Pks til første gangs gravide :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2013

modesty

LuLy skriver:

Ja men du kan ikke sidde og sige at det er en fantastisk oplevelse. For det er det ikke for alle. Selve det at få sit barn op til sig er en fantastisk oplevelse, men alt det før det er ikke - ifølge rigtig mange inkl mig selv.

Men det var bare vigtigt for mig at understrege at det ikke er et faktum at der er flere gener ved et ks. For det er der ikke, der er højst ligeså mange som ved almindelig fødsel - ikke flere.

Det er helt rigtigt at det ikke er en fantastisk oplevelse for alle (ligesom KS heller ikke er). Men inden jeg fødte havde jeg stort set kun hørt rædselshistorierne. Det er som om det er dem man hæfter sig ved og som bliver delt og fokuseret på. Så jeg ville bare gerne komme med mit syn på sagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2013

modesty

Lykke:) skriver:

De tanker der også fylder rigtig meget i mit hovede er, om det er det "værd", altså om jeg skal overvinde min frygt for fødslen, for at komme hurtigere på benene igen, men synes bare, at det er rigtig rigtig svært! For jeg er SÅ bange for at føde normalt! bare tanken om at man muligvis brister, og tanken om at et ret stort hovede skal ud, og så bare de smerter der kommer i forbindelse med veerne. men som mange siger er de smerter glemt når først barnet er ude..

Synes jeg står i et ret stort dilemma lige nu

Som en anden skriver, man mærker ikke at man brister. Din krop er en sand eksplosion af endorfiner på det tidspunkt og kroppens fokus er et helt andet sted. Det er meget, meget svært at forestille sig hvordan kroppen bare forvandler sig til en maskine der kører derudaf og hvordan alt man tidligere har lært og erfaret angående smerte bare forsvinder ud i den blå luft. Men sådan er det.

Anmeld

7. august 2013

Bertris

Jeg overvejede pKS da jeg frygtede fødslen, blev så i sidste ende enig med jm og kæreste om at føde normalt. Da min fødsel havde varet i 9 timer fik vi at vide at hvis der ikke vores datter snart fik drejet sig det sidste ville jeg få KS og i det øjeblik ønskede jeg det, som det eneste tidspunkt i fødslen  

Fødslen tog forresten 13 timer fra jeg havde regelmæssigt veer, og blev igangsat

Anmeld

7. august 2013

Lykke:)

l.kjoeller skriver:

du mærker ikke hvis du brister og synes ærlig talt ikke selve fødslen gjorde ondt. det gjorde veerne men ikke sådan jeg skulle skrige. hvad med at få langt en plan for smertebehandling på forhånd og at du kan komme i bad ???

Hvad hjælper badet på?
Tager det nogen af smerterne fra veerne?

Anmeld

7. august 2013

modesty skriver:

Som en anden skriver, man mærker ikke at man brister. Din krop er en sand eksplosion af endorfiner på det tidspunkt og kroppens fokus er et helt andet sted. Det er meget, meget svært at forestille sig hvordan kroppen bare forvandler sig til en maskine der kører derudaf og hvordan alt man tidligere har lært og erfaret angående smerte bare forsvinder ud i den blå luft. Men sådan er det.

Jeg tror måske også, at det er det jeg er bange for. altså, at jeg ingen kontrol har over min krop eller at jeg ingenting kan gøre ved smerterne.

Anmeld

7. august 2013

Mother-love

Jeg fik pks med min første. Fordi jeg ugen før jeg kunne teste positiv var i en trafik ulykke hvor jeg fik et piskesmæld. Og tilsidst i min graviditet var jeg så medtaget af smerter. Og rigtig langt nede psykisk. Så jeg snakkede med Jason synes jeg skulle til samtale. Da jeg slet ikke kunne se mig ud af at skulle føde. Både af hensyn til smerterne men også stillingerne. Og så det jeg ikke anede hvor lang tid mn fødsel ville tage. Så jeg fik lov til at få pks

Anmeld

7. august 2013

modesty

Jeg tror måske også, at det er det jeg er bange for. altså, at jeg ingen kontrol har over min krop eller at jeg ingenting kan gøre ved smerterne.

Ja, men det er jo sådan det er. Jeg ved godt at det er en virkelig irriterende ting at sige - men milliarder af kvinder før dig har gjort det, så du kan selvfølgelig også. Det er det du er blevet skabt til.

Som jeg skrev til en anden - jeg kan varmt anbefale en god, privat fødselsforberedelse. Det hjælper til at få afmystificeret hele processen, og snakket om sine følelser.

Mht smerterne er der jo god mulighed for lindring - men det er slet ikke sikkert at det bliver nødvendigt.

Anmeld

7. august 2013

modesty skriver:

Ja, men det er jo sådan det er. Jeg ved godt at det er en virkelig irriterende ting at sige - men milliarder af kvinder før dig har gjort det, så du kan selvfølgelig også. Det er det du er blevet skabt til.

Som jeg skrev til en anden - jeg kan varmt anbefale en god, privat fødselsforberedelse. Det hjælper til at få afmystificeret hele processen, og snakket om sine følelser.

Mht smerterne er der jo god mulighed for lindring - men det er slet ikke sikkert at det bliver nødvendigt.

Du har helt ret - kan være jeg skal prøve en privat fødselsforberedelse!

Anmeld

7. august 2013

Maja88

Anonym skriver:

Hvorfor fik i pks som første gangs gravid ? Er lidt nys omkring det som det var jer selv der valgte eller hva grunden var til det

Jeg fik pks fordi hun vendte forkert og kunne ikke vendes

Anmeld

7. august 2013

l.kjoeller

Lykke:) skriver:

Hvad hjælper badet på?
Tager det nogen af smerterne fra veerne?

Ja lige præcis ;-) du kan jo også føde i vand

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.