Forhandling angående restgæld

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2013

B&J

ej hvor dejligt de gik med til det og den post er ude af verden nu JUBII

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2013

pcoramt

Hyacinth skriver:

Nu kan man jo godt optage gæld, hvor man har en rimelig god indtægt og ingen problemer med tilbagebetaling, men efterfølgende kan man jo gå ned i indkomst, for så at have lidt sværere ved at betale den post, afhængig af afdragets størrelse osv

Bestemt.. Men på trods af en lønnedgang burde man kunne betale sin gæld. Jeg synes ihvertfald aldrig det kan være fair at långiveren bliver nødtil at nedskrive gælden.. 

Anmeld

27. august 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

ej hvor dejligt de gik med til det og den post er ude af verden nu JUBII

Ja jeg er simpelthen så glad for det selvom jeg stadig skylder af HT til andre kreditorer. Så er der da en mindre.

Anmeld

27. august 2013

Hullabullabulla

Fedt at de ville gå med til 12.000  

Jeg synes det er flot at du vælger at betale dem af på en gæld, mange andre ville nok være gået ud og købt et tv e.l. 

Det er et skridt nærmere til at blive gældfri

Anmeld

27. august 2013

pcoramt

Anonym skriver:

Ligegyldig hvad så dømmer du og det synes jeg er forkert. For du kender ikke min situation. Nu er der også noget som økonomisk vold. Så jeg  mener ikke jeg er 100% skyld i hele min gæld. Igen så er det ikke det denne tråd handlede om.

Økonomisk vold, det udtryk kender jeg ikke? Det må du meget gerne forklare.. 

Anmeld

27. august 2013

Anonym trådstarter

pcoramt skriver:

Bestemt.. Men på trods af en lønnedgang burde man kunne betale sin gæld. Jeg synes ihvertfald aldrig det kan være fair at långiveren bliver nødtil at nedskrive gælden.. 

Muligvis men du ville nok tænke lidt anderledes hvis du sad i min situation.

Anmeld

27. august 2013

B&J

Anonym skriver:

Ja jeg er simpelthen så glad for det selvom jeg stadig skylder af HT til andre kreditorer. Så er der da en mindre.

Ja nemlig, og det er det der tæller du er igang du har kontaktet dem, ja det er dumme penge, men sket er sket, men du er på vej ud og det er det der er det vigtigste

Anmeld

27. august 2013

C-Dog

pcoramt skriver:

Jeg dømmer ikke dig, men den gruppe mennesker der optager gæld uden at være i stand til at betale tilbage.  Det er desuden ulovligt at optage gæld hvis man ikke er i stand til at tilbage betale. Men er vel så og sige altid selv lidt skyld i sin gæld, men mindre der er tale om konkret tyveri eller hackeri. 

Jeg har en gæld på 100.000 jeg ikke lige har råd til, var meget ung da en bolighaj fik fat i mig og mit dengang naive syn på at ingen da ville snyde mig, og pludselig skulle jeg betale for totalrenovering, vi snakker nye gulve, nye ruder alt, og da jeg nægtede at stå for alt det udover det kæmpe indskud og husleje, kom der også sagsomkostninger på. Den gæld oprettede jeg ikke lige med intentioner om at bruge penge jeg ikke har og får jeg muligheden for at slippe et par tusind billigere, er jeg så et dårligt menneske i andres øjne? Ikke fordi jeg bekymre mig om det, men jeg undres. Synes folk dømmer hurtigt. Jeg var naiv, men jeg er ikke et uansvarligt menneske.

Anmeld

27. august 2013

Anonym trådstarter

pcoramt skriver:

Økonomisk vold, det udtryk kender jeg ikke? Det må du meget gerne forklare.. 

Økonomisk vold kan komme til udtryk ved, at partneren forhindres i at have rådighed over sin egen økonomi. Vedkommende nægtes adgang til sin egen og en eventuel fælles bankkonto, eller forhindres i at have en indtægt, og presses derved ud i at skulle tigge om penge. Måske tvinges partneren også til at underskrive et lån, der gældsætter vedkommende. Konsekvensen er ofte økonomisk underdanighed og afhængighed.

Anmeld

27. august 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Ja nemlig, og det er det der tæller du er igang du har kontaktet dem, ja det er dumme penge, men sket er sket, men du er på vej ud og det er det der er det vigtigste

Uha der er langt igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.