Carina:-) skriver:
Har jeg skam gjort.
Og dine udtalelser er helt hen i vejret.
Og helt seriøst,hvis du har abejdet som sagsbehandler ,og ikke synes at de anonyme kunne være andet end sure naboer-tror jeg det er meget godt du er stoppet!
Jeg har et super godt eksempel.
Min nabo har to børn. (vi har selv ét), og her hvor vi flyttede ud har der længe været en krig mellem nogle af "de gamle" og så de lidt yngre og de "fornuftige gamle" der ikke sidder og brokker sig over alt og alle.
Der er f.eks. en gammel mand og kone der brokker sig over ALT, og jeg mener ALT, lige fra at plejehjemmets sosu hjælpere ikke må stå og ryge UDENFOR, fordi de glor på denne mand på hans altan... osv osv.
Men børn larmer nu engang imellem, og naboens barn havde fået øreproblemer og vågnede ked af det om natten, der gik én nat, så kom den gamle der altid brokker sig, ned til mig for at skabe en stemning og ville have at JEG klagede - på trods af at jeg intet havde hørt.
Pludselig står social forvantningen på begrundelse af en anonym klage, hos min nabo for at få en samtale, plus de har henvendt sig i vuggestuen og jeg ved ikke hvad! Så begyndte folk jo og snakke og pludselig gik det hele fra at der aldrig var problemer, til at NU måtte de jo være forfærdelige forældre, da en have meldt dem!
Idag tør de ikke åbne deres vinduer på trods af det er sommer, hvis nu en af børnene græder....
Det er sgu da for sygt! og ærligt tør jeg heller ikke åbne mine vinduer, hvis min datter græder bliver alt lukket med det samme, for jeg vil sgu da ikke ha en fra kommunen der skal troppe op, fordi en eller anden gammel nar til brokkehoved sidder og er ensom!