Kan man det? (Anmelde for børnemishandling)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2013

dorthemus

Patriark skriver:

Men har du anmeldt hende?

Og hvis ikke du har anmeldt hende, fordi du mener, at jeg er " aggressiv og uintelligent", er det så ikke i orden, at jeg mener hun er "enfoldig og infantil"?

Morale er godt, dobbeltmorale er, tilsyneladende, dobbelt så godt.

Jeg har ikke skrevet at du er uintelligent, vel? Men du er, efter min mening, aggressiv i din måde at få din mening frem på.
Og nej har ikke anmeldt hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2013

Mettefpigen

Carina:-) skriver:

FFoForFord

Og så har jeg et andet eksempel.

En lille dreng på 3 græder flere gange om dagen ,og altid om aften .

Naboerne gjorde intet ,for man skulle jo ikke blande sig .

En dag holdt der en ambulance og politiet for Kasper der boede i Horsens blev tæsket ihjel ved daglig mishandling af sin mors kæreste,.

Bagefter kunne folk så godt blive enige om at det var ganske forfærdeligt at ingen gjorde noget ved alt den gråd man jo havde hørt ud af åben vinduer-Men INGEN havde jo set noget ...så man kunne jo ikke bare.....

DET er sygt at vi har så stor berøringsangst ,og er SÅ bange for at blive sat i bås som emsig nabo at vi ignorerer vores indberetningspligt.

Det er ikke fedt at blive anmeldt ,men er der intet at komme efter sker der jo intet.

Og når man så samtidig får opfattelsen af at hvis man er anonym ,så er det nærmest ligegyldigt-Så vil endnu flere bare lukke vindue og ører næste gang naoens barn græder hjerterskærende for 7 gang den uge....

Der er en stigende andel børn og unge der bliver udsat for vold-tandlæger anmelder flere og flere der har tandskader og blå mærker i ansigtet.

Så vi svigter ved at være berøringsangste.

Fordi at børn græder meget er det ikk ensbetydende med at de blir tævet..... Jeg kunne være blevet 1000 gange pågrund af det.... Efter jeg er blevet enlig mor er lukas blevet påvirket af det så når han har dårlige dage kan han græde hele dagen.... Og når man blir meldt er de ikk altid til at komme af med igen..... :-S

Anmeld

3. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
dorthemus skriver:

Jeg har anmeldt dig nu. Du går langt over stregen

Come on. Det er da ikke værre end hvad Carina har skrevet.

Anmeld

3. august 2013

Patriark

dorthemus skriver:

Jeg har ikke skrevet at du er uintelligent, vel? Men du er, efter min mening, aggressiv i din måde at få din mening frem på.
Og nej har ikke anmeldt hende.

Må jeg så spørge om hvorfor du ikke har anmeldt hende? Hvad er det, der er så forskelligt ved hendes og mit indlæg?

Lad mig starte med, at opridse lighederne:

2 nedladende tillægsord

Anmeld

3. august 2013

dorthemus

Patriark skriver:

Må jeg så spørge om hvorfor du ikke har anmeldt hende? Hvad er det, der er så forskelligt ved hendes og mit indlæg?

Lad mig starte med, at opridse lighederne:

2 nedladende tillægsord

Fordi lige præcis dit svar stødte mig, er det præcist nok?

Anmeld

3. august 2013

Patriark

dorthemus skriver:

Ja, det er da et rigtig fint svar. Ikke fordi du skulle stå til regnskab, var bare nysgerrig på forskelsbehandlingen.

Som jeg forøvrigt er sikker på, at du kan indse nu i bagklogskabens ulidelige klare lys

Anmeld

3. august 2013

dorthemus

Patriark skriver:

Ja, det er da et rigtig fint svar. Ikke fordi du skulle stå til regnskab, var bare nysgerrig på forskelsbehandlingen.

Som jeg forøvrigt er sikker på, at du kan indse nu i bagklogskabens ulidelige klare lys

Faktisk ikke nej...beklager. Fortsat god debat

Anmeld

3. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
dorthemus skriver:

Sikke en fin tendens til at jage mænd væk herinde. Ærgerligt at du reelt ikke har nogen forklaring på hvorfor du synes det er så forskelligt fra carinas svar.

Anmeld

3. august 2013

Kløver

Lusi skriver:

Ja det er lidt svært at undgå at de bliver hysteriske
Vores søn er også 2 1/2 og han smider også med ting når han bliver frustreret.. Vores datter på 5 bliver bare sindsygt hysterisk og kan sagtens finde på at skrige "av av du må ik røre mig".. SÅ bliver man altså seriøst ked og frustreret som forælder.. Tænker bare hvor fanden har tøsen det fra

De fanger små ting så tror det kommer af de finder ud af hvordan vi reagerer på det de harmåske set et barn slå sig og sige av og set den voksnes reaktion. Nu er mine ikke så store endnu men gør da ondt når de så ikke vil gå til mig og vender sig til far fordi de er sure, men andre gange er det jo omvendt og fordi de bliver gale i øjeblikket. I min verden er det bare vigtigt vi er gode og får en ordentlig farvel, eller pustningen så man ikke går i seng eller skilles sure på hinanden

Jeg tror der for mange er langt mere bag, og man ser måske kun en mor skælde barnet ud i 2 min i Føtex mens man ikke har set hvordan det har været optil, kan være mange ting som hør det måske lige var det der kammede over, og også som naboer, venner og familie skal man passe på med at dømme. Defleste børn har det godt og handler langtfra nødvendigvis om omsorgssvigt eller dårlige forældre fordi man gør det anderledes. Med mindre man selvfølgelig har alvorlige og stærke grunde, skal man passe på at pege fingre det kan jo godt være som ved vores børn, tilfælde af trodsalder hysteri

Anmeld

3. august 2013

dorthemus

mor:) skriver:

Sikke en fin tendens til at jage mænd væk herinde. Ærgerligt at du reelt ikke har nogen forklaring på hvorfor du synes det er så forskelligt fra carinas svar.

Jeg jager ingen væk..er sikker på at Patriark overlever.
beklager at mit svar til ham ikke behager dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.