Øhm, tror ikke jeg forstår dit spørgsmål.
Hvis det er mit svar du henviser til så skriver jeg ingen steder at du har skrevet sådan. Men hvis du har, så er jeg ikke klar over hvor det står.......har ikke nærlæst hele debatten.
Jeg skriver man........hentydende til at det er en holdning mange har, men jeg har ikke set at du har skrevet det direkte.
Derimod så virker dit indlæg, jeg først skriver til, som om man ikke vil opleve noget fantastisk hvis man vælger en vaginal fødsel fra. Det egentlig bare det jeg reagerer på, fordi jeg er træt af at høre at det kun er fantastisk at føde vaginalt.
Jeg er ikke ude på at angribe nogen, jeg synes bare at man skal respektere og forstå at nogle vælger kejsersnit og at de faktisk sagtens kan have en fantastisk oplevelse og skal have lov til at beholde og bevare denne oplevelse uden at blive dunket oven i hovedet bagefter.
Og nej det er ikke noget du har sagt. Jeg kommer bare ud med min meninger, der udspringer af dit indlæg!
Tjo, men du stiller spørgsmålet til mig, som kommentar på noget jeg har skrevet, så jeg går da ud fra at det til dels er møntet på mig.
Men ordkløveri til side, så er vi sådan set ikke uenige. Jeg er sikker på at det sagtens kan være en fantastisk oplevelse at føde med kejsersnit.
Personligt er jeg modstander af at kvinder får kejsersnit udelukkende fordi de er bange for at føde vaginalt. Milliarder af kvinder har gjort det, det er fuldstændig naturligt og vi lever i et moderne samfund hvor der er sikkerhed i hoved og røv, så sandsynligheden for at noget går galt er ekstremt lille.
For nogle er KS helt sikkert super, men for andre kan det være en rigtig øv oplevelse ikke at have en vaginal fødsel. Kroppen gennemgår ikke den samme hormonudladning ved KS som ved vaginalfødsel. Jeg kender adskillige kvinder der har født ved KS som ville ønske at de havde født vagnalt. Som har følt en "tom" følelse bagefter. Barnet går også glip af de naturlige mælkesyrebakterier der findes i skeden og som er med til at opretholde en god mave/tarm flora (og nej dermed ikke sagt at dette er et problem for ALLE ks børn, men for nogle, specielt dem der kommer på flaske efterfølgende). Der er plusser og minusser ved alt og det er individuelt fra kvinde til kvinde. Men når nu man er sund og rask og snildt er i stand til at føde vaginalt, synes jeg altså ikke at det er en god idé at vælge KS.
Jeg synes at kejsersnit er en rigtig god løsning til kvinder der af den ene eller den anden årsag ikke er i stand til at føde vaginalt. Men vaginal fødsel ER den naturlige måde at føde på, og jeg går klart ind for at vælge den naturlige løsning hvis det er en mulighed.
PS: Jeg kan godt forstå hvis der er provokerende at læse hvad jeg skriver når man har haft en god oplevelse med KS, men jeg vil gerne have lov til at komme med min holdning - også på vegne af de kvinder jeg kender som ikke har været glade for deres KS oplevelse.