Pks til første gangs gravide :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Okay jeg er også angst for at skulle føde og ved virkelig ikk hva jeg skal vælge :/

var jeg også

men havde en super god fødselslæge og en super kæreste der fik mig overbevist om at det var det rigtige + at jeg jo i sidste ende fik det bedste ud af det hele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2013

l.kjoeller

Lykke:) skriver:

Jeg taler med min jordemoder om, at jeg skal have planlagt kejsersnit, netop fordi, jeg er ekstremt bange for, at føde.

Kan godt forstå det virker skræmmende og er man angst er man angst og så er det selvfølgelig noget man bør tage alvorligt så det er dejligt man kan få ro på og nyde graviditeten ved at vide hvad der skal ske. Jeg var også nervøs (tror jeg rigtig mange er) blev dog positivt overrasket over fødslen. synes slet ikke det var så slemt som jeg havde forestillet mig. jeg havde også væsentligt færre gener bagefter end min veninde der fik pks samme tid da man ikke må bære på andet end barnet et stykke tid efter hvilket gør en meget afhængig af andre, og hun havde mange smerter. (men alt det er du selvfølgelig gjort bekendt med)

Anmeld

7. august 2013

modesty

LuLy skriver:

Det er altså ikke rigtigt at der er flere gener ved et kejsersnit Jeg har fået både aks og pks og har ingen gener haft andet end de første par uger hvor arret var ømt Hvorimod man efter en almindelig fødsel kan få mere eller mindre varige mén som inkontinens osv

Inkontinens får man hvis man har en svag bækkenbund, så det handler primært om at huske sine bækkenbundsøvelser.

Det vil selvfølgelig være forskelligt fra tilfælde til tilfælde, men jeg har snakket med en del kvinder der har fået kejsersnit, som ville have foretrukket en almindelig fødsel (ligesom Diana i denne tråd - som har prøvet begge dele).

Jeg har al respekt for kvinder der får kejsersnit, det er ikke fordi jeg har et problem med proceduren som sådan. Men når det "kun" drejer sig om at man er utryg ved en vaginal fødsel (hvilket vi jo alle er før vi har prøvet det) så synes jeg at man skal overveje sit valg meget nøje, da det altså er en ret fantastisk og unik oplevelse at føde vaginalt.

Anmeld

7. august 2013

modesty

Anonym skriver:

Jeg er i uge 32+1 så der er ik så lang tid mere har snakket med min jm siden ca uge 20 og kan bare mærke det bliver værre jo tætter jeg kommer på det :/

OK. Hvis jeg var dig, ville jeg kraftigt overveje fødselsforberedelse (men så skal du nok snart til at komme i gang, da mange af kurserne starter omkring uge 32) da man får afmystificeret en masse ting omkring fødslen, laver praktiske øvelser, kan snakke med lærer og andre i samme situation o.s.v.

Du kan jo sagtens tage et kursus i fødselsforberedelse og alligevel vælge PKS hvis du ikke ændrer mening.

Anmeld

7. august 2013

gonefishing

DianaRJS skriver:

Altså jeg har 2 børn den første med aks og nr 2 normalt...

jeg fortrækker helt klart at føde normalt, og skal siges jeg også var angst for det, men den smerte du har under en alm fødsel går væk igen når du har baby i armene, og er helt sikkert den fedeste oplevelse, hvor imod ved KS har du ondt bagefter, du må ikke bære rundt på f.eks. baby i autostol, det er self hurtig overstået og du har hurtig baby i armene, men jeg synes smerterne bagefter er ulidelige....

begge ting gør ondt på hver sin måde, ville være at lyve at sige det ikke gør ondt. MEN vil man gerne kunne "fungere" bagefter ville jeg vælge alm fødsel

Hvor var det rart at læse!
Jeg fik selv AKS første gang, og på trods af at jeg aldrig har været bange for at føde normalt, ville jeg ikke engang overveje det her anden gang. (på grund af 40 timer i aktiv fødsel første gang, var/er jeg total bange for at ender der igen).

Super fedt at høre at det kan lade sig gøre anden gang normalt!!

Anmeld

7. august 2013

DianaRJS

Flodkilling skriver:

Hvor var det rart at læse!
Jeg fik selv AKS første gang, og på trods af at jeg aldrig har været bange for at føde normalt, ville jeg ikke engang overveje det her anden gang. (på grund af 40 timer i aktiv fødsel første gang, var/er jeg total bange for at ender der igen).

Super fedt at høre at det kan lade sig gøre anden gang normalt!!

jeg blev sat igang 1. gang pga svangersskabs forgifting + mine levertalk var alt for høje, så han skulle ud, for ikke at skade både ham og mig... havde veer i 8 timer, hvor de kunne se at han ikke kunne holde til det, og blev derfor aks, anden gang fik jeg veer kl 7:30 og Sebastian er født 09:20 ;p

Anmeld

7. august 2013

Lykke:)

Anonym skriver:

Man er bare usikker på hva der er bedst for en normal fødsel går smerten jo hurtigt over men det gør den ikk med Ks :/ men tak

Jeg har præcis de samme tanker!

Anmeld

7. august 2013

Lykke:)

l.kjoeller skriver:

Kan godt forstå det virker skræmmende og er man angst er man angst og så er det selvfølgelig noget man bør tage alvorligt så det er dejligt man kan få ro på og nyde graviditeten ved at vide hvad der skal ske. Jeg var også nervøs (tror jeg rigtig mange er) blev dog positivt overrasket over fødslen. synes slet ikke det var så slemt som jeg havde forestillet mig. jeg havde også væsentligt færre gener bagefter end min veninde der fik pks samme tid da man ikke må bære på andet end barnet et stykke tid efter hvilket gør en meget afhængig af andre, og hun havde mange smerter. (men alt det er du selvfølgelig gjort bekendt med)

De tanker der også fylder rigtig meget i mit hovede er, om det er det "værd", altså om jeg skal overvinde min frygt for fødslen, for at komme hurtigere på benene igen, men synes bare, at det er rigtig rigtig svært! For jeg er SÅ bange for at føde normalt! bare tanken om at man muligvis brister, og tanken om at et ret stort hovede skal ud, og så bare de smerter der kommer i forbindelse med veerne. men som mange siger er de smerter glemt når først barnet er ude..

Synes jeg står i et ret stort dilemma lige nu

Anmeld

7. august 2013

l.kjoeller

Lykke:) skriver:

De tanker der også fylder rigtig meget i mit hovede er, om det er det "værd", altså om jeg skal overvinde min frygt for fødslen, for at komme hurtigere på benene igen, men synes bare, at det er rigtig rigtig svært! For jeg er SÅ bange for at føde normalt! bare tanken om at man muligvis brister, og tanken om at et ret stort hovede skal ud, og så bare de smerter der kommer i forbindelse med veerne. men som mange siger er de smerter glemt når først barnet er ude..

Synes jeg står i et ret stort dilemma lige nu

du mærker ikke hvis du brister og synes ærlig talt ikke selve fødslen gjorde ondt. det gjorde veerne men ikke sådan jeg skulle skrige. hvad med at få langt en plan for smertebehandling på forhånd og at du kan komme i bad ???

Anmeld

7. august 2013

lycly

modesty skriver:

Inkontinens får man hvis man har en svag bækkenbund, så det handler primært om at huske sine bækkenbundsøvelser.

Det vil selvfølgelig være forskelligt fra tilfælde til tilfælde, men jeg har snakket med en del kvinder der har fået kejsersnit, som ville have foretrukket en almindelig fødsel (ligesom Diana i denne tråd - som har prøvet begge dele).

Jeg har al respekt for kvinder der får kejsersnit, det er ikke fordi jeg har et problem med proceduren som sådan. Men når det "kun" drejer sig om at man er utryg ved en vaginal fødsel (hvilket vi jo alle er før vi har prøvet det) så synes jeg at man skal overveje sit valg meget nøje, da det altså er en ret fantastisk og unik oplevelse at føde vaginalt.

Ja men du kan ikke sidde og sige at det er en fantastisk oplevelse. For det er det ikke for alle. Selve det at få sit barn op til sig er en fantastisk oplevelse, men alt det før det er ikke - ifølge rigtig mange inkl mig selv.

Men det var bare vigtigt for mig at understrege at det ikke er et faktum at der er flere gener ved et ks. For det er der ikke, der er højst ligeså mange som ved almindelig fødsel - ikke flere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.