Kan man det? (Anmelde for børnemishandling)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2013

Carina:-)

Flodkilling skriver:

Jeg har et super godt eksempel.
Min nabo har to børn. (vi har selv ét), og her hvor vi flyttede ud har der længe været en krig mellem nogle af "de gamle" og så de lidt yngre og de "fornuftige gamle" der ikke sidder og brokker sig over alt og alle.

Der er f.eks. en gammel mand og kone der brokker sig over ALT, og jeg mener ALT, lige fra at plejehjemmets sosu hjælpere ikke må stå og ryge UDENFOR, fordi de glor på denne mand på hans altan... osv osv.

Men børn larmer nu engang imellem, og naboens barn havde fået øreproblemer og vågnede ked af det om natten, der gik én nat, så kom den gamle der altid brokker sig, ned til mig for at skabe en stemning og ville have at JEG klagede - på trods af at jeg intet havde hørt.

Pludselig står social forvantningen på begrundelse af en anonym klage, hos min nabo for at få en samtale, plus de har henvendt sig i vuggestuen og jeg ved ikke hvad! Så begyndte folk jo og snakke og pludselig gik det hele fra at der aldrig var problemer, til at NU måtte de jo være forfærdelige forældre, da en have meldt dem!

Idag tør de ikke åbne deres vinduer på trods af det er sommer, hvis nu en af børnene græder....

Det er sgu da for sygt! og ærligt tør jeg heller ikke åbne mine vinduer, hvis min datter græder bliver alt lukket med det samme, for jeg vil sgu da ikke ha en fra kommunen der skal troppe op, fordi en eller anden gammel nar til brokkehoved sidder og er ensom!

Og så har jeg et andet eksempel.

En lille dreng på 3 græder flere gange om dagen ,og altid om aften .

Naboerne gjorde intet ,for man skulle jo ikke blande sig .

En dag holdt der en ambulance og politiet for Kasper der boede i Horsens blev tæsket ihjel ved daglig mishandling af sin mors kæreste,.

Bagefter kunne folk så godt blive enige om at det var ganske forfærdeligt at ingen gjorde noget ved alt den gråd man jo havde hørt ud af åben vinduer-Men INGEN havde jo set noget ...så man kunne jo ikke bare.....

DET er sygt at vi har så stor berøringsangst ,og er SÅ bange for at blive sat i bås som emsig nabo at vi ignorerer vores indberetningspligt.

Det er ikke fedt at blive anmeldt ,men er der intet at komme efter sker der jo intet.

Og når man så samtidig får opfattelsen af at hvis man er anonym ,så er det nærmest ligegyldigt-Så vil endnu flere bare lukke vindue og ører næste gang naoens barn græder hjerterskærende for 7 gang den uge....

Der er en stigende andel børn og unge der bliver udsat for vold-tandlæger anmelder flere og flere der har tandskader og blå mærker i ansigtet.

Så vi svigter ved at være berøringsangste.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2013

Patriark

Carina:-) skriver:

Har jeg skam gjort.

Og dine udtalelser er helt hen i vejret.

Og helt seriøst,hvis du har abejdet som sagsbehandler ,og ikke synes at de anonyme kunne være andet end sure naboer-tror jeg det er meget godt du er stoppet!

Du godest...

Kan du citere et indlæg hvor jeg giver udtryk for dette? 

Nej det kan du ikke. Du kan højst finde et uheldigt, indrømmet, ordvalg.

Det er sgu patetisk, at man vil være med i en debat, når man ikke engang kan operere under grundpræmissen i at debatere, nemlig at forholde sig til hvad folk rent faktisk siger!!

Så, igen, læs dog hvad jeg faktisk skriver.

Anmeld

2. august 2013

gonefishing

En dag holdt der en ambulance og politiet for Kasper der boede i Horsens blev tæsket ihjel ved daglig mishandling af sin mors kæreste,.

Bagefter kunne folk så godt blive enige om at det var ganske forfærdeligt at ingen gjorde noget ved alt den gråd man jo havde hørt ud af åben vinduer-Men INGEN havde jo set noget ...så man kunne jo ikke bare.....

DET er sygt at vi har så stor berøringsangst ,og er SÅ bange for at blive sat i bås som emsig nabo at vi ignorerer vores indberetningspligt.

Det er ikke fedt at blive anmeldt ,men er der intet at komme efter sker der jo intet.

Og når man så samtidig får opfattelsen af at hvis man er anonym ,så er det nærmest ligegyldigt-Så vil endnu flere bare lukke vindue og ører næste gang naoens barn græder hjerterskærende for 7 gang den uge....

Der er en stigende andel børn og unge der bliver udsat for vold-tandlæger anmelder flere og flere der har tandskader og blå mærker i ansigtet.

Jeg har aldrig sagt at man ikke skal melde!
Men at verden ikke er sort eller hvid. og ærligt så må man vælge om man vil klage -og stå ved det. -kan dog godt forstå folk er totalt anonyme overgor rockere ect. Men børn det får tæsk fatter jeg ikke man gør anonymt.

Desuden kan man godt være anonym men stadig give kommunen sine oplysninger til opfølgning.

Men at klage anonymt og lyve om noget man ikke har set synes jeg er forkadteligt!!! Så vær dog voksne mennesker, vær ærlig og bland dig.
Desuden kan det aldtig være andres skyld end forældrene der mishandler.
Vi lever ikke under DDR. Selvfølgelig er det forfærdeligt at børn dør fordi de har syge forældre! Mrn det er og bliver aldrig fru Jensens skyld i opgangen, heller ikke kommunernes.- med mindre de selvfølgelig vsr informeret.

Ellers skulle ALLE nybagte forældre igennem en psykologtest 1gang om året.

Anmeld

2. august 2013

gonefishing

Patriark skriver:

Du godest...

Kan du citere et indlæg hvor jeg giver udtryk for dette? 

Nej det kan du ikke. Du kan højst finde et uheldigt, indrømmet, ordvalg.

Det er sgu patetisk, at man vil være med i en debat, når man ikke engang kan operere under grundpræmissen i at debatere, nemlig at forholde sig til hvad folk rent faktisk siger!!

Så, igen, læs dog hvad jeg faktisk skriver.

Enig. Det virker til at hvis man sætter spørgsmålstegn ved folk der indberetter andre de har hørt om. Så bliver man jo nærmest tilhænger af børnevold.
Tror også selv jeg bare ryster på hovedet og går videre

Anmeld

2. august 2013

Patriark

Ok, så det tid til rollespil-

Skriv en underretning vedr. et barn der græder. Og husk det er det eneste der er at underrette om! Skriv en anonym og en med navn.......

Hvilken en af underretningerne tror du forhindrer Kaspers død? Den hvor man kan ringe til underretter og få uddyber bekymringen og tage på hj.besøg? Eller den hvor man "kun" tager på hj.besøg?

Anmeld

2. august 2013

Patriark skriver:

Er helt enig i dit sidste afsnit. At der kommer skred i sagerne pga. du underretter anonymt, er vel reelt bare en formodning.

Nå men altså, jeg har arbejdet som sagsbehandler i et par kommuner, en stor og en mindre, og her var størstedelen af mine kolleger, og jeg, enige om, at en anonym underretning har sine begrænsninger. Netop pga., at man ikke kan få uddybet indholdet. Og at der måske, måske ikke, er andre motiver end den reelle bekymring.

Og lad mig igen understrege, at man selvfølgelig tager ALLE underretninger seriøsters, ihvertfald initialt.

Det her 

Anmeld

2. august 2013

Patriark skriver:

Anonyme underretninger bliver dog ikke taget nær så seriøst som navngivne.

Og det her 

Anmeld

2. august 2013

Patriark skriver:

Ok, så det tid til rollespil-

Skriv en underretning vedr. et barn der græder. Og husk det er det eneste der er at underrette om! Skriv en anonym og en med navn.......

Hvilken en af underretningerne tror du forhindrer Kaspers død? Den hvor man kan ringe til underretter og få uddyber bekymringen og tage på hj.besøg? Eller den hvor man "kun" tager på hj.besøg?

Pointen er at det er ikke sandt det du skriver.

Kommunerne SKAL tage alle henvendelser seriøst,og det gør de heldigvis også.

Som du så kan læse hvis du googler ,så kom der netop ingen henvendelser i Kaspersagen fordi folk er pisse bange for at blive stemplet som stikker og ikke blive taget seriøst hvis de gør det ano.

Og du er jo så et slående eksempel på at der sidder enkelte sagsbehandlere rundt omkring og mener at en ano åbenbart ikke er lige så seriøs som en der melder med navn-

Og DET er dælme bekymreden 

Anmeld

2. august 2013

l.kjoeller

Patriark skriver:

Er helt enig i dit sidste afsnit. At der kommer skred i sagerne pga. du underretter anonymt, er vel reelt bare en formodning.

Nå men altså, jeg har arbejdet som sagsbehandler i et par kommuner, en stor og en mindre, og her var størstedelen af mine kolleger, og jeg, enige om, at en anonym underretning har sine begrænsninger. Netop pga., at man ikke kan få uddybet indholdet. Og at der måske, måske ikke, er andre motiver end den reelle bekymring.

Og lad mig igen understrege, at man selvfølgelig tager ALLE underretninger seriøsters, ihvertfald initialt.

Til det du skriver- selvfølgelig bliver alle henvendelser taget lige alvorlige men du har da 100% ret i at en sag med øjenvidner/ folk med viden man kan forhøre sig ved altid har et større grundlag for videre behandling. giver da god mening ligesom med alle andre forbrydelser eller mistanke herom . her må jeg godt nok give dig ret

Anmeld

2. august 2013

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Sagen er den, at mine forældre bor ved siden af en familie med 2 børn, en på 8 og en på 4. Den ældste er en dreng. Han er pt uden skole da han blev smidt ud af den forrige fordi han slog en pige med en knytnæve på næsen, blottede sig osv.

Forleden dag var mine forældre på stranden. Der så de faren slæbe drengen med ud på badebroen skrigende. Drengen er rædselsslagen for vandet. Faren skubbede ham så i til slut. Der er ikke særlig dybt men dybt nok til at drengen ikke kan se bunden rigtigt. Han begynder selvfølgelig at græde hjerteskærende hvorpå faren giver ham 2 lussinger og råber, at han skal lade være med at være sådan en baby. Drengen holder selvfølgelig ikke op og faren slæber ham ind igen imens han skriger ad ham. Smider ham på sandet og siger at han kan sidde der og tude som en baby. Derefter går faren igen.

Alt dette fortæller mine forældre mig og siger derefter at de ikke vil gøre noget, for det er ikke deres bord. De er af den gamle skole, at man ikke blander sig i andres opdragelse men mit hjerte græder altså. Og jo mere jeg tænker over det, jo mere ked af det bliver jeg.

Kan jeg melde det? Selvom jeg ikke så det? HVis ikke, skal jeg så lyve?

Uanset hvad bliver den anonym da jeg ikke vil blande mine forældre ind i det.

Hver dag, den dreng, er hos den far bliver han jo mere og mere mishandlet, både psykisk og fysisk.

Jeg ryster over hele kroppen af faren's opførelse.. Det skal tages meget alvorligt!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.