Jeres reaktion!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2013

L&V

Omsorgsgiver skriver:

Godt så Så vi er enige om at være uenige

Ja ska vi ik lade den lande der

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2013

Kofoed.

Mom skriver:

Og lige et andet link: http://jyllands-posten.dk/motor/ECE4112620/ingen-s eletvang-til-boern/

Dette er godt nok fra 2009, men mon ikke det stadig gælder

Der står i linket, at bedsteforældre som har lejlighedsvis kørsel, IKKE behøver autostol..... Så reelt gjorde de vist ikke noget lovmæssigt forkert.. (hvis det da ikke har ændret sig siden 2009)

Ved ikke om andre har svaret, men i forbindelse med de nye autostoleregler, skulle den der være afskaffet. Så fremover skal det altid være i autostol. Det er jeg 99% sikker på, men kan ikke lige finde dokumentationen eller der hvor jeg læste det (tror det var i TÆNK, men kan bare ikke finde det).

Anmeld

29. juli 2013

Kofoed.

Elgaard73 skriver:

Altså en køretur uden stol, er jo en køretur uden stol. Om det er på skadestuen, eller ned efter en is... Det er skisme da lige uansvarligt, og risikoen for ulykker er da nøjagtig ligeså stor.

Det hele kunne være undgået, hvis forældrene havde gjort det ansvarlige fra start af. Nemlig at aflevere stolen sammen med barnet.

Som jeg ser det, er det et valg mellem, at risikere sit barns liv for at rede dets liv eller risikere sit barns liv, for at hygge sig. Der er sidst nævnte overhovedet ikke okay og først nævnte er kun ok, hvis der virkelig ikke er andre muligheder, men i dagens danmark er der meget få steder/situationer, hvor man ikke kan ringe til falck/alarmcentralen.

Og i denne familie boede forældre ikke langt væk, så var det et flækkede øjenbryn, kan bedsteforældre jo ringe til forældrene og aftale den videre færden.

Bwt, den med skoven osv, hvordan er de kommet ud i skoven uden autostol?

Men ja, det er altid grå zoner, indenfor alting osv transport af børn.

Anmeld

29. juli 2013

Kofoed.

LinLin skriver:

Det vil jeg nu gerne selv bestemme jeg synes det er en overdrivelse at kalde det "grimt" og læser ingen steder at ts ser noget som helst positivt i at farforældrene har givet hendes søn en god oplevelse! Derfor
Desuden tror jeg (og ja, det er kun noget jeg gætter på) at hvis det havde været morforældrene der havde lavet noget så "forfærdeligt" så var der overhovedet ikke blevet opretttet en tråd herinde... Synes det er alt for tit kvinder kun ser fejlene svigerforældrene laver! nå, det var lige et sidespor!...

Ja, du må selv bestemme om du laver den, men det er pli og opdragelse der kan bestemme om det er i orden at sende den afsted. Og i denne situation var den lige provokerende nok (udfra den opdragelse og det pli jeg og min familie har fået og tilsyneladende også efter andres herinde), men jeg kender jo selvfølgelig ikke dig godt nok til at videre hvordan og hvorledes. Synes bare du skal tænke på (hvis du ikke allerede gør/gjorde det), hvordan det opfattes af andre og jeg ved godt du går igennem meget lige nu, det giver dog ingen undskylder for at være ubehøvlet (hvis det er sådan, igen jeg kender dig ikke godt nok). Men jeg lader den gerne liggende her, ellers kan vi altid tage den over privaten

Ordet grimt er lidt malplaceret ja. Jeg forstår nu stadig, hvad hun mener og jeg synes også selv det er over min grænse, det bedsteforældrene har gjort.
Jeg læser, at de i første omgang synes det var hyggeligt, at de havde været på tur, men pludselig kom i tanke om, at de jo ikke havde autostol og derefter fik en reaktion på det. Dog er jeg ikke sikker, men det vil være typisk mig Og jeg tænker nogle gange først på det derhjemme, hvor de ikke kan "forsvare sig", så jeg er ikke den bedste til at sige, hvordan man bør reagere - også derfor jeg holder mig fra det.

Herhjemme er det også farforældrene der er "problemet" (forstå mig ret, jeg er glad for hun har dem og de er da fine nok på deres måde, men kæresten og hans stedfar har et meget dårligt forhold og det smitter desværre af på alle). Mine forældre kunne aldrig finde på sådan noget uden vores samtykke. Dog synes jeg, helt sikkert, der er noget der, tror bare, på lige netop det her punkt, er det ligegyldigt om det er mors eller fars forældre. Havde det i stedet omhandlet, hvem de helst ville have der passer barnet, tror jeg det er tydeligere, at se forskellen og nemmere indrømme den er der, det kan der jo være hundrendevis af grunde til. Vi gør det, fordi farmor og bedstefar bor 300 km væk, morfar og bedstemor bor 800 meter væk. Det kan man jo ikke skjule, at det gør en forskel. Men opret en debat om det, evt. med afstemning, så behøver folk ikke stå ved, at de faktisk selv laver forskelsbehandling.

Nåede du overhovedet her til?

Anmeld

29. juli 2013

Lullaby*

Jeg kan godt forstå dig. Jeg var også blevet sur, det er meget uansvarligt!

Anmeld

29. juli 2013

chael

Det havde jeg faktisk ikke taget så tungt...

Jeg går 100% ind for sikkerhed, men det er jo ikke noget de gør uden videre... Eller hver gang de passer ham?!

Ja, jeg ville bare sige, at måske I så skulle få en stol, som I jo så selvfølgelig køber til dem!!!

Og så er den ikke længere...

Anmeld

29. juli 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Månsson skriver:

Ja ska vi ik lade den lande der

Jo God ide.

Anmeld

29. juli 2013

Elgaard73

Kofoed. skriver:

Som jeg ser det, er det et valg mellem, at risikere sit barns liv for at rede dets liv eller risikere sit barns liv, for at hygge sig. Der er sidst nævnte overhovedet ikke okay og først nævnte er kun ok, hvis der virkelig ikke er andre muligheder, men i dagens danmark er der meget få steder/situationer, hvor man ikke kan ringe til falck/alarmcentralen.

Og i denne familie boede forældre ikke langt væk, så var det et flækkede øjenbryn, kan bedsteforældre jo ringe til forældrene og aftale den videre færden.

Bwt, den med skoven osv, hvordan er de kommet ud i skoven uden autostol?

Men ja, det er altid grå zoner, indenfor alting osv transport af børn.

Altså, her hvor jeg bor, kommer ambulancerne ikke for et flækket øjenbryn. Jeg har selv måttet transportere min søn på skadestuen, med et flækket øjenbryn. (er også helt rimeligt) Men min kørsel den dag, havde størrer risiko for at gå galt, end en rolig tur med bedsteforældrene. Jeg havde meget lidt fokus på trafikken omkring mig, fordi at jeg havde panisk travlt med at berolige min grædende og blødende søn på bagsædet. Og samtidig komme så hurtigt frem så muligt.

Så jeg ville til hver en tid foretrække, at hans bedsteforældre listede ham hjem uden autostol, efter en hyggedag, end jeg vil foretrække at skulle køre en tur på skadestuen uden autostol. Men det kommer aldrig til at ske, for vores autostol bliver læsset af, hver gang vi lader vores søn blive hos nogen.

Og ja, forældrene var ikke længere væk, end at der kunne have været ringet efter dem. Så må vi da bare håbe at der var tlf dækning. ( Ved godt at sandsynligeheden for at der ikke er dækning, ikke er voldsom stor, men det sker nu altså en gang imellem.)

Min pointe var egenligt også bare, at ja, det var uansvarligt det de gjorde, men jeg mener at det er forældrene, som er skyld i denne uansvarlighed. De kunne blot have ladet barnestolen følge barnet.

Anmeld

29. juli 2013

Kofoed.

Altså, her hvor jeg bor, kommer ambulancerne ikke for et flækket øjenbryn. Jeg har selv måttet transportere min søn på skadestuen, med et flækket øjenbryn. (er også helt rimeligt) Men min kørsel den dag, havde størrer risiko for at gå galt, end en rolig tur med bedsteforældrene. Jeg havde meget lidt fokus på trafikken omkring mig, fordi at jeg havde panisk travlt med at berolige min grædende og blødende søn på bagsædet. Og samtidig komme så hurtigt frem så muligt.

Så jeg ville til hver en tid foretrække, at hans bedsteforældre listede ham hjem uden autostol, efter en hyggedag, end jeg vil foretrække at skulle køre en tur på skadestuen uden autostol. Men det kommer aldrig til at ske, for vores autostol bliver læsset af, hver gang vi lader vores søn blive hos nogen.

Og ja, forældrene var ikke længere væk, end at der kunne have været ringet efter dem. Så må vi da bare håbe at der var tlf dækning. ( Ved godt at sandsynligeheden for at der ikke er dækning, ikke er voldsom stor, men det sker nu altså en gang imellem.)

Min pointe var egenligt også bare, at ja, det var uansvarligt det de gjorde, men jeg mener at det er forældrene, som er skyld i denne uansvarlighed. De kunne blot have ladet barnestolen følge barnet.

Hvis du læser hvad jeg faktisk skriver, så skriver jeg, at bedsteforældrene skulle ringe til forældrene, hvis det omhandler et flækket øjenbryn, da det netop ikke er så alvorligt, at afgang ikke lige kan vente 5-10 minutter.

Og jeg mener så, at hvis bedsteforældrene ikke udtaler behov for autostol (eller på anden måde ikke er muligt, kan jo være en autostol med fastmonteret ixoflex, ergo ikke kan komme i en hver bil), så aflevere man ikke stolen, da forældrene ikke bor længere væk, end de selv kan køre barnet på skadestuen eller barnet alligevel skal med ambulance.

Så den går begge veje, bedsteforældrene brude have ringet og hørt hvordan og hvorledes, ligesåvel som forældrene kunne have spurgt om de skulle bruge en autostol.

Anmeld

29. juli 2013

LinLin

Kofoed. skriver:

Ja, du må selv bestemme om du laver den, men det er pli og opdragelse der kan bestemme om det er i orden at sende den afsted. Og i denne situation var den lige provokerende nok (udfra den opdragelse og det pli jeg og min familie har fået og tilsyneladende også efter andres herinde), men jeg kender jo selvfølgelig ikke dig godt nok til at videre hvordan og hvorledes. Synes bare du skal tænke på (hvis du ikke allerede gør/gjorde det), hvordan det opfattes af andre og jeg ved godt du går igennem meget lige nu, det giver dog ingen undskylder for at være ubehøvlet (hvis det er sådan, igen jeg kender dig ikke godt nok). Men jeg lader den gerne liggende her, ellers kan vi altid tage den over privaten

Ordet grimt er lidt malplaceret ja. Jeg forstår nu stadig, hvad hun mener og jeg synes også selv det er over min grænse, det bedsteforældrene har gjort.
Jeg læser, at de i første omgang synes det var hyggeligt, at de havde været på tur, men pludselig kom i tanke om, at de jo ikke havde autostol og derefter fik en reaktion på det. Dog er jeg ikke sikker, men det vil være typisk mig Og jeg tænker nogle gange først på det derhjemme, hvor de ikke kan "forsvare sig", så jeg er ikke den bedste til at sige, hvordan man bør reagere - også derfor jeg holder mig fra det.

Herhjemme er det også farforældrene der er "problemet" (forstå mig ret, jeg er glad for hun har dem og de er da fine nok på deres måde, men kæresten og hans stedfar har et meget dårligt forhold og det smitter desværre af på alle). Mine forældre kunne aldrig finde på sådan noget uden vores samtykke. Dog synes jeg, helt sikkert, der er noget der, tror bare, på lige netop det her punkt, er det ligegyldigt om det er mors eller fars forældre. Havde det i stedet omhandlet, hvem de helst ville have der passer barnet, tror jeg det er tydeligere, at se forskellen og nemmere indrømme den er der, det kan der jo være hundrendevis af grunde til. Vi gør det, fordi farmor og bedstefar bor 300 km væk, morfar og bedstemor bor 800 meter væk. Det kan man jo ikke skjule, at det gør en forskel. Men opret en debat om det, evt. med afstemning, så behøver folk ikke stå ved, at de faktisk selv laver forskelsbehandling.

Nåede du overhovedet her til?

Undskyld mig! "Pli og opdragelse" hvad pokker ved du om hvad jeg har fået af det?!!? Du skal overhovedet ikke forsøge at "opdrage" på mig og fortælle mig hvad jeg skal tænke over! Og hvordan kan du overhovedet få dig selv til at skrive at du har fået "den rigtige" og samtidig drage min nuværende situation ind i det!? Det er da det mest ufølsomme jeg har oplevet!

Min situation har absolut intet at gøre med at jeg laver en rullen med øjne-smiley! Den passede præcist til min mening om at man laver et ramaskrig ud af noget der ikke er sket!

Og nej tak - har intet behov for at tage noget som helst privat med dig...

(FYI er der gået tre timer siden jeg læste dit svar - ellers var jeg nervøs for jeg ikke ville svare bare nogenlunde ordentligt!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.