være jeg er naiv.

Men jeg forstår slet ikke at man kan finde på at optage sindssyge lån med tårnhøje renter fordi man ikke kan vente med at købe en ny telefon.

Hvis man ikke kan spare pengene op ,hvordan vil man så kunne betale af på lån og vilde renter?

Sjovt som denne tråd udvikler sig. Det handler ikke om holdningen til gæld m.m Men om hvorvidt man tror en kreditorer ville gå med til en aftale/forhandling.

Anmeld

28. august 2013

Capri Sonne

Anonym skriver:

Hvor er det jeg modsiger mig selv?

Det skriver jeg da. Du vil ikke leve som de foreslår i luksusfælden, men du har skåret helt ind til benet. Det har du vel ikke hvis du ikke vil undvære visse luksusting?

Anmeld

28. august 2013

Carina:-)

Anonym skriver:

Sjovt som denne tråd udvikler sig. Det handler ikke om holdningen til gæld m.m Men om hvorvidt man tror en kreditorer ville gå med til en aftale/forhandling.

Men så alsidig er debatten.

Tingene tager nogen gange en drejning,og det er både spændende og lærerigt

Anmeld

28. august 2013

Anonym trådstarter

Jupiter skriver:

Jeg synes bestemt hun har gjort det rigtige! Fik nok ikke formuleret mig tydeligt nok 

Men hvis de andre kreditorer ikke får nogle penge fordi de ikke vil nedskrive gælden (hvilket jeg synes at kunne læse er holdningen fra TS), så er det ligegyldigt i den forstand at hun så stadig vil have en kæmpe gæld. Og hvis beløbet er 1,5 mill. så betyder 12-14.000 jo ingenting i det store billede.

Håber det gav mening denne gang 

Du har misforstået det. Det handler ikke om at de ikke får penge fordi de ikke vil nedskrive gælden. Det handler om jeg har ikke så mange penge og derfor kan jeg ikke afdrage op det hele. Derfor er der nogen kreditorer der er gået med til at jeg afdrager med et minimalt beløb - desværre vokser gælden da jeg ikke får betalt renterne. Men jeg viser i det mindste betalingsvilje. De kreditorer som ikke vil indgå aftale om mindre afdrag/mdr. får ingen penge. Derfor får jeg betalt mere af til dem som gerne vil indgå aftalen. Det er faktisk også sådan de har "rådet" til i luksusfælden. Og også metoden "sneboldseffekten" (at tage en kreditorer en efter en) Nu betaler jeg så til flere. Men jeg kan ikke undværre flere penge. For mig er min familie vigtigst. Og jeg vælger helt sikkert dem frem for en privat kreditorer. Det er bare penge. Det lyder koldt. Men det er koldt. Sådan bliver jeg nød til at tænke, hvis jeg skal overleve psykisk.

Anmeld

28. august 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Men så alsidig er debatten.

Tingene tager nogen gange en drejning,og det er både spændende og lærerigt

Ja ja men alligevel

Anmeld

28. august 2013

Anonym trådstarter

Capri Sonne skriver:

Det skriver jeg da. Du vil ikke leve som de foreslår i luksusfælden, men du har skåret helt ind til benet. Det har du vel ikke hvis du ikke vil undvære visse luksusting?

Ok på den måde. Nej jeg har også en grænse. Men jeg nægter at leve så ringe i mange år pga. en gæld jeg ikke er 100% skyld i. Derfor. Men jeg har skåret ind til benet og kan ikke gøre mere end hvad jeg gør. Det jeg har valgt at gøre er for min familie og mit eget bedste.

Anmeld

28. august 2013

MortilElias2010

ano14316 skriver:

Sådan en bankrådgiver har jeg også haft..

Og hold da op hvor kan man nå langt med charme, selvtillid og flirt - hvilket gik begge veje  Men dt er jo idag ris til egen røv nu hvor man for længst er blevet voksen. Han tjente jo på det  Det gjorde jeg ikke. Ung naiv og ingen forstand på penge. Det har mine forældre aldrig lært mig. Men det bliver der da lavet om på nu med næste generation  

Anmeld

28. august 2013

Capri Sonne

Anonym skriver:

Ok på den måde. Nej jeg har også en grænse. Men jeg nægter at leve så ringe i mange år pga. en gæld jeg ikke er 100% skyld i. Derfor. Men jeg har skåret ind til benet og kan ikke gøre mere end hvad jeg gør. Det jeg har valgt at gøre er for min familie og mit eget bedste.

Okay det er også helt i orden, undrede mig bare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.