Pks til første gangs gravide :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2013

Lykke:)

Anonym skriver:

Nej har hun bestemt ikk skal ud tirsdag og der finder vi ud a noget men der skal heller ik gå for længe så ville lige høre folk osv

Nå okay.
Håber, at du får hvad du ønsker/selv har det bedst med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg tror at mange kvinder er mere bange for at føde end for at få kejsersnit fordi det virker mindre skræmmende at skulle have en baby ud af maven end ud af - ja, du ved nok. Et kejsersnit er kontrollabelt og man kan styre det, en fødsel er ukontrollabel og man ved ikke hvad der kommer til at ske.

Men faktum er at der er lige så mange, hvis ikke flere gener, ved KS end ved vaginal fødsel. Din krop er skabt til at føde vaginalt, den er ikke skabt til at føde ud gennem maven.

Personligt syntes jeg at det var fuldstændigt fantastisk at føde - mit livs vildeste og bedste oplevelse. Og jeg ville have været SÅ ked af at skulle misse den.

Ja, det gør ondt, men din krop er designet til at håndtere den smerte. Og samtidig med at det gør ondt, er det også helt fantastisk. 

Hvornår skal du føde? Har du lang tid at beslutte dig i?

Går du til noget ordentligt fødselsforberedelse, altså ikke bare en forelæsning på hospitalet men et privat forløb med møder en gang om ugen? 

Jeg er i uge 32+1 så der er ik så lang tid mere har snakket med min jm siden ca uge 20 og kan bare mærke det bliver værre jo tætter jeg kommer på det :/

Anmeld

7. august 2013

lycly

modesty skriver:

Jeg tror at mange kvinder er mere bange for at føde end for at få kejsersnit fordi det virker mindre skræmmende at skulle have en baby ud af maven end ud af - ja, du ved nok. Et kejsersnit er kontrollabelt og man kan styre det, en fødsel er ukontrollabel og man ved ikke hvad der kommer til at ske.

Men faktum er at der er lige så mange, hvis ikke flere gener, ved KS end ved vaginal fødsel. Din krop er skabt til at føde vaginalt, den er ikke skabt til at føde ud gennem maven.

Personligt syntes jeg at det var fuldstændigt fantastisk at føde - mit livs vildeste og bedste oplevelse. Og jeg ville have været SÅ ked af at skulle misse den.

Ja, det gør ondt, men din krop er designet til at håndtere den smerte. Og samtidig med at det gør ondt, er det også helt fantastisk. 

Hvornår skal du føde? Har du lang tid at beslutte dig i?

Går du til noget ordentligt fødselsforberedelse, altså ikke bare en forelæsning på hospitalet men et privat forløb med møder en gang om ugen? 

Det er altså ikke rigtigt at der er flere gener ved et kejsersnit Jeg har fået både aks og pks og har ingen gener haft andet end de første par uger hvor arret var ømt Hvorimod man efter en almindelig fødsel kan få mere eller mindre varige mén som inkontinens osv

Anmeld

7. august 2013

Anonym trådstarter

Lykke:) skriver:

Nå okay.
Håber, at du får hvad du ønsker/selv har det bedst med

Man er bare usikker på hva der er bedst for en normal fødsel går smerten jo hurtigt over men det gør den ikk med Ks :/ men tak

Anmeld

7. august 2013

lycly

Nu fik jeg selv aks første gang, men mange af dem der får pks er jo også fordi barnet ligger med numsen ned

Anmeld

7. august 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Det er altså ikke rigtigt at der er flere gener ved et kejsersnit Jeg har fået både aks og pks og har ingen gener haft andet end de første par uger hvor arret var ømt Hvorimod man efter en almindelig fødsel kan få mere eller mindre varige mén som inkontinens osv

Har også hørt at ved normalt kan der også være men så det jo både ske ved alm og ks ?

Anmeld

7. august 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Nu fik jeg selv aks første gang, men mange af dem der får pks er jo også fordi barnet ligger med numsen ned

Ja det rigtig men for mig er det pga angst selv om det lyder tåbeligt

Anmeld

7. august 2013

lycly

Anonym skriver:

Har også hørt at ved normalt kan der også være men så det jo både ske ved alm og ks ?

Altså en af "ulemperne" ved at få et kejsersnit ved sin første fødsel er at chancen/risikoen for at føde ved ks igen øges. Og det er begrænset hvor mange ks man må få. Nu har fx fået to, så jeg får nok ikke lov at føde normalt næste gang, så der skal jeg have ks igen. Og alt efter hvor meget arvæv jeg danner så kan det være at jeg er nødt til at blive steriliseret efter 3. barn, simpelthen fordi det kan være farligt for mig at blive gravid igen efter 3 ks. Livmoderen kan ikke holde til det

Og så er der en lillebitte risiko for efter et ks at arret springer op enten under den næste graviditet eller næste fødsel hvis man føder normalt

Anmeld

7. august 2013

lycly

Anonym skriver:

Ja det rigtig men for mig er det pga angst selv om det lyder tåbeligt

Jeg synes ikke det lyder tåbeligt. Jeg er en af dem der mener at man skal være tryg ved sin fødsel. Og nogen er bare ikke tryg ved en almindelig fødsel og desværre er det MEGA tabu at sige at man ikke vil føde normalt. Sikkert også derfor du vælger at være anonym. Men det er der sgu ikke noget galt i. Har selv været igennem veer og det gør RØV ondt. Så da jeg fik muligheden for et pks anden gang så sagde jeg ja tak!

Anmeld

7. august 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Jeg synes ikke det lyder tåbeligt. Jeg er en af dem der mener at man skal være tryg ved sin fødsel. Og nogen er bare ikke tryg ved en almindelig fødsel og desværre er det MEGA tabu at sige at man ikke vil føde normalt. Sikkert også derfor du vælger at være anonym. Men det er der sgu ikke noget galt i. Har selv været igennem veer og det gør RØV ondt. Så da jeg fik muligheden for et pks anden gang så sagde jeg ja tak!

Kunne være jeg skulle følge det jeg er mest tryk ved tak fordi du gad og svare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.