Forhandling angående restgæld

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2013

B&J

Anonym skriver:

Uha der er langt igen

det kommer stille og roligt hvis bare du tager lidt til den ene og lidt til den anden så kommer det jeg ved det vi har selv stået der men nu er der ikke meget tilbage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2013

Anonym trådstarter

C-Dog skriver:

Jeg har en gæld på 100.000 jeg ikke lige har råd til, var meget ung da en bolighaj fik fat i mig og mit dengang naive syn på at ingen da ville snyde mig, og pludselig skulle jeg betale for totalrenovering, vi snakker nye gulve, nye ruder alt, og da jeg nægtede at stå for alt det udover det kæmpe indskud og husleje, kom der også sagsomkostninger på. Den gæld oprettede jeg ikke lige med intentioner om at bruge penge jeg ikke har og får jeg muligheden for at slippe et par tusind billigere, er jeg så et dårligt menneske i andres øjne? Ikke fordi jeg bekymre mig om det, men jeg undres. Synes folk dømmer hurtigt. Jeg var naiv, men jeg er ikke et uansvarligt menneske.

Hvis bare jeg "kun" skyldte så lidt. Her snakker vi over 1,5 mio.  hvis ikke mere

Anmeld

27. august 2013

Hyacinth

pcoramt skriver:

Bestemt.. Men på trods af en lønnedgang burde man kunne betale sin gæld. Jeg synes ihvertfald aldrig det kan være fair at långiveren bliver nødtil at nedskrive gælden.. 

Det kan du da ikke sige, hvis du ikke har stået i situationen

Jeg kan prøve at skære det lidt mere ud i pap;

Hvis A optager et lån(bolig/realkredit, forbrug mv.) på eks. 100.000 kr. og har f.eks. 25.000 kr. udbetalt.
A betaler f.eks. 4000 kr. om måneden til lånet. Men nu får A en arbejdsskade, så A ryger på sygedagpenge og får måske 15.000 kr. udbetalt. Se, problemet for A er, at A stadig har samme udgifter som før, men er gået 10.000 kr. ned i indtægt.

Når A prøver at forhandle med banken om nedsat afdrag, vil A oftest få et nej. Nu er A så i situationen; "Skal A betale afdrag på lånet eller kunne spise mad fra d. 1. i måneden og 30 dage frem?"

Get it?

Anmeld

28. august 2013

pcoramt

Hyacinth skriver:

Det kan du da ikke sige, hvis du ikke har stået i situationen

Jeg kan prøve at skære det lidt mere ud i pap;

Hvis A optager et lån(bolig/realkredit, forbrug mv.) på eks. 100.000 kr. og har f.eks. 25.000 kr. udbetalt.
A betaler f.eks. 4000 kr. om måneden til lånet. Men nu får A en arbejdsskade, så A ryger på sygedagpenge og får måske 15.000 kr. udbetalt. Se, problemet for A er, at A stadig har samme udgifter som før, men er gået 10.000 kr. ned i indtægt.

Når A prøver at forhandle med banken om nedsat afdrag, vil A oftest få et nej. Nu er A så i situationen; "Skal A betale afdrag på lånet eller kunne spise mad fra d. 1. i måneden og 30 dage frem?"

Get it?

Præcis derfor kræver banken et vist rådighedsbeløb pr måned når man optager lånet. arbejder altså med økonomi, så er styr på det. Vi har selv et billån på 2xx.xxx kr og bare det lille beløb kræver et rådighedsbeløb på knap 10.000 kr. Og det er altså når ALT er betalt og beløbet stiger med yderlig 1800 kr pr barn pr måned. Desuden er et boliglån som oftes under posten boligudgifter, så der må vel altid ligge et beløb der. 

ja det er pisse ærgerligt at blive snydt at en bolighaj, men det er også en fejl man lære af. Jeg er ret sikker på at hvis man snakker med sine kreditorer så kan der findes en fornuftig løsning. 

Anmeld

28. august 2013

Hyacinth

Præcis derfor kræver banken et vist rådighedsbeløb pr måned når man optager lånet. arbejder altså med økonomi, så er styr på det. Vi har selv et billån på 2xx.xxx kr og bare det lille beløb kræver et rådighedsbeløb på knap 10.000 kr. Og det er altså når ALT er betalt og beløbet stiger med yderlig 1800 kr pr barn pr måned. Desuden er et boliglån som oftes under posten boligudgifter, så der må vel altid ligge et beløb der. 

ja det er pisse ærgerligt at blive snydt at en bolighaj, men det er også en fejl man lære af. Jeg er ret sikker på at hvis man snakker med sine kreditorer så kan der findes en fornuftig løsning. 

Bare fordi man arbejder med økonomi, betyder det jo ikke, at man forstår verden omkring sig. Det er ikke for at være streng, men det samme gælder jo alle andre jobs.

Men jeg kunne godt blive nysgerrig og spørge om du er bankrådgiver?

Forstår du stadig ikke hvad jeg mener? Det er jo LIGEGYLDIGT om du SKAL have +10.000 i rådighedsbeløb når du OPTAGER lånet, hvis du alligvel ender på dagpenge og dermed måske kun har kr. 8000 i rådighedsbeløb.
At rådighedsbeløbet falder, betyder jo ikke at din madpost, forsikringspræmie, lån osv, rent faktisk falder.

(P.s. Det er ikke mig der fortalte om en bolighaj)

Anmeld

28. august 2013

Anonym trådstarter

Fedt at de ville gå med til 12.000  

Jeg synes det er flot at du vælger at betale dem af på en gæld, mange andre ville nok være gået ud og købt et tv e.l. 

Det er et skridt nærmere til at blive gældfri

Tak skal du have. Ja jeg kunne godt have brugt pengene men de ville netop blive "klattet" væk og tænkte det var bedre at smide dem der. Men har stadig en helvedes masse gæld tilbage. Men tanken om at der er 1 post mindre. Den er rar.

Anmeld

28. august 2013

Anonym trådstarter

Nu skylder jeg til mange forskellige kreditorer. Og tro mig jeg har prøvet alt. Har prøvet at snakke med dem, forhandle med osv. Nogle af dem har ikke være til at hugge eller stikke i. Har forklaret dem min situation. At jeg ikke har penge til at betale af. Det har endt med det har registreret mig i Rki og slæbt mig i fogedretten. Men det har jo ikke hjulpet en dyt. De kan jo ikke plukke håret af en skaldet. Så det kom de ikke langt med. Jeg betaler de kreditorer af jeg kan og dem der vil samarbejde med mig får penge. Dem der ikke vil får ikke en øre. For renterne er så skyhøje at jeg ikke engang kan betale dem. Gælden vokser og vokser. Jeg synes ikke det er sjovt. Men jeg har lært at leve med det. Sådan er det bare. Det er bare penge. Sådan bliver jeg nød til at tænke. Jeg kan ikke gøre mere end hvad jeg gør. hvis jeg skal gå og have det dårligt over det hele tiden så ville jeg gå psykisk ned. Igår fik jeg en aftale i hus. Og skylder en post mindre. Det har jeg det godt med. Men jeg ville ønske jeg ikke havde alt den gæld for jeg synes ikke jeg er 100% skyld i at jeg sidder med så stor en gæld den dag idag

Anmeld

28. august 2013

Anonym trådstarter

Hyacinth skriver:

Bare fordi man arbejder med økonomi, betyder det jo ikke, at man forstår verden omkring sig. Det er ikke for at være streng, men det samme gælder jo alle andre jobs.

Men jeg kunne godt blive nysgerrig og spørge om du er bankrådgiver?

Forstår du stadig ikke hvad jeg mener? Det er jo LIGEGYLDIGT om du SKAL have +10.000 i rådighedsbeløb når du OPTAGER lånet, hvis du alligvel ender på dagpenge og dermed måske kun har kr. 8000 i rådighedsbeløb.
At rådighedsbeløbet falder, betyder jo ikke at din madpost, forsikringspræmie, lån osv, rent faktisk falder.

(P.s. Det er ikke mig der fortalte om en bolighaj)

Jeg må indrømme jeg har svært ved forstå at hun ikke kan se det du skriver. Hun står bare fast på sit og står fast på at man BARE skal betale sin gæld tilbage ligegyldig hvad. For man er selv ansvarlig for det.

Anmeld

28. august 2013

Valle81

Anonym skriver:

Jeg må indrømme jeg har svært ved forstå at hun ikke kan se det du skriver. Hun står bare fast på sit og står fast på at man BARE skal betale sin gæld tilbage ligegyldig hvad. For man er selv ansvarlig for det.

Der må jeg give dig ret.

Vi "dømmer" hurtigt andre, men en dag kan det være os selv der sidder i saksen.

I dag er i dag, og i morgen kan se helt anderledes ud.

Ok økonomi i dag, i morgen kan det være en dårlæig økonomi i den næste 10 år.

Anmeld

28. august 2013

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Der må jeg give dig ret.

Vi "dømmer" hurtigt andre, men en dag kan det være os selv der sidder i saksen.

I dag er i dag, og i morgen kan se helt anderledes ud.

Ok økonomi i dag, i morgen kan det være en dårlæig økonomi i den næste 10 år.

JA præcis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.