Pks til første gangs gravide :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2013

Mi&Mi

Anonym skriver:

Hvorfor fik i pks som første gangs gravid ? Er lidt nys omkring det som det var jer selv der valgte eller hva grunden var til det

Altså nu fødte jeg selv almindeligtt første gang, og anden gang fik jeg planlagt kejsersnit.
Man har ikke altid mere ondt efter et kejsersnit end ved en almindelig fødsel.
Personligt havde jeg mere ondt efter den vaginale fødsel end ved kejsersnittet, var hurtigere på benene igen
godt nok må man ikke løfte særlig meget men det klarer man

Det er vidunderligt at få sit dejlige nyfødte barn op på maven med det samme, men det er ligeså fantastisk at blive mor når man føder ved kejsersnit!

Hvis du kan mærke, at du bare er vildt bange for, at føde vaginalt, så synes jeg du skal få et kejsersnit, du skal kunne nyde din graviditet, uden at gå og være bange for fødslen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2013

camilla10

Anonym skriver:

Okay jeg er også angst for at skulle føde og ved virkelig ikk hva jeg skal vælge :/

Skynd dig lidt at læse bogen "Du bliver en skøn mor" af Helen Lyng Hansen. Den er rigtig god til at hjælpe med at få følelserne på plads omkring fødslen og til at håndtere de ting, man er bange for.

Anmeld

7. august 2013

Tulle28

Min datter lå i UK, så fik PKS i uge 38+0.

Anmeld

7. august 2013

Tulle28

Anonym skriver:

Jeg er i uge 32+1 så der er ik så lang tid mere har snakket med min jm siden ca uge 20 og kan bare mærke det bliver værre jo tætter jeg kommer på det :/

Skynd dig at undersøge om ikke du kan komme med på et af forløbene hos smertefrifoedsel.dk. Det er alle pengene værd Prøv at kig på hjemmesiden, det handler ikke så meget om at fødslen skal være smertefri, men om at bevare kontrollen og overblikket under selve fødslen. At veerne bliver mindre smertefulde er så bare en behagelig bivirkning

Anmeld

7. august 2013

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Hvorfor fik i pks som første gangs gravid ? Er lidt nys omkring det som det var jer selv der valgte eller hva grunden var til det

Laura kom til verden 9 dage før termin - ved planlagt kejsersnit. Men det var fordi hun sad med numsen i mit bækken. Det var derfor ikke en mulighed at føde.

Anmeld

7. august 2013

Anonym trådstarter

simone91 skriver:

Altså nu fødte jeg selv almindeligtt første gang, og anden gang fik jeg planlagt kejsersnit.
Man har ikke altid mere ondt efter et kejsersnit end ved en almindelig fødsel.
Personligt havde jeg mere ondt efter den vaginale fødsel end ved kejsersnittet, var hurtigere på benene igen
godt nok må man ikke løfte særlig meget men det klarer man

Det er vidunderligt at få sit dejlige nyfødte barn op på maven med det samme, men det er ligeså fantastisk at blive mor når man føder ved kejsersnit!

Hvis du kan mærke, at du bare er vildt bange for, at føde vaginalt, så synes jeg du skal få et kejsersnit, du skal kunne nyde din graviditet, uden at gå og være bange for fødslen

Jeg nyder det bare ikk er virkelig angst :/ og ved godt kroppen er bygget til det men har det så dårligt over det

Anmeld

7. august 2013

Mi&Mi

Anonym skriver:

Jeg nyder det bare ikk er virkelig angst :/ og ved godt kroppen er bygget til det men har det så dårligt over det

Det er jeg ked af at høre.
Men synes du skal tage en snak med din jordemoder, fortæl hende hvordan du har det, og at du ikke kan nyde din graviditet pga. angsten for at føde.
Er sikker på, at hun vil lytte til dig

Anmeld

7. august 2013

Anonym trådstarter

simone91 skriver:

Det er jeg ked af at høre.
Men synes du skal tage en snak med din jordemoder, fortæl hende hvordan du har det, og at du ikke kan nyde din graviditet pga. angsten for at føde.
Er sikker på, at hun vil lytte til dig

Går hos en ex jm for og få hjælp skal afsted igen tirsdag sø må jeg lige sige det

Anmeld

7. august 2013

l.kjoeller

LuLy skriver:

Ja men du kan ikke sidde og sige at det er en fantastisk oplevelse. For det er det ikke for alle. Selve det at få sit barn op til sig er en fantastisk oplevelse, men alt det før det er ikke - ifølge rigtig mange inkl mig selv.

Men det var bare vigtigt for mig at understrege at det ikke er et faktum at der er flere gener ved et ks. For det er der ikke, der er højst ligeså mange som ved almindelig fødsel - ikke flere.

Det var jo nok fantastisk for hende ;-) og man kan jo heller ikke sige det højest er lige så mange gener som ved almindelige fødsler da det jo også er forskelligt. Kender flere som har oplevet pks meget værre end almindelig fødsel da de havde prøvet begge. Igen er det individuelt så det kan du jo heller konkludere vel ? ;-) det hele sagt med glimt i øjet bare så der ikke opstår misforståelser

Anmeld

8. august 2013

Lykke:)

l.kjoeller skriver:

Ja lige præcis ;-) du kan jo også føde i vand

Uha det tør jeg slet ikke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.