pcoramt skriver:
Præcis derfor kræver banken et vist rådighedsbeløb pr måned når man optager lånet. arbejder altså med økonomi, så er styr på det. Vi har selv et billån på 2xx.xxx kr og bare det lille beløb kræver et rådighedsbeløb på knap 10.000 kr. Og det er altså når ALT er betalt og beløbet stiger med yderlig 1800 kr pr barn pr måned. Desuden er et boliglån som oftes under posten boligudgifter, så der må vel altid ligge et beløb der.
ja det er pisse ærgerligt at blive snydt at en bolighaj, men det er også en fejl man lære af. Jeg er ret sikker på at hvis man snakker med sine kreditorer så kan der findes en fornuftig løsning.
Vi lånte penge til en bil i banken - vi havde begge jobs mv., fint rådighedsbeløb osv.
Måneden efter blev min kæreste fyret?
Man kan jo intet gøre i sådan en situation, og banken vil stadig gerne have sine penge. Men man har bare mindre at give af.
Men jeg tænker - at dem, der aldrig har prøvet at hænge med røven i postkassen, været ude og skide, samle flasker i skuret for at få råd til en liter mælk og en pakke rugbrød skal holde deres mund.
For du kan være nok så godt stille økonomisk i januar, og i februar bliver du fyret og ryger på dagpenge.
Der har du jo optaget lånet - fordi du havde et acceptabelt rådighedsbeløb.
Der findes rigtig mange mennesker, som er udsat for det, der heller økonomisk vold. Hvor der bliver stiftet gæld i ens navn, man skriver under, under trusler osv.
Min pointe er: Ikke alle kan bare gøre sådan som du siger. Man skal betale sin gæld af - ja! Men det er altså iikke muligt at forudse, hvad der sker i fremtiden - så ville man jo aldrig gøre noget, hvis man skulle tænke hele tiden. Ej, men jeg kan jo også blive fyret i morgen.
Til TS: Synes det er fedt, du har betalt den gæld af (selvom det kun er en post).. Mange havde valgt at sige fuck det og i stedet bruge pengene på en rejse for at forkæle sig selv. Du gør i det mindste noget ! Hatten af for det!