Jeres reaktion!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Månsson skriver:

Nårh svigerforældre eller mine forældre makes no difference.. For for mig er det bare ik noget man ka sidestille med en fejl så nej det bliver vi ik enige om, men det behøver vi jo heller ik..
Jeg er bare ret kontant når det gælder mine børn

Godt så Så vi er enige om at være uenige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2013

Chris86

Omsorgsgiver skriver:

Nu skal du tænke og huske på at de har levet i en helt anden generation da de var unge end os. Nu ved jeg heller ikke hvor gamle de er?? Men reglerne er blevet meget mere strenge end de var dengang. Måske de bare ikke har tænkt over at han skulle sidde i en stol.
Det er ikke fordi jeg syntes det er ok det som de har gjort og jeg var også selv blevet mega sur. Og de skal selvfølgelig have at vide at det de gjorde IKKE er ok men så er den altså heller ikke længere. Hvis de gjorde det samme nummer igen selvom de havde fået at vide at det er dybt uansvarligt så havde jeg set helt anderledes på det.

Så er min mening, at de må leve i stenalderen! Ingen undskyldning hvis du spørger mig.....

Anmeld

29. juli 2013

Chris86

jydeinden skriver:

ærligt jo jeg ville nok blive skuffet, men hvis jeg virkeligt vidste at jeg ville flippe så meget over at mine forældre glemte stolen, så ville jeg have givet dem en med fra start af. Nogen skriver at det er en lam undskyldning, muligvis men det ER forældrenes ansvar at sørge for den slags, det kan i mit hoved ALDRIG blive bedsteforældrenes.

MEN de kunne have taget en togtur en anden dag, right!???

Anmeld

29. juli 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Chris86 skriver:

Så er min mening, at de må leve i stenalderen! Ingen undskyldning hvis du spørger mig.....

Lige et lille link: http://www.farmorogborn.dk/nr-barnet-skal-med-i-bi len/

Faktisk var det "først" i 1993 af autostolene blev lovpligtige i DK - og det kan vel næppe kaldes stenalderen?

Desuden skulle man måske til at læse linket igennem, for det anbefales, at man som FORÆLDRE sørger for at stille autostolen der hvor barnet opholder sig

Anmeld

29. juli 2013

SjeBets

Mom skriver:

Faktisk var det "først" i 1993 af autostolene blev lovpligtige i DK - og det kan vel næppe kaldes stenalderen?

Desuden skulle man måske til at læse linket igennem, for det anbefales, at man som FORÆLDRE sørger for at stille autostolen der hvor barnet opholder sig

1993... Hold kæft hvis det er stenalderen så er jeg virkelig old gammel :O

Kan nu heller ikke huske at jeg nogen sinde har siddet i sådan en, og ofte var vi heller ikke fastspændt når vi sad bag i, men der var heller ingen seler i den gamle bil. men som sagt jeg er jo old gammel

Anmeld

29. juli 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Chris86 skriver:

MEN de kunne have taget en togtur en anden dag, right!???

Og lige et andet link: http://jyllands-posten.dk/motor/ECE4112620/ingen-s eletvang-til-boern/

Dette er godt nok fra 2009, men mon ikke det stadig gælder

Der står i linket, at bedsteforældre som har lejlighedsvis kørsel, IKKE behøver autostol..... Så reelt gjorde de vist ikke noget lovmæssigt forkert.. (hvis det da ikke har ændret sig siden 2009)

Anmeld

29. juli 2013

Elgaard73

Gad vide om folk også havde flippet skråt, hvis det var en tur på skadestuen, som bedsteforældrene havde kørt uden autostol...? 

Ja, det er dybt uansvarligt at køre uden stol, men uansvarligheden starter skisme da ved forældrene. Hvorfor læsser de deres barn af, uden at læsse stolen af? Hvad skulle bedsteforældrene have gjort hvis Junior havde faldet og flækket øjenbrynet? 

Ja, man kan ringe efter forældrene, men hvad så hvis tlf'en tilfældigvis lige var uden for dækning, eller andet? Hvad skulle de så gøre? 

Jeg syntes at der over-kill, at nogle ligefrem vil lægge bedsteforældrene på is, eller nægte dem at passe Junior fremover. Det er jo også at straffe Junior.

Anmeld

29. juli 2013

Chris86

Mom skriver:

Du kan komme med så mange link du vil
Min mening er stadig, at det ikke kan undskyldes med deres alder eller at forældrene ikke har sat stolen af! Bum!

Anmeld

29. juli 2013

Chris86

Mom skriver:

Og lige et andet link: http://jyllands-posten.dk/motor/ECE4112620/ingen-s eletvang-til-boern/

Dette er godt nok fra 2009, men mon ikke det stadig gælder

Der står i linket, at bedsteforældre som har lejlighedsvis kørsel, IKKE behøver autostol..... Så reelt gjorde de vist ikke noget lovmæssigt forkert.. (hvis det da ikke har ændret sig siden 2009)

Derfor er det i mine øjne stadig ikke ok! Jo, hvis de havde tjekket med forældrene!

Anmeld

29. juli 2013

..

Elgaard73 skriver:

Gad vide om folk også havde flippet skråt, hvis det var en tur på skadestuen, som bedsteforældrene havde kørt uden autostol...? 

Ja, det er dybt uansvarligt at køre uden stol, men uansvarligheden starter skisme da ved forældrene. Hvorfor læsser de deres barn af, uden at læsse stolen af? Hvad skulle bedsteforældrene have gjort hvis Junior havde faldet og flækket øjenbrynet? 

Ja, man kan ringe efter forældrene, men hvad så hvis tlf'en tilfældigvis lige var uden for dækning, eller andet? Hvad skulle de så gøre? 

Jeg syntes at der over-kill, at nogle ligefrem vil lægge bedsteforældrene på is, eller nægte dem at passe Junior fremover. Det er jo også at straffe Junior.

Det var dog en sær sammenligning. En ting er hvis de kører fordi de ikke har noget valg, en helt anden ting er at køre for sjov/hyggens skyld.

Hvis barnet havde akut brug for hjælp, så kunne de jo ringe efter forældrene som kunne komme og køre barnet forsvarligt, eller alternativt aftale at de bare kørte asap.

Hvis nogen, uanset familie relation bevidst udsatte mit barn for en unødvendig fare, så var det slut med at passe og jeg ville blive ufatteligt sur og skuffet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.