Kan man det? (Anmelde for børnemishandling)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2013

Patriark

Aisha skriver:

Jeg ville helt klart ringe og fortælle det som du lige har skrevet her. Du kan evt, nævne at du gerne vil være anonym..

Anonyme underretninger bliver dog ikke taget nær så seriøst som navngivne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2013

Patriark

Anonym skriver:

Sagen er den, at mine forældre bor ved siden af en familie med 2 børn, en på 8 og en på 4. Den ældste er en dreng. Han er pt uden skole da han blev smidt ud af den forrige fordi han slog en pige med en knytnæve på næsen, blottede sig osv.

Forleden dag var mine forældre på stranden. Der så de faren slæbe drengen med ud på badebroen skrigende. Drengen er rædselsslagen for vandet. Faren skubbede ham så i til slut. Der er ikke særlig dybt men dybt nok til at drengen ikke kan se bunden rigtigt. Han begynder selvfølgelig at græde hjerteskærende hvorpå faren giver ham 2 lussinger og råber, at han skal lade være med at være sådan en baby. Drengen holder selvfølgelig ikke op og faren slæber ham ind igen imens han skriger ad ham. Smider ham på sandet og siger at han kan sidde der og tude som en baby. Derefter går faren igen.

Alt dette fortæller mine forældre mig og siger derefter at de ikke vil gøre noget, for det er ikke deres bord. De er af den gamle skole, at man ikke blander sig i andres opdragelse men mit hjerte græder altså. Og jo mere jeg tænker over det, jo mere ked af det bliver jeg.

Kan jeg melde det? Selvom jeg ikke så det? HVis ikke, skal jeg så lyve?

Uanset hvad bliver den anonym da jeg ikke vil blande mine forældre ind i det.

Hver dag, den dreng, er hos den far bliver han jo mere og mere mishandlet, både psykisk og fysisk.

Selvfølgelig skal i underrette kommunens børne og familie afdeling. Desuden kan i overveje om det skal anmeldes til politiet(dette bliver sandsynligvis gjort af kommunen, når underretningen er modtaget).

Underretningen skal ikke være anonym, da anonyme underretninger ikke har den samme vægt bag, som en navngiven, hvilket er ganske naturligt.

Ud med fingeren og op af sofaen......

Anmeld

2. august 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Patriark skriver:

Hvem siger det ? min søster arbejder inden for området og hun siger at de bliver nød til at tage alle henvendelser seriøst og reagere på det... Bare hun får ringet.

Anmeld

2. august 2013

Patriark

Aisha skriver:

Hvem siger det ? min søster arbejder inden for området og hun siger at de bliver nød til at tage alle henvendelser seriøst og reagere på det... Bare hun får ringet.

Ja, man skal selvfølgelig handle på enhver underretning, men de navngivne er nu engang mere troværdige.

Anmeld

2. august 2013

Anonym trådstarter

Så er det meldt. Spm. jeg bad besvarelse på var ikke hvorvidt om jeg skulle men om jeg skulle lade som om det var mig der så det. Jeg ville aldrig tilgive mig selv hvis ikke jeg gjorde det. Så derfor er han nu meldt. Jeg lod som om det var mig da mine forældre aldrig ville gøre det. 

Anmeld

2. august 2013

Laulund87

Aisha skriver:

Det passer heller ikke

Jeg har selv anmeldt nogen anonymt og jeg spurgte om det betød noget at jeg var anonym og fik at vide det intet betød. Kunne godt have gjort det ikke-anonym for jeg kendte dem ikke godt, men det skulle jeg bare gøre for de tager alle anmeldelser lige alvorligt.

Anmeld

2. august 2013

betski

Patriark skriver:

Ikke korrekt. Alle henvendelser bliver taget seriøse og de har pligt at reagere på samtlige henvendelser.

Anmeld

2. august 2013

Patriark

betski skriver:

Ikke korrekt. Alle henvendelser bliver taget seriøse og de har pligt at reagere på samtlige henvendelser.

Seriøst er måske et forkert ord, at bruge i denne sammenhæng. Men en anonym underretning bliver ikke behandlet med samme sanshedsværdi, som en underretning der bærer navn. 

I overgrebssager, bliver der selvfølgelig handlet uanset, mange kommuner har et beredskab ift. Overgrebssager.

Men man kommer altså ikke langt med en anonym underretning.....

Anmeld

2. august 2013

betski

Patriark skriver:

Seriøst er måske et forkert ord, at bruge i denne sammenhæng. Men en anonym underretning bliver ikke behandlet med samme sanshedsværdi, som en underretning der bærer navn. 

I overgrebssager, bliver der selvfølgelig handlet uanset, mange kommuner har et beredskab ift. Overgrebssager.

Men man kommer altså ikke langt med en anonym underretning.....

Igen vil jeg sige; ikke korrekt! Der bliver ikke set på, om man er anonym eller ikke anonym. Det er ved lov besluttet, at der ikke skal ses anderledes på en underretning om den er anonym eller ej.

Anmeld

2. august 2013

Patriark

betski skriver:

Igen vil jeg sige; ikke korrekt! Der bliver ikke set på, om man er anonym eller ikke anonym. Det er ved lov besluttet, at der ikke skal ses anderledes på en underretning om den er anonym eller ej.

Det har intet, at gøre med lovgivning. Selvfølgelig skal der handles på ALLE underretninger, men de anonyme, er oftest bare ikke nok til, at skabe en sag ud af. 

Man kan f.eks. ikke få uddybet formuleringer, vendinger og episoder beskrevet i underretninger, der er anonyme.

Og en stor del af anonyme underretninger handler i bund og grund om uvenskab og fjendskab, ikke reelle bekymringer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.