Pks til første gangs gravide :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2013

l.kjoeller

Lykke:) skriver:

Uha det tør jeg slet ikke!

skulle være meget behageligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2013

Lykke:)

l.kjoeller skriver:

skulle være meget behageligt

Hmm okay, så må jeg lige prøve at tale med min jordemoder om det!

Anmeld

9. august 2013

AnthonsMor

De tanker der også fylder rigtig meget i mit hovede er, om det er det "værd", altså om jeg skal overvinde min frygt for fødslen, for at komme hurtigere på benene igen, men synes bare, at det er rigtig rigtig svært! For jeg er SÅ bange for at føde normalt! bare tanken om at man muligvis brister, og tanken om at et ret stort hovede skal ud, og så bare de smerter der kommer i forbindelse med veerne. men som mange siger er de smerter glemt når først barnet er ude..

Synes jeg står i et ret stort dilemma lige nu

Du skal ikke frygte dét at briste, for det mærker du egentlig ikke før bagefter, f.eks. hvis du skal syes eller bare generelt er øm bagefter..

Jeg har født for 4½ måned siden og jeg vil ikke skræmme dig med hvordan min fødsel gik og hvordan jeg har haft det bagefter..

MEN faktum er, at du ikke mærker at du brister, og du skal ikke tænke over, det med det store hoved er heller ikke dét du bekymre dig om under fødslen, der glæder du dig bare til at se den lille fis som du har lavet!

Jeg synes du skal tage og melde dig til et fødselsforberedelses kursus, der bliver både snakket graviditet, fødsel, amning og dét at være blevet forældre.. Det satte et helt andet lys på en fødsel for mig i hvert fald..

Og som du selv siger.. Smerterne er glemt så snart babyen er 'poppet' - og de kommer faktisk først igen når du skal ud og tisse bagefter, og det er jo ikke smerter som sådan, det svier lidt, bum, så er det ovre igen

Du bør ikke frygte en vaginal fødsel.. Der er altid en til stede som faktisk har mere eller mindre 100% styr på situationen, også selvom du ikke føler det.. Den/de JM der er hos dig under fødslen har styr på tingene og ved hvad de kan gøre for, at du evt. får det bedre, får mindre ondt, ligger bedre osv..

Anmeld

9. august 2013

AnthonsMor

Vandet har ellers en lækker effekt på kroppen!
Under veerne hjælper det ikke en skid, MEN imellem.. mmmmmh, afslapning

Jeg var 'kun' i badekar i 2 timer eller sådan noget, men det var så afslappende at jeg imellem veerne var ved at falde i søvn!!!!

Anmeld

9. august 2013

Dorthe1986

Jeg vil sige som nogle andre her i tråden, at du ikke skal frygte en vaginal fødsel. Jeg afgjorde med mig selv rimelig tidligt i graviditeten at der var ingen grund til at være bange for noget, man ikke kunne undgå. O mit hovede har jeg aldrig skænket ks en tanke. Kun som i, at det var noget jeg fik hvis det var nødvendigt :-) nå men det kan du jo ikke bruge til så meget.

Men ja gu satan det gør sgu ondt de veer der, men samtidig kan man ikke sammenligne det med andre smerter. Jeg er fx latterligt bange for at blive stukket af bier/hvepse fordi jeg frygter smerten. Og det lyder direkte åndssvagt når jeg ikke er bange for at føde. Men smerten er noget helt andet. Din krop og hjerne reagerer instinktivt, når fødslen går igang og en masse hormoner udskilles. Man ved at denne smerte medfører noget godt. Desuden er der jo noget så himmelsk som epiduralblokade og andre smertestillende. Få lavet en plan over smertelindring inden fødslen, det kan måske hjælpe lidt på at give dig noget ro.

Mht til at briste, så mærker du vitterligt intet. Jeg fik et par små skræmmer og skulle have to eller tre sting. Jeg mærkede ikke engang at de syede og det var altså uden bedøvelsesmiddel

Og ligeså snart min lille dreng var ude, med et var smerterne væk, og den følelse af at man kunne ånde lettet op og samtidig få sin lille guldklump op på maven, jamen altså det kan ikke beskrives

Presseveer, forresten. De kan virke som det, der er slemmest ved det hele. Men jeg vil sige det faktisk er det nemmeste, for der kan man selv arbejde med. Det er ufatteligt hvad kvindekroppen kan!

Men jeg får måske hug af en eller flere, men jeg vil råde dig til at vælge ks som allersidste udvej. For uanset hvad, kommer man ikke udenom at vi er skabt til at føde vaginalt og derfor har barnet også bedst af at blive født sådan. Forstå mig ret, selvfølgelig kan man komme ud for det er nødvendigt, ligesom aks og det er jo fantastisk. Men jeg råder dig til at tænke dig grundigt om, og evt et kursus som andre har nævnt. For det er bedst for barnet og der er færrest komplikationer ved en vaginal fødsel og det med at man frygter alt muligt bagefter, som inkontinens... Jamen det har som sådan ikke noget med fødslen at gøre, men mere med bækkenbunden og altså graviditeten. Ligesom det heller ikke er amning der giver lange patter

Anmeld

9. august 2013

Mum33

Anonym skriver:

Jeg nyder det bare ikk er virkelig angst :/ og ved godt kroppen er bygget til det men har det så dårligt over det

Min første fødsel var et mareridt og jeg var derfor panisk anden gang. Ville dog gerne undgå pks og fik derfor en aftale om, at vi kørte så snart det gik i gang og så fik jeg en eupideral så snart jeg ville. Så kunne jeg selv sige "stop" og det blev virkelig en fantastisk oplevelse

Anmeld

9. august 2013

modesty

Jeg var i vand i næsten hele ve-perioden. Ville gerne have født i vandet, men skulle have ve-drop, så jeg måtte op af karret.

Det kan varmt anbefales! 

Hvorfor tør du ikke være i vand?

Anmeld

9. august 2013

Martsbaby skriver:

Du skal ikke frygte dét at briste, for det mærker du egentlig ikke før bagefter, f.eks. hvis du skal syes eller bare generelt er øm bagefter..

Jeg har født for 4½ måned siden og jeg vil ikke skræmme dig med hvordan min fødsel gik og hvordan jeg har haft det bagefter..

MEN faktum er, at du ikke mærker at du brister, og du skal ikke tænke over, det med det store hoved er heller ikke dét du bekymre dig om under fødslen, der glæder du dig bare til at se den lille fis som du har lavet!

Jeg synes du skal tage og melde dig til et fødselsforberedelses kursus, der bliver både snakket graviditet, fødsel, amning og dét at være blevet forældre.. Det satte et helt andet lys på en fødsel for mig i hvert fald..

Og som du selv siger.. Smerterne er glemt så snart babyen er 'poppet' - og de kommer faktisk først igen når du skal ud og tisse bagefter, og det er jo ikke smerter som sådan, det svier lidt, bum, så er det ovre igen

Du bør ikke frygte en vaginal fødsel.. Der er altid en til stede som faktisk har mere eller mindre 100% styr på situationen, også selvom du ikke føler det.. Den/de JM der er hos dig under fødslen har styr på tingene og ved hvad de kan gøre for, at du evt. får det bedre, får mindre ondt, ligger bedre osv..

Tror bare, at det er det hele jeg frygter ret meget jeg glæder mug helt ubeskriveligt til, at han er ude, men selve 'processen' skræmmer mig bare HELT vildt!

Jeg har faktisk meldt mig til fødselsforberedelse! så håber, at der kommer lidt mere fokus på fødslen næste gang, for sidst snakkede i næsten ikke om det - kun om man var bange eller frygtede det

Håber, at jeg kan få bebrejdet det!

Og svar på din næste tråd;
Det lyder jo faktisk til, at være meget rart. Kan være jeg lige skal tale med min jordemoder om det!

Anmeld

9. august 2013

modesty skriver:

Jeg var i vand i næsten hele ve-perioden. Ville gerne have født i vandet, men skulle have ve-drop, så jeg måtte op af karret.

Det kan varmt anbefales! 

Hvorfor tør du ikke være i vand?

Okay, jeg tør intet af det
Men tror vandet skræmmer mig lidt på grund af varmen! Ved godt, at det lyder underligt. Men varmen, hvis det nu går stærkt - ja ALT ved fødsel skræmmer mig.

Anmeld

9. august 2013

komodo

jeg har født 3 gange vaginalt og en gang ved aks, og ville til enhver tid vælge at føde naturligt, jeg døjer altså ikke med hverken inkontinens eller andre problemer efter mine fødsler, skal også lige siges at det var mit tredje barn der kom ved ks så ja, det kan sagtens lade sig gøre at føde normalt senere hen.

Når det så er sagt, skal du vælge lige præcis den fødsel der passer til dig, uanset hvad andre mener og tænker om det, det vigtigste er at du får en fantastisk oplevelse og at både du og dit barn kommer trygt og sikkert igennem.

Jeg vil så også til sidst påpege at jeg synes kejsersnittet var langt mere smertefuldt end mine andre fødsler og at jeg faktisk selv den dag idag føler mig ret "snydt" for den oplevelse det er at kæmpe for at få sin lille guldklump..

Rigtig god fødsel når du kommer så langt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.