Kan man det? (Anmelde for børnemishandling)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2013

Kløver

Lusi skriver:

Hold nu kæft hvor skulle vores naboer have meldt os mange gange så!!
Vores datter på 5 SKRIGER som var det hendes sidste skrig og det kan hun da sagtens gøre 3-4 gange på en uge, hvis hun har en dårlig uge..
Hun er i trodsalder x 10, så alt der ik lige passer frøkenen, bliver man da bare pisse sur over!
Selv min søns sp oplevede det på et tidspunkt og hun stod med tåre i øjnene, fordi hun slet ik kunne kapere det og synes det var så synd for os andre..
Men hun har VIRKELIG også veludviklet lunger!

Jeg ville da blive ked af at blive meldt hver 14. Dag, bare fordi hun skriger
Nu bor vi heldigvis også i et fedt kvarter, hvor vi kommer hinanden ved, så de kender os jo

Så skulle vi også meldes, vores søn på 2.5 er virkelig i en alder hvor han er meget hysterisk og får hys anfald flere gange om dagen, og han kan være utrøstelig og helt hysterisk, hvis tingene ikke lige passer ham, feks hvis han ikke må få en juice men får tilbudt vand, og jeg ikke vil give efter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2013

Carina:-)

Patriark skriver:

Er du fatsvag?

Jeg har flere gange skrevet, at "seriøst" var et uheldigt ordvalg.

Kan du ikke forstå hvorfor navngivne underretninger er bedre, eller vil du ikke?

Jeg tror bare vi holder her.

Ikke om jeg gider din uintelligente og aggressive debatstil.

Anmeld

3. august 2013

Lusi

Carina:-) skriver:

Men er alternativet ikke værre?

Altså hvis alle ikke gør noget,så vil vi høre om flere sager hvor børn bliver invalide eller dør af vold?

Det er jo dejligt at dine naboer kender dig og ved du ikke tæver dit barn,men vil du selv lade som ingenting hvis du flere gange ugtl hørte skrig og gråd fra den samme familie?

SKAL man se det før man reagerer? Det er jo de færreste forældre der går ud i forhaven og tæver ungerne....

Hmm.. Har dine børn aldrig grædt flere gange om ugen?

Anmeld

3. august 2013

Lusi skriver:

Hmm.. Har dine børn aldrig grædt flere gange om ugen?

Ikke sådan at jeg har tænkt det var mere end gennemsnittet.

Og de naboer jeg har ,har "masser" af børn,og deres børn græder altså ikke sådan at jeg tænker der er noget galt-Så mon ikke de fleste børn græder "normalt" ??

Men nu spørger jeg lige igen

Skal alternativet være at vi lukker øjnene for at der er børn der udsættes for vold hver dag,fordi der er få børn der skriger deres lunger ud flere gange om ugen uden grund?

Hvad så med de børn hvor det er gråd om hjælp?

Anmeld

3. august 2013

Lusi

Maja84 skriver:

Så skulle vi også meldes, vores søn på 2.5 er virkelig i en alder hvor han er meget hysterisk og får hys anfald flere gange om dagen, og han kan være utrøstelig og helt hysterisk, hvis tingene ikke lige passer ham, feks hvis han ikke må få en juice men får tilbudt vand, og jeg ikke vil give efter

Ja det hedder sgu da bare opdragelse
Hvis jeg har sagt nej til noget eller bedt dem om noget og de modsiger mig, så giver jeg mig da ik bare, men holder da også fast, uanset hvordan de ter sig bagefter!
Ellers er det da bare ris til egen røv.. Jeg gider ihvertfald ik ha et barn, der tror kan sno mig om sin lillefinger!

Men altså, folk kan da bare melde os

Anmeld

3. august 2013

Mama1304

Nu har jeg ikke fået læst hele tråden igennem. Men. . . . 

Hvis der er blevet set at barnet er blevet mishandlet og ved at dette finder sted, eller har en stærk fornemmelse så ville jeg helt klart melde det! Også selvom det ikke var mig som så det (hvis man ved at personen som så det, taler sandt). 

Men, hvis jeg fx hører et barn græder mange gange i løbet af dagen er altså ikke "nok" for mig til at melde forældreren! Der kan være mange grunde til at barnet at trist. En anmeldelse vil først komme på tale, hvis jeg så noget som ikke var i orden, og at man ku se på barnet at det ikke havde det godt!

Anmeld

3. august 2013

Lusi

Ikke sådan at jeg har tænkt det var mere end gennemsnittet.

Og de naboer jeg har ,har "masser" af børn,og deres børn græder altså ikke sådan at jeg tænker der er noget galt-Så mon ikke de fleste børn græder "normalt" ??

Men nu spørger jeg lige igen

Skal alternativet være at vi lukker øjnene for at der er børn der udsættes for vold hver dag,fordi der er få børn der skriger deres lunger ud flere gange om ugen uden grund?

Hvad så med de børn hvor det er gråd om hjælp?

Det er jo svært at definere hvornår de har grædt for meget på en uge!
Har de grædt 2 timer på en uge er det okay, men 3 SÅ er det pga vold?

Hvis jeg havde en idé om at min nabo slog deres børn eller noget, ville jeg da melde det, men fandme ik fordi de er i trodsalderen!

Anmeld

3. august 2013

Det er jo svært at definere hvornår de har grædt for meget på en uge!
Har de grædt 2 timer på en uge er det okay, men 3 SÅ er det pga vold?

Hvis jeg havde en idé om at min nabo slog deres børn eller noget, ville jeg da melde det, men fandme ik fordi de er i trodsalderen!

Men hvordan ved du så at det er trodsalder? Og ikke vold?

Og helt ærligt ,så er der vist ingen der tror du slår dit barn for så var du vel belvet meldt ik? 

Anmeld

3. august 2013

Lusi

Mama1304 skriver:

Nu har jeg ikke fået læst hele tråden igennem. Men. . . . 

Hvis der er blevet set at barnet er blevet mishandlet og ved at dette finder sted, eller har en stærk fornemmelse så ville jeg helt klart melde det! Også selvom det ikke var mig som så det (hvis man ved at personen som så det, taler sandt). 

Men, hvis jeg fx hører et barn græder mange gange i løbet af dagen er altså ikke "nok" for mig til at melde forældreren! Der kan være mange grunde til at barnet at trist. En anmeldelse vil først komme på tale, hvis jeg så noget som ikke var i orden, og at man ku se på barnet at det ikke havde det godt!

Lige præcis!
Kunne sgu heller aldrig drømme om at melde nogen, fordi børnene græder.. Skulle som tidligere selv ha været meldt 100 gange

Anmeld

3. august 2013

Lusi

Men hvordan ved du så at det er trodsalder? Og ikke vold?

Omg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.