Pks til første gangs gravide :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2013

Wimmie

Lykke:) skriver:

Uha det tør jeg slet ikke!

Jeg fødte i vand go jeg kan ikke anbefale det nok!
Man kan bevæge sig fordi man føler sig mere vægtløs - hver gang jeg blev bedt om at vende mig om var det ikke så slem som at bevæge sig uden for vandet fordi man nærmest "flød" - det gjorde det hele meget nemmere og meget mindre smertefuldt.
Samtidig gjorde det varme vand mig afslappet og selvom der kun gik få minutter mellem mine veer, så følte jeg faktisk flere gange at jeg kunne døse hende og tage en lille lur; det var SÅ behageligt og jeg vil til enhver tid vælge det igen.

Hvis varmen og vandet bliver for meget kan man altid vælge at komme op på sengen igen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2013

modesty

Okay, jeg tør intet af det
Men tror vandet skræmmer mig lidt på grund af varmen! Ved godt, at det lyder underligt. Men varmen, hvis det nu går stærkt - ja ALT ved fødsel skræmmer mig.

Det er skønt med varmen.  De holder vandet under 38 grader da det ikke må blive for varmt for baby. Så vandtemperaturen er faktisk helt den samme som din kropstemperatur. 

Gør dig selv den tjeneste at melde dig til noget fødselsforberedelse. Jeg tror virkelig at det vil kunne hjælpe dig. Du kan stille alle de spørgsmål du vil og få en masse svar. Du vil føle dig mere sikker når du får nogle konkrete metoder til at håndtere f.eks veer.

Anmeld

9. august 2013

AnthonsMor

Lykke:) skriver:

Tror bare, at det er det hele jeg frygter ret meget jeg glæder mug helt ubeskriveligt til, at han er ude, men selve 'processen' skræmmer mig bare HELT vildt!

Jeg har faktisk meldt mig til fødselsforberedelse! så håber, at der kommer lidt mere fokus på fødslen næste gang, for sidst snakkede i næsten ikke om det - kun om man var bange eller frygtede det

Håber, at jeg kan få bebrejdet det!

Og svar på din næste tråd;
Det lyder jo faktisk til, at være meget rart. Kan være jeg lige skal tale med min jordemoder om det!

Vi snakkede også først om fødslen 2. og 3. gang til fødselsforberedelse Så det skal nok komme..

Vandet kan i hvert fald varmt anbefales

Anmeld

9. august 2013

Perla

modesty skriver:

Inkontinens får man hvis man har en svag bækkenbund, så det handler primært om at huske sine bækkenbundsøvelser.

Det vil selvfølgelig være forskelligt fra tilfælde til tilfælde, men jeg har snakket med en del kvinder der har fået kejsersnit, som ville have foretrukket en almindelig fødsel (ligesom Diana i denne tråd - som har prøvet begge dele).

Jeg har al respekt for kvinder der får kejsersnit, det er ikke fordi jeg har et problem med proceduren som sådan. Men når det "kun" drejer sig om at man er utryg ved en vaginal fødsel (hvilket vi jo alle er før vi har prøvet det) så synes jeg at man skal overveje sit valg meget nøje, da det altså er en ret fantastisk og unik oplevelse at føde vaginalt.

Hmmm jeg har tre børn. Første ved vaginal fødsel, nr 2 ved planlagt selvvalgt kejsersnit og nr 3 vaginalt. I min verden er det ikke mere fantastisk at få barnet vaginalt end det er at få barnet ved kejsersnit. Det er lidt noget vrøvl, i mine ører, at det skulle være mere fantastisk at det er vaginalt.......hvorfor?? Man får jo stadigvæk sin lille vidunderlige guldklump ud! Det er det der er fantastisk i min verden!

Jeg kan simpelthen ikke se hvordan det skulle være mere fantastisk vaginalt?

Anmeld

9. august 2013

modesty

Perla skriver:

Hmmm jeg har tre børn. Første ved vaginal fødsel, nr 2 ved planlagt selvvalgt kejsersnit og nr 3 vaginalt. I min verden er det ikke mere fantastisk at få barnet vaginalt end det er at få barnet ved kejsersnit. Det er lidt noget vrøvl, i mine ører, at det skulle være mere fantastisk at det er vaginalt.......hvorfor?? Man får jo stadigvæk sin lille vidunderlige guldklump ud! Det er det der er fantastisk i min verden!

Jeg kan simpelthen ikke se hvordan det skulle være mere fantastisk vaginalt?

Det er fint nok at du ikke synes det, men det er der andre der synes.

Anmeld

10. august 2013

Lykke:)

Wimmie skriver:

Jeg fødte i vand go jeg kan ikke anbefale det nok!
Man kan bevæge sig fordi man føler sig mere vægtløs - hver gang jeg blev bedt om at vende mig om var det ikke så slem som at bevæge sig uden for vandet fordi man nærmest "flød" - det gjorde det hele meget nemmere og meget mindre smertefuldt.
Samtidig gjorde det varme vand mig afslappet og selvom der kun gik få minutter mellem mine veer, så følte jeg faktisk flere gange at jeg kunne døse hende og tage en lille lur; det var SÅ behageligt og jeg vil til enhver tid vælge det igen.

Hvis varmen og vandet bliver for meget kan man altid vælge at komme op på sengen igen 

Det lyder faktisk som en rar oplevelse med vandet. Jeg vil snakke med min jordemoder om det næste gang jeg er hos hende!

Anmeld

10. august 2013

modesty skriver:

Det er skønt med varmen.  De holder vandet under 38 grader da det ikke må blive for varmt for baby. Så vandtemperaturen er faktisk helt den samme som din kropstemperatur. 

Gør dig selv den tjeneste at melde dig til noget fødselsforberedelse. Jeg tror virkelig at det vil kunne hjælpe dig. Du kan stille alle de spørgsmål du vil og få en masse svar. Du vil føle dig mere sikker når du får nogle konkrete metoder til at håndtere f.eks veer.

Jeg har tilmeldt mig fødselsforberedelse, netop på grund af, at jeg er så rædselslagen. Men vil helt sikkert snakke med min jordemoder om fødsel i vand!

Anmeld

10. august 2013

Martsbaby skriver:

Vi snakkede også først om fødslen 2. og 3. gang til fødselsforberedelse Så det skal nok komme..

Vandet kan i hvert fald varmt anbefales

Håber hun kommer til det næste gang - ellers nævner jeg det selv

Anmeld

10. august 2013

Hyacinth

LuLy skriver:

Det er altså ikke rigtigt at der er flere gener ved et kejsersnit Jeg har fået både aks og pks og har ingen gener haft andet end de første par uger hvor arret var ømt Hvorimod man efter en almindelig fødsel kan få mere eller mindre varige mén som inkontinens osv

Urininkontinens kommer altså af presset på bækken og fordi man ikke husker at træne sine bækkenmuskler. Det kan forekomme både ved vaginal fødsel og KS.. Og det kan komme af for hårdt fysisk arbejde og generelt hvis man ikke husker øvelserne. Jeg er ikke inkontinent efter mine 2 fødsler. Det var jeg i starten efter første fødsel, men det trænede jeg jo væk

Til TS; Af dem jeg kender der har fået KS, er der kun én, der har syntes det var fantastisk. Resten har ikke haft positive oplevelser med efter-gener i.f.t. arret og det med at løfte osv. Dertil skal det nævnes, at man kan risikere, at føle sig "snydt" for en fødsel, hvilket kan være ret hårdt mentalt.

Jeg er klart fortaler for at føde naturligt, men er ikke modstander af KS. Man skal selvfølgelig gøre det man er tryg ved, men jeg er overbevist om, at stort set alle førstegangsfødende synes, det virker ukendt og skræmmende at føde vaginalt - netop fordi man ikke aner hvad man går ind til. Jeg synes selv - trods smerter - at det at føde, er det mest fantastiske i verden. Jeg fik en mega sejr-følelse efter jeg havde født begge gange, men især første gang

Anmeld

10. august 2013

Perla

modesty skriver:

Det er fint nok at du ikke synes det, men det er der andre der synes.

Og det er også helt i orden.........hvis man har prøvet begge dele, at man giver udtryk for at det VAR mest fantastisk at føde vaginalt!

Men hvordan kan man udtale sig om at noget ikke er fantastisk, hvis man ikke har prøvet det selv?

Nå men det er jo bare den evindelige diskusion, man møder som kejserinde 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.