Carina:-) skriver:
Og så har jeg et andet eksempel.
En lille dreng på 3 græder flere gange om dagen ,og altid om aften .
Naboerne gjorde intet ,for man skulle jo ikke blande sig .
En dag holdt der en ambulance og politiet for Kasper der boede i Horsens blev tæsket ihjel ved daglig mishandling af sin mors kæreste,.
Bagefter kunne folk så godt blive enige om at det var ganske forfærdeligt at ingen gjorde noget ved alt den gråd man jo havde hørt ud af åben vinduer-Men INGEN havde jo set noget ...så man kunne jo ikke bare.....
DET er sygt at vi har så stor berøringsangst ,og er SÅ bange for at blive sat i bås som emsig nabo at vi ignorerer vores indberetningspligt.
Det er ikke fedt at blive anmeldt ,men er der intet at komme efter sker der jo intet.
Og når man så samtidig får opfattelsen af at hvis man er anonym ,så er det nærmest ligegyldigt-Så vil endnu flere bare lukke vindue og ører næste gang naoens barn græder hjerterskærende for 7 gang den uge....
Der er en stigende andel børn og unge der bliver udsat for vold-tandlæger anmelder flere og flere der har tandskader og blå mærker i ansigtet.
Så vi svigter ved at være berøringsangste.
Hold nu kæft hvor skulle vores naboer have meldt os mange gange så!!

Vores datter på 5 SKRIGER som var det hendes sidste skrig og det kan hun da sagtens gøre 3-4 gange på en uge, hvis hun har en dårlig uge..
Hun er i trodsalder x 10, så alt der ik lige passer frøkenen, bliver man da bare pisse sur over!
Selv min søns sp oplevede det på et tidspunkt og hun stod med tåre i øjnene, fordi hun slet ik kunne kapere det og synes det var så synd for os andre..
Men hun har VIRKELIG også veludviklet lunger!
Jeg ville da blive ked af at blive meldt hver 14. Dag, bare fordi hun skriger

Nu bor vi heldigvis også i et fedt kvarter, hvor vi kommer hinanden ved, så de kender os jo