Pks til første gangs gravide :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Perla skriver:

Øhm, tror ikke jeg forstår dit spørgsmål.

Hvis det er mit svar du henviser til så skriver jeg ingen steder at du har skrevet sådan. Men hvis du har, så er jeg ikke klar over hvor det står.......har ikke nærlæst hele debatten.

Jeg skriver man........hentydende til at det er en holdning mange har, men jeg har ikke set at du har skrevet det direkte.

Derimod så virker dit indlæg, jeg først skriver til, som om man ikke vil opleve noget fantastisk hvis man vælger en vaginal fødsel fra. Det egentlig bare det jeg reagerer på, fordi jeg er træt af at høre at det kun er fantastisk at føde vaginalt.

Jeg er ikke ude på at angribe nogen, jeg synes bare at man skal respektere og forstå at nogle vælger kejsersnit og at de faktisk sagtens kan have en fantastisk oplevelse og skal have lov til at beholde og bevare denne oplevelse uden at blive dunket oven i hovedet bagefter.

Og nej det er ikke noget du har sagt. Jeg kommer bare ud med min meninger, der udspringer af dit indlæg!

Jeg har aldrig løbet en maraton, men jeg tror på dem, der siger, det er en fantastisk oplevelse, hvad kroppen magter - og jeg under dem at være stolte og overvældede over deres bedrift. 

Jeg tror, følelsen kan sammenlignes med min oplevelse af at føde - jeg var alle tre gange fuldstændigt høj af glæde og stolthed IKKE alene over de prægtige babyer, men søreme også over, hvad min krop havde været igennem - hvor stort, det var at give sig hen til veerne og  arbejde instinktivt med min krop. 

Jeg er ikke i tvivl om, at det også er stort at få sit barn ved kejsersnit, men jeg synes altså, det er legalt at sige, at processen ved vaginal fødsel er en ganske anden, og at man nu engang ikke oplever den samme rus og stolthed over netop processen, når man passivt får skåret baby ud. Derfor har jeg ikke din opfattelse af, at det fantastiske udelukkende er at få sit barn i armene. 

Jeg har også nydt at være gravid, og det har ligeledes været fantastisk - men det betyder da ikke, at jeg underkender det fantastiske ved at adoptere, eller at jeg slet ikke må sige, det var storslået og vidunderligt at være gravid. 

Nogle oplever en naturlig fødsel som et mareridt, men den modsatte oplevelse skal da også have plads og fremhæves som netop fantastisk! Jeg synes, den politiske korrekthed tager overhånd, hvis vi af hensyn til kvinder, der har fået kejsersnit, ikke må fortælle om storslåede fødselsoplevelser og gøre opmærksom på, at lige netop det går man glip af ved kejsersnit. Guderne skal vide, at der er skrækhistorier nok om fødsler. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2013

Nellie

Helt sikkert at bækkenbundstræning er vejen frem for kvinde - om de har født eller ej, om de skal have kejsersnit eller føde vaginalt. For graviditeten belaster også bækkenbunden, så det er ikke kun fødslen, der er skyld i, at så mange får problemer bagefter. Det triste i det er måske mest, at mange bare tror at de skal lave knibeøvelser, og så er det det - og så bliver de frustrerede, når de efterfølgende ikke oplever nogen forskel. Udelukkende fordi de laver alm. knibeøvelser.

Bækkenbundstræning forebygger faktisk også bristninger - og det heler bristningerne hurtigere. Men det ændrer ikke på, at jeg skal have PKS - for jeg har skam en bækkenbundstræner derhjemme, så det er ikke bristningen eller kronisk inkontinens efterfølgende, jeg er nervøs ved.

Anmeld

10. august 2013

lycly

Perla skriver:

Øhm, tror ikke jeg forstår dit spørgsmål.

Hvis det er mit svar du henviser til så skriver jeg ingen steder at du har skrevet sådan. Men hvis du har, så er jeg ikke klar over hvor det står.......har ikke nærlæst hele debatten.

Jeg skriver man........hentydende til at det er en holdning mange har, men jeg har ikke set at du har skrevet det direkte.

Derimod så virker dit indlæg, jeg først skriver til, som om man ikke vil opleve noget fantastisk hvis man vælger en vaginal fødsel fra. Det egentlig bare det jeg reagerer på, fordi jeg er træt af at høre at det kun er fantastisk at føde vaginalt.

Jeg er ikke ude på at angribe nogen, jeg synes bare at man skal respektere og forstå at nogle vælger kejsersnit og at de faktisk sagtens kan have en fantastisk oplevelse og skal have lov til at beholde og bevare denne oplevelse uden at blive dunket oven i hovedet bagefter.

Og nej det er ikke noget du har sagt. Jeg kommer bare ud med min meninger, der udspringer af dit indlæg!

Så enig!

Anmeld

10. august 2013

modesty

Nellie skriver:

Helt sikkert at bækkenbundstræning er vejen frem for kvinde - om de har født eller ej, om de skal have kejsersnit eller føde vaginalt. For graviditeten belaster også bækkenbunden, så det er ikke kun fødslen, der er skyld i, at så mange får problemer bagefter. Det triste i det er måske mest, at mange bare tror at de skal lave knibeøvelser, og så er det det - og så bliver de frustrerede, når de efterfølgende ikke oplever nogen forskel. Udelukkende fordi de laver alm. knibeøvelser.

Bækkenbundstræning forebygger faktisk også bristninger - og det heler bristningerne hurtigere. Men det ændrer ikke på, at jeg skal have PKS - for jeg har skam en bækkenbundstræner derhjemme, så det er ikke bristningen eller kronisk inkontinens efterfølgende, jeg er nervøs ved.

Hvad er du så nervøs for?

Anmeld

12. april 2014

Mor til F

Jeg skal føde ved pks,  da jeg er opereret i  maven og tarmene.  Og lægerne vurderer, at der er risiko for,  at arvævet kan risikere at briste

Anmeld

13. april 2014

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

Hvorfor fik i pks som første gangs gravid ? Er lidt nys omkring det som det var jer selv der valgte eller hva grunden var til det

1 pks i uge 38+2, han lå i tværleje, september 2008

2 pks i uge 38+4, selvvalgt af personlige årsager.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.