Kan man det? (Anmelde for børnemishandling)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2013

Carina:-)

Lusi skriver:

Omg

Svar nu bare -Det er da interessant at høre andres synspunkter på hvordan vi undgår sager som f.eks Tobias ,kasper og de tvillinger som blev slået dagligt af deres far så den ene er hjerneskadet i dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2013

Lusi

Carina:-) skriver:

Men hvordan ved du så at det er trodsalder? Og ikke vold?

Og helt ærligt ,så er der vist ingen der tror du slår dit barn for så var du vel belvet meldt ik? 

Ja er jo lige præcis det jeg lige har skåret ud i pap for dig..
Der er ik nogen der har meldt os fordi de ik ligefrem regner med at vi slår vores børn, men at de bare kan skrige..

Lige præcis dét jeg siger jeg heller ik ville gøre. Altså vil ik melde en fx nabo fordi deres unge skriger, men hvis jeg havde en ide om at der var vold ville jeg da..

Anmeld

3. august 2013

Lusi skriver:

Ja er jo lige præcis det jeg lige har skåret ud i pap for dig..
Der er ik nogen der har meldt os fordi de ik ligefrem regner med at vi slår vores børn, men at de bare kan skrige..

Lige præcis dét jeg siger jeg heller ik ville gøre. Altså vil ik melde en fx nabo fordi deres unge skriger, men hvis jeg havde en ide om at der var vold ville jeg da..

Jamen så er vi jo enige 

Man ved jo godt hvornår meget gråd er FOR meget .

Så netop derfor er I jo ikke blevet meldt selv om du synes dit barn skriger meget .

Som du selv skriver ville du melde det hvis du havde en fornemmelse for at det ikke var ok det der foregik -Så hvorfor så ,så på tværs? 

Anmeld

3. august 2013

Ryberg

Jeg har et inderligt, brændende ønske om - at folk var bedre til at indberette - selv ved små hændelser/oplevelser...

Jeg har været i voldeligt parforhold i 5 år, hvor pigen blev banket også... (1-6 år - mens jeg var der)... jeg meldte stodderen da jeg flygtede derfra...

MEN.. det jeg vil frem til.. er, at jeg VED der var nogen naboer, som har hørt den skrig og støj og larm og skænderi osv. der MÅ være nogen som har set noget...

Ingen har meldt noget videre..

Tænk hvis nu.. det var blevet meldt.. lad os sige 2-3 gange (for man vil sikkert kunne fedte sig ud af den til at starte med)... så havde man måske fået hul på det lige pludselig.. jeg kunne have set hjælpen komme og derved turde tale højt... og lignende..

Derfor, indberet den far og den oplevelse... hold dig ikke tilbage!

At indberette betyder jo ikke at man får tvangsanbragt børnene lige på stedet - det betyder at den kommunale instans går ind og kigger på børnenes tarv! Har de det nu godt nok? Hvordan klarer forældrene sig?

Anmeld

3. august 2013

Ryberg

Anonym skriver:

Så er det meldt. Spm. jeg bad besvarelse på var ikke hvorvidt om jeg skulle men om jeg skulle lade som om det var mig der så det. Jeg ville aldrig tilgive mig selv hvis ikke jeg gjorde det. Så derfor er han nu meldt. Jeg lod som om det var mig da mine forældre aldrig ville gøre det. 

Anmeld

3. august 2013

Lusi

Svar nu bare -Det er da interessant at høre andres synspunkter på hvordan vi undgår sager som f.eks Tobias ,kasper og de tvillinger som blev slået dagligt af deres far så den ene er hjerneskadet i dag.

Nej det gider jeg sådan set ik rigtig spilde min tid på mere, for du læser åbenlyst KUN hvad du selv vil læse..
Er også tydeligt i dine svar til andre..

Det er fair nok at du vil melde alle, hvis børn græder for meget, JEG vil bare ikke, for jeg er tilsyneladende ik så klog som dig, så jeg ved altså ik hvor grænsen går, på hvor meget for meget er..

Jeg vælger at se på personlighederne i stedet for, hvor meget barnet græder..

Slut prut!

Anmeld

3. august 2013

KittyGirl skriver:

Jeg har et inderligt, brændende ønske om - at folk var bedre til at indberette - selv ved små hændelser/oplevelser...

Jeg har været i voldeligt parforhold i 5 år, hvor pigen blev banket også... (1-6 år - mens jeg var der)... jeg meldte stodderen da jeg flygtede derfra...

MEN.. det jeg vil frem til.. er, at jeg VED der var nogen naboer, som har hørt den skrig og støj og larm og skænderi osv. der MÅ være nogen som har set noget...

Ingen har meldt noget videre..

Tænk hvis nu.. det var blevet meldt.. lad os sige 2-3 gange (for man vil sikkert kunne fedte sig ud af den til at starte med)... så havde man måske fået hul på det lige pludselig.. jeg kunne have set hjælpen komme og derved turde tale højt... og lignende..

Derfor, indberet den far og den oplevelse... hold dig ikke tilbage!

At indberette betyder jo ikke at man får tvangsanbragt børnene lige på stedet - det betyder at den kommunale instans går ind og kigger på børnenes tarv! Har de det nu godt nok? Hvordan klarer forældrene sig?

Enig.

Jeg er selv vokset op med vold.

Og ved i dag at både familie og naboer godt vidste at der foregik noget.Men man ville jo nødig blande sig....

Håber I begge har det godt i dag (så godt som man nu kan have det med det i bagagen )

Anmeld

3. august 2013

Nej det gider jeg sådan set ik rigtig spilde min tid på mere, for du læser åbenlyst KUN hvad du selv vil læse..

Det er fair nok at du vil melde alle, hvis børn græder for meget, JEG vil bare ikke, for jeg er tilsyneladende ik så klog som dig, så jeg ved altså ik hvor grænsen går, på hvor meget for meget er..

Slut prut!

Melde alle?

Hvor i alverden læser du det?

Og personligheder? Hvordan hænger det sammen?

Synes du reagerer meget voldsomt i debat som du selv har valgt at deltage i.

Men det står dig frit for om du vil svare eller ej,så fair nok 

Anmeld

3. august 2013

Lusi skriver:

Slut prut!

Og fordi man ikke er enig,behøver man ikke blive personlig-

Det skader ikke andre end en selv ,hvis man udviser dårlig debatstil.

Det hjælper ikke noget at blive tøsesur og "angribe" sin debatmodstander .

Så falder hele ens pointe bare til jorden,og det er trist hvis man nu har noget man gerne vil sige.

Men nu skal jeg nok lade dig være i fred -Tak for diskutionen.

Anmeld

3. august 2013

Lusi

Og fordi man ikke er enig,behøver man ikke blive personlig-

Det skader ikke andre end en selv ,hvis man udviser dårlig debatstil.

Det hjælper ikke noget at blive tøsesur og "angribe" sin debatmodstander .

Så falder hele ens pointe bare til jorden,og det er trist hvis man nu har noget man gerne vil sige.

Men nu skal jeg nok lade dig være i fred -Tak for diskutionen.

Helt seriøst nu stopper du!
Hvad har jeg lige angrebet dig med og hvad har jeg lige været personlig med??
Kan jeg ikke liiige se, må jeg nok sige..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.