Jeres reaktion!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2013

Chris86

Elgaard73 skriver:

Gad vide om folk også havde flippet skråt, hvis det var en tur på skadestuen, som bedsteforældrene havde kørt uden autostol...? 

Ja, det er dybt uansvarligt at køre uden stol, men uansvarligheden starter skisme da ved forældrene. Hvorfor læsser de deres barn af, uden at læsse stolen af? Hvad skulle bedsteforældrene have gjort hvis Junior havde faldet og flækket øjenbrynet? 

Ja, man kan ringe efter forældrene, men hvad så hvis tlf'en tilfældigvis lige var uden for dækning, eller andet? Hvad skulle de så gøre? 

Jeg syntes at der over-kill, at nogle ligefrem vil lægge bedsteforældrene på is, eller nægte dem at passe Junior fremover. Det er jo også at straffe Junior.

Så det fint nok at køre uden autostol når forældrene ikke er spurgt, fordi man skal på tur?!! Var det skadestuen er det jo klart andet! Ka da ikke sammenlignes!!

Hvis jeg ønskede at ta mit barn på tur og ikke havde stolen, ja så blev tiren sku da droppet til jeg havde den!
Men en tur på skadestuen havde jeg været ligeglad, alt efter skaden!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2013

Elgaard73

Chris86 skriver:

Så det fint nok at køre uden autostol når forældrene ikke er spurgt, fordi man skal på tur?!! Var det skadestuen er det jo klart andet! Ka da ikke sammenlignes!!

Hvis jeg ønskede at ta mit barn på tur og ikke havde stolen, ja så blev tiren sku da droppet til jeg havde den!
Men en tur på skadestuen havde jeg været ligeglad, alt efter skaden!

Altså en køretur uden stol, er jo en køretur uden stol. Om det er på skadestuen, eller ned efter en is... Det er skisme da lige uansvarligt, og risikoen for ulykker er da nøjagtig ligeså stor.

Det hele kunne være undgået, hvis forældrene havde gjort det ansvarlige fra start af. Nemlig at aflevere stolen sammen med barnet.

Anmeld

29. juli 2013

Chris86

Elgaard73 skriver:

Altså en køretur uden stol, er jo en køretur uden stol. Om det er på skadestuen, eller ned efter en is... Det er skisme da lige uansvarligt, og risikoen for ulykker er da nøjagtig ligeså stor.

Det hele kunne være undgået, hvis forældrene havde gjort det ansvarlige fra start af. Nemlig at aflevere stolen sammen med barnet.

Come on, det er da langt fra det samme!

Anmeld

29. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

vi kan allesammen være enige om at børn SKAL sidde i autostol. Men jeg synes godt nok det er at overreagere at komme med udtalelser som at "ligge dem på is", "ikke må passe ens børn mere" osv.

Det er da først og fremmest forældrenes ansvart at sørge for en autostol og det skal være forældrene der skal spænde stolen fast, da der er større risiko for fejlmontering hvis det er bedsteforældre der aldrig har brugt en autostol før.

Jeg ville også blive sur, ingen tvivl om det. Jeg ville også fortælle bedsteforældrene at det ikke er i orden og ALDRIG må ske igen. Men så vil jeg da ikke gøre mere ved det. Nu har de fået det at vide og gør det vel ikke igen. Hvorfor gå hen og blive barnlig og "ligge dem på is"...tal dog om tingene og kom videre.

Der er der ingen grund til at gå rundt og være indebrændt. Sket er sket og tiden kan ikke skrues tilbage.

Anmeld

29. juli 2013

ano14316

Anonym skriver:

De havde ikke planlagt turen på forhånd - det var noget de fandt på da han var hos dem - derfor syntes jeg det er grimt det de har gjort.

Vi var hjemme, så de kunne ha spurgt os om de kunne låne vores stol, vi bor 6 km fra hinanden!

De er fra en anden tid, hvor man transporterede sine børn på en anden måde.. derfor tror jeg ikke de har tænkt at det var så slemt..

Nu er det bare vigtigt at det ikke gentager sig..

Anmeld

29. juli 2013

LinLin

Mom skriver:

Hej,

Ret mig gerne hvis jeg tager fejl... Men er der ikke et sted i færdselsloven der beskriver noget om bedsteforældre kørsel...? Åhh mener at have hørt og læst, at bedsteforældre som ikke er vant til (altså gør det tit), må transportere deres børnebørn uden autostol, blot de spænder børnene fast alligevel? Nå det var vist et sidespring..

Min mening om sagen, ja det er da surt og brandærgeligt at de kørte med barnet uden autostol, ingen tvivl om det... Og ja uheld sker, men nu skete der heldigvis ikke noget... Og næste gang de skal køre med barnebarnet, så har forældrene vel enten sat autostolen af ved bedsterne eller købt dem en, de kan have fast (mener modsat nogle ikke at bedsteforældrene selv skal afholde den udgift)..

Også er den vel ikke længere.... Jeg mener vi lærer jo alle sammen (forhåbenligt) hele livet, og vi skal vel alle sammen tilgives for nogle dumheder ind imellem?

Så for mig at, se var der bestemt ingen grund til at bliver mega rasende, forbyde bedsterne at passe barnebarnet, og andre "væmmelige" ting... Prøv da istedet at snakke om tingene stille og roligt

Jo! Men jeg tror de skal være over tre år
Fandt tidligere det her på fdm's hjemmeside:

Dispensation
Der kan dispenseres fra kravet om, at børn på tre år eller derover skal anvende særligt tilpasset sikkerhedsudstyr, når der er tale om lejlighedsvis kørsel over korte afstande i en bil, hvor der ikke er rådighed over sikkerhedsudstyret (autostol/selepude), og under forudsætning af, at barnet sidder på bagsædet. Begrebet ”korte afstande” vil ifølge Justitsministeriet bero på en domstolsafgørelse.
Skal dit barn ud at køre med andre, bør sikkerhedsudstyret følge med. Det meste udstyr kan du dog med fordel leje for kortere eller længere perioder. Det kan være praktisk for bedsteforældre eller andre, som passer barnet.

Anmeld

29. juli 2013

ano14316

Hmmm gad vide hvor mange her der ved at det er fuldt livligt at køre i taxa uden autostol... Nåhh ja og i bus....

Jeg siger ikke det er rigtigt det de har gjort, men tror seriøst ikke de har vidst bedre.... Hvor mange af jeres forældre er 100% up2date på reglerne om brug af autostol i DK uden at I selv har informeret dem.. det må være vores ansvar at informere vores forældre om den slags... Og har man ikke selv sørgert for det, kan man ikke tillade sig at blive sure på dem, men må forklare det...
Har de så fået set at vide og køre uden alligevel så er man i sin gode ret til at blive gal og det kan få sanktioner...

Anmeld

29. juli 2013

Mom

Profilbillede for Mom
LinLin skriver:

Jo! Men jeg tror de skal være over tre år
Fandt tidligere det her på fdm's hjemmeside:

Dispensation
Der kan dispenseres fra kravet om, at børn på tre år eller derover skal anvende særligt tilpasset sikkerhedsudstyr, når der er tale om lejlighedsvis kørsel over korte afstande i en bil, hvor der ikke er rådighed over sikkerhedsudstyret (autostol/selepude), og under forudsætning af, at barnet sidder på bagsædet. Begrebet ”korte afstande” vil ifølge Justitsministeriet bero på en domstolsafgørelse.
Skal dit barn ud at køre med andre, bør sikkerhedsudstyret følge med. Det meste udstyr kan du dog med fordel leje for kortere eller længere perioder. Det kan være praktisk for bedsteforældre eller andre, som passer barnet.

Jeg læste at en fra færdelsdirektoratet udtalte, at det også indfattede børn under 3 år

Anmeld

29. juli 2013

LinLin

Mom skriver:

Jeg læste at en fra færdelsdirektoratet udtalte, at det også indfattede børn under 3 år

Ok kunne bare se der stod fra 3 år her...

Anmeld

29. juli 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

At dømme efter deres reaktion, så gør de det aldrig igen - de har fået klar besked fra TS og ved nu, at det aldrig må gentage sig. 

Hvad opnår man så ved ikke at ville lade dem passe børnene igen? Er det udfra en forestilling om, at de generelt er bedøvende ligeglade med børnenes sikkerhed, eller er det en hævn, som skal vise dem, at de har pisset på deres svigerdatter og nu skal straffes eftertrykkeligt? 

Er det børnenes tarv at miste den nære kontakt til farmor og farfar, fordi disse én gang har handlet uden at tænke sig om? 

Jeg ved godt, at det ikke er TS, der skriver om aldrig at lade dem passe børnene igen, bare for en god ordens skyld. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.