Forhandling angående restgæld

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2013

MortilElias2010

Anonym skriver:

Hvis bare jeg "kun" skyldte så lidt. Her snakker vi over 1,5 mio.  hvis ikke mere

Har du kontakt luksusfælden? Eller andre der kan være behjælpelig..?  Og jeg syntes jeg havde en stor gæld på 300.000 (SUgæld og lån i banken til adskillige flytninger og en al for venlig bankmand i mine yngre dage plus renter. Skal først betale af på su næste år og banken betaler jeg af til hver måned men slet ikke nok til at dække kvartalsrenterne, men har heller ikke en indkomst hvor jeg kan hæve beløbet mere end det det i forvejen bliver betalt - glæder mig dog ustyrligt til jeg kan. 

Og dejligt de gik med til at lade dig betale 12.000  E skridt på vejen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

Flødebollen

pcoramt skriver:

Præcis derfor kræver banken et vist rådighedsbeløb pr måned når man optager lånet. arbejder altså med økonomi, så er styr på det. Vi har selv et billån på 2xx.xxx kr og bare det lille beløb kræver et rådighedsbeløb på knap 10.000 kr. Og det er altså når ALT er betalt og beløbet stiger med yderlig 1800 kr pr barn pr måned. Desuden er et boliglån som oftes under posten boligudgifter, så der må vel altid ligge et beløb der. 

ja det er pisse ærgerligt at blive snydt at en bolighaj, men det er også en fejl man lære af. Jeg er ret sikker på at hvis man snakker med sine kreditorer så kan der findes en fornuftig løsning. 

Vi lånte penge til en bil i banken - vi havde begge jobs mv., fint rådighedsbeløb osv.

Måneden efter blev min kæreste fyret?

Man kan jo intet gøre i sådan en situation, og banken vil stadig gerne have sine penge. Men man har  bare mindre at give af.

Men jeg tænker - at dem, der aldrig har prøvet at hænge med røven i postkassen, været ude og skide, samle flasker i skuret for at få råd til en liter mælk og en pakke rugbrød skal holde deres mund.

For du kan være nok så godt stille økonomisk i januar, og i februar bliver du fyret og ryger på dagpenge.

Der har du jo optaget lånet - fordi du havde et acceptabelt rådighedsbeløb.

Der findes rigtig mange mennesker, som er udsat for det, der heller økonomisk vold. Hvor der bliver stiftet gæld i ens navn, man skriver under, under trusler osv.

Min pointe er: Ikke alle kan bare gøre sådan som du siger. Man skal betale sin gæld af - ja! Men det er altså iikke muligt at forudse, hvad der sker i fremtiden - så ville man jo aldrig gøre noget, hvis man skulle tænke hele tiden. Ej, men jeg kan jo også blive fyret i morgen.

Til TS: Synes det er fedt, du har  betalt den gæld af (selvom det kun er en post).. Mange havde valgt at sige fuck det og i stedet bruge pengene på en rejse for at forkæle sig selv. Du gør i det mindste noget ! Hatten af for det!

Anmeld

28. august 2013

Anonym trådstarter

MortilElias2010 skriver:

Har du kontakt luksusfælden? Eller andre der kan være behjælpelig..?  Og jeg syntes jeg havde en stor gæld på 300.000 (SUgæld og lån i banken til adskillige flytninger og en al for venlig bankmand i mine yngre dage plus renter. Skal først betale af på su næste år og banken betaler jeg af til hver måned men slet ikke nok til at dække kvartalsrenterne, men har heller ikke en indkomst hvor jeg kan hæve beløbet mere end det det i forvejen bliver betalt - glæder mig dog ustyrligt til jeg kan. 

Og dejligt de gik med til at lade dig betale 12.000  E skridt på vejen. 

Tro mig jeg skal ikke tilmeldes luksusfælden. Gider ikke udstille mig selv foran hele danmark. Og desuden er det ikke meget de hjælper med. Meget af det vi har set i luksusfælden er skuespil og ja de bestemmer hvordan man skal reagerer, sige og gøre. Hvis man får gældssernæring eller hvad det hedder så kommer man under økonomisk kontrol. Og ingen skal bestemme over min økonomi. Man bliver tvunget til at købe brugt tøj, man må ik eje en computer, smartphone eller lignende. Man får kun et hvis beløb at råde over om måneden og sådan vil det være i 5 år eller sådan. Det har jeg fået fortalt. Jeg ville ikke kontrolleres. Jeg vil bare leve et nogenlunde normalt liv med min familie.

Anmeld

28. august 2013

Anonym trådstarter

Kathepige skriver:

Vi lånte penge til en bil i banken - vi havde begge jobs mv., fint rådighedsbeløb osv.

Man kan jo intet gøre i sådan en situation, og banken vil stadig gerne have sine penge. Men man har  bare mindre at give af.

Men jeg tænker - at dem, der aldrig har prøvet at hænge med røven i postkassen, været ude og skide, samle flasker i skuret for at få råd til en liter mælk og en pakke rugbrød skal holde deres mund.

For du kan være nok så godt stille økonomisk i januar, og i februar bliver du fyret og ryger på dagpenge.

Der findes rigtig mange mennesker, som er udsat for det, der heller økonomisk vold. Hvor der bliver stiftet gæld i ens navn, man skriver under, under trusler osv.

Min pointe er: Ikke alle kan bare gøre sådan som du siger. Man skal betale sin gæld af - ja! Men det er altså iikke muligt at forudse, hvad der sker i fremtiden - så ville man jo aldrig gøre noget, hvis man skulle tænke hele tiden. Ej, men jeg kan jo også blive fyret i morgen.

Til TS: Synes det er fedt, du har  betalt den gæld af (selvom det kun er en post).. Mange havde valgt at sige fuck det og i stedet bruge pengene på en rejse for at forkæle sig selv. Du gør i det mindste noget ! Hatten af for det!

Tak skal du have. Det er dejligt med et klap på skulderen.

Anmeld

28. august 2013

Flødebollen

Anonym skriver:

Tak skal du have. Det er dejligt med et klap på skulderen.

Det skal man også have, når man har gjort noget godt for sig selv, og jeg mener det der er det mest ansvarlige, du kan gøre.

for det.

Held og lykke med det andet. Som du siger - det er kun penge. Og så længe, man har hinanden, ikke?

Jeg kender til det med at sidde hårdt i det - men man kan overleve mange ting

Anmeld

28. august 2013

Anonym trådstarter

Kathepige skriver:

Det skal man også have, når man har gjort noget godt for sig selv, og jeg mener det der er det mest ansvarlige, du kan gøre.

for det.

Held og lykke med det andet. Som du siger - det er kun penge. Og så længe, man har hinanden, ikke?

Jeg kender til det med at sidde hårdt i det - men man kan overleve mange ting

Ja det er utroligt hvad man kan "overleve" på.

Denne måned har været rigtig stram. Men vi har da fået mad hver dag. Ser meget frem til fredag som er lønningsdag. Trænger til et rigtig lækkert varmt måltid mad.

Anmeld

28. august 2013

pcoramt

Hyacinth skriver:

Bare fordi man arbejder med økonomi, betyder det jo ikke, at man forstår verden omkring sig. Det er ikke for at være streng, men det samme gælder jo alle andre jobs.

Men jeg kunne godt blive nysgerrig og spørge om du er bankrådgiver?

Forstår du stadig ikke hvad jeg mener? Det er jo LIGEGYLDIGT om du SKAL have +10.000 i rådighedsbeløb når du OPTAGER lånet, hvis du alligvel ender på dagpenge og dermed måske kun har kr. 8000 i rådighedsbeløb.
At rådighedsbeløbet falder, betyder jo ikke at din madpost, forsikringspræmie, lån osv, rent faktisk falder.

(P.s. Det er ikke mig der fortalte om en bolighaj)

jeg er ikke bankrådgiver.. men når rådighed beløbet skal være så stort så burde det bestemt ikke være urealistisk at kunne betale sin gæld.

min pointe er bare at man gang på gang ser folk der ikke kan betale hvad de skylder, men stadig mener at man har råd til en sommerferie, og stadig har råd til cigaretter. jeg synes det er super uretfærdigt at der er nogen der synes det er helt ok at sidde med en gæld de ikke kan betale og så bare søge gældssernering. puha en indstilling..

Anmeld

28. august 2013

pcoramt

Kathepige skriver:

der er selfølge situationer man ikke kan forudse.. men selv om vi begge belv fyret så ville vi stadig have råd til at betale vores gæld.. der vil naturligvis ikke være så meget til sjov, men det er vel os fair nok i sådan en situation.

Anmeld

28. august 2013

pcoramt

Anonym skriver:

Tro mig jeg skal ikke tilmeldes luksusfælden. Gider ikke udstille mig selv foran hele danmark. Og desuden er det ikke meget de hjælper med. Meget af det vi har set i luksusfælden er skuespil og ja de bestemmer hvordan man skal reagerer, sige og gøre. Hvis man får gældssernæring eller hvad det hedder så kommer man under økonomisk kontrol. Og ingen skal bestemme over min økonomi. Man bliver tvunget til at købe brugt tøj, man må ik eje en computer, smartphone eller lignende. Man får kun et hvis beløb at råde over om måneden og sådan vil det være i 5 år eller sådan. Det har jeg fået fortalt. Jeg ville ikke kontrolleres. Jeg vil bare leve et nogenlunde normalt liv med min familie.

hvad men en økonomisk rådgiver? med et solidt budget og en ordentlig forhandler kan man komme rigtig langt.. det kan godt være din gæld er stor, men med en omlægning af dine lån kan det måske blive en lettere byrde at bære?

det er kun et råd. man ser sig nemlig hurtigt blide på kæmpe renter og gebyer..

Anmeld

28. august 2013

Jupiter

Jeg har læst de andre indlæg, og jeg vil ikke lyde hård...

MEN jeg kan godt lidt forstå at man bliver harm over at nogle som har gæld, kan få lov at slippe med mindre, end andre som har gæld.

Hvis gælden ikke er oprettet efter egen fri vijle, så er det jo ulovligt, og man kan derfor ikke hæfte for den (jeg er ikke helt inde i lovgivningen på området, men jeg ved bare at det selvfølgelig ikke er lovligt at tvinge andre til at optage gæld, og at man har muligheder for at anmelde det) 

Jeg kan sagtens forstå at det er hårdt at sidde med så stor en gæld at man ikke kan overskue den, men jeg synes også at holdning "det er synd for mig, så derfor er dem der ikke vil hjælpe mig bare dumme, og de får slet ingenting" er barnlig og umoden.

Som den part der låner pengene ud, er det i virkeligheden meget simpelt. De har (oftest) en kontrakt at forholde sig til, og de bekymrer sig ikke så meget om hvordan pengene skaffes, bare de kommer. Hvis de skulle gå individuelt ind i alle sager, kunne de jo ikke lave andet. Og nogle har måske holdningen "hvis vi giver én lov, så vil alle de andre også".

Min endelige pointe må være, at det ikke nytter at have ondt af sig selv. Det er super at TS har valgt at slette én kreditor, men det er jo ligegyldigt i det store hele hvis resten ikke får en øre.

Undskyld min hårde tone - jeg mener ikke noget ondt med det. Er bare selv lidt kynisk 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.