Pks til første gangs gravide :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.093 visninger
85 svar
38 synes godt om
7. august 2013

Anonym trådstarter

Hvorfor fik i pks som første gangs gravid ? Er lidt nys omkring det som det var jer selv der valgte eller hva grunden var til det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Hvorfor fik i pks som første gangs gravid ? Er lidt nys omkring det som det var jer selv der valgte eller hva grunden var til det

nu har jeg ikke fået PKS men AKS, men har en veninde der fik det ved den første, og hun gjorde det fordi hun var skrækslagen for fødslen....

men omd et er sådan ved alle at det er fordi de er bange for at føde ved jeg jo self ikke

Anmeld

7. august 2013

Lykke:)

Anonym skriver:

Jeg taler med min jordemoder om, at jeg skal have planlagt kejsersnit, netop fordi, jeg er ekstremt bange for, at føde.

Anmeld

7. august 2013

Anonym trådstarter

DianaRJS skriver:

nu har jeg ikke fået PKS men AKS, men har en veninde der fik det ved den første, og hun gjorde det fordi hun var skrækslagen for fødslen....

men omd et er sådan ved alle at det er fordi de er bange for at føde ved jeg jo self ikke

Okay jeg er også angst for at skulle føde og ved virkelig ikk hva jeg skal vælge :/

Anmeld

7. august 2013

Anonym trådstarter

Lykke:) skriver:

Jeg taler med min jordemoder om, at jeg skal have planlagt kejsersnit, netop fordi, jeg er ekstremt bange for, at føde.

Det er ligesom mig jeg er virkelig også bange for at skulle føde og går til en ex jm for og tale om det men det hjælper desværre ikk noget :/

Anmeld

7. august 2013

FrkDitte

Anonym skriver:

Jeg skal have PKS pga. jeg er tidligere har haft nogle underlivsproblemer som jeg er skrækslagen for skal komme tilbage.. 

D.

Anmeld

7. august 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Okay jeg er også angst for at skulle føde og ved virkelig ikk hva jeg skal vælge :/

Altså jeg har 2 børn den første med aks og nr 2 normalt...

jeg fortrækker helt klart at føde normalt, og skal siges jeg også var angst for det, men den smerte du har under en alm fødsel går væk igen når du har baby i armene, og er helt sikkert den fedeste oplevelse, hvor imod ved KS har du ondt bagefter, du må ikke bære rundt på f.eks. baby i autostol, det er self hurtig overstået og du har hurtig baby i armene, men jeg synes smerterne bagefter er ulidelige....

begge ting gør ondt på hver sin måde, ville være at lyve at sige det ikke gør ondt. MEN vil man gerne kunne "fungere" bagefter ville jeg vælge alm fødsel

Anmeld

7. august 2013

Lykke:)

Anonym skriver:

Det er ligesom mig jeg er virkelig også bange for at skulle føde og går til en ex jm for og tale om det men det hjælper desværre ikk noget :/

Jeg fik tilbudt ekstra samtaler hos min jordemoder, som jeg er igang med nu, og det er nok for, at de skal forsøge at få min angst for en fødsel til, at forsvinde. Men hun har hele tiden sagt fra start af, at hvis jeg stadig er bange for det når vi nærmer os, så får jeg et planlagt, og så forbereder vi os på det.

Har din jordemoder afvist kejsersnit?

Anmeld

7. august 2013

modesty

Anonym skriver:

Jeg tror at mange kvinder er mere bange for at føde end for at få kejsersnit fordi det virker mindre skræmmende at skulle have en baby ud af maven end ud af - ja, du ved nok. Et kejsersnit er kontrollabelt og man kan styre det, en fødsel er ukontrollabel og man ved ikke hvad der kommer til at ske.

Men faktum er at der er lige så mange, hvis ikke flere gener, ved KS end ved vaginal fødsel. Din krop er skabt til at føde vaginalt, den er ikke skabt til at føde ud gennem maven.

Personligt syntes jeg at det var fuldstændigt fantastisk at føde - mit livs vildeste og bedste oplevelse. Og jeg ville have været SÅ ked af at skulle misse den.

Ja, det gør ondt, men din krop er designet til at håndtere den smerte. Og samtidig med at det gør ondt, er det også helt fantastisk. 

Hvornår skal du føde? Har du lang tid at beslutte dig i?

Går du til noget ordentligt fødselsforberedelse, altså ikke bare en forelæsning på hospitalet men et privat forløb med møder en gang om ugen? 

Anmeld

7. august 2013

Anonym trådstarter

Lykke:) skriver:

Jeg fik tilbudt ekstra samtaler hos min jordemoder, som jeg er igang med nu, og det er nok for, at de skal forsøge at få min angst for en fødsel til, at forsvinde. Men hun har hele tiden sagt fra start af, at hvis jeg stadig er bange for det når vi nærmer os, så får jeg et planlagt, og så forbereder vi os på det.

Har din jordemoder afvist kejsersnit?

Nej har hun bestemt ikk skal ud tirsdag og der finder vi ud a noget men der skal heller ik gå for længe så ville lige høre folk osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.