Jeres reaktion!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Chris86 skriver:

Kan absolut ikke forstå at flere herinde ser det som "en fejl"!?!
Wtf!! Alle ved sku da, at man skak ha sele på!
Selv mik datter på to!! Come on...

Nu skal du tænke og huske på at de har levet i en helt anden generation da de var unge end os. Nu ved jeg heller ikke hvor gamle de er?? Men reglerne er blevet meget mere strenge end de var dengang. Måske de bare ikke har tænkt over at han skulle sidde i en stol.
Det er ikke fordi jeg syntes det er ok det som de har gjort og jeg var også selv blevet mega sur. Og de skal selvfølgelig have at vide at det de gjorde IKKE er ok men så er den altså heller ikke længere. Hvis de gjorde det samme nummer igen selvom de havde fået at vide at det er dybt uansvarligt så havde jeg set helt anderledes på det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2013

L&V

Omsorgsgiver skriver:

Er bare chokeret over at du kan finde på at sige "okay....så må I aldrig passe mine børn mere". Mennesker begår altså fejl. Jeg kan forstå hvis det skete flere gange men ligefrem at de lavede det nummer 1 gang og så cutter man dem bare. Det er mig uforstående.
Det er menneskeligt at fejle

Det er jo ik som om de ik må se dem men for mig er de bare ik ansvarlige nok til at tage sig at mine børn.. Du kalder det at fejle jeg vil kalde det at gamble med børnenes liv

Anmeld

29. juli 2013

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Månsson skriver:

Det er jo ik som om de ik må se dem men for mig er de bare ik ansvarlige nok til at tage sig at mine børn.. Du kalder det at fejle jeg vil kalde det at gamble med børnenes liv

Men du skriver jo netop at så ville det være slut med pasning??

Anmeld

29. juli 2013

L&V

Omsorgsgiver skriver:

Men du skriver jo netop at så ville det være slut med pasning??

Ja men man ka godt se ens børnebørn uden at passe dem

Anmeld

29. juli 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Hej,

Ret mig gerne hvis jeg tager fejl... Men er der ikke et sted i færdselsloven der beskriver noget om bedsteforældre kørsel...? Åhh mener at have hørt og læst, at bedsteforældre som ikke er vant til (altså gør det tit), må transportere deres børnebørn uden autostol, blot de spænder børnene fast alligevel? Nå det var vist et sidespring..

Min mening om sagen, ja det er da surt og brandærgeligt at de kørte med barnet uden autostol, ingen tvivl om det... Og ja uheld sker, men nu skete der heldigvis ikke noget... Og næste gang de skal køre med barnebarnet, så har forældrene vel enten sat autostolen af ved bedsterne eller købt dem en, de kan have fast (mener modsat nogle ikke at bedsteforældrene selv skal afholde den udgift)..

Også er den vel ikke længere.... Jeg mener vi lærer jo alle sammen (forhåbenligt) hele livet, og vi skal vel alle sammen tilgives for nogle dumheder ind imellem?

Så for mig at, se var der bestemt ingen grund til at bliver mega rasende, forbyde bedsterne at passe barnebarnet, og andre "væmmelige" ting... Prøv da istedet at snakke om tingene stille og roligt

Anmeld

29. juli 2013

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Månsson skriver:

Ja men man ka godt se ens børnebørn uden at passe dem

Ja ja. Det er heller ikke sådan jeg forstod det. Det er jeg godt klar over

Anmeld

29. juli 2013

L&V

Omsorgsgiver skriver:

Ja ja. Det er heller ikke sådan jeg forstod det. Det er jeg godt klar over

Så ka jeg ik se hva du prøver at poientere

Anmeld

29. juli 2013

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Månsson skriver:

Så ka jeg ik se hva du prøver at poientere

Altså du skrev at så var det slut med at passe din datter. Altså at bedsteforældrerne ikke måtte passe din datter hvis det var dem der havde lavet "fejlen".
Så forstod jeg at så måtte de aldrig passe din datter mere. Så skrev du at de godt kan se hende men uden at passe hende og det er jeg enig med dig i.
Bedsteforældre kan godt se deres børnebørn uden at skulle nødvendigvis passe dem.

Men jeg kan og kommer nok aldrig til at forstå at du bare vil sige slut med pasning til bedsteforældrerne. På det punkt er vi uenige for det kunne jeg aldrig drømme om at sige til mine svigerforældrer. Jo hvis det skete flere gange så kunne jeg godt men ikke kun for 1 gang.

Anmeld

29. juli 2013

L&V

Omsorgsgiver skriver:

å

Altså du skrev at så var det slut med at passe din datter. Altså at bedsteforældrerne ikke måtte passe din datter hvis det var dem der havde lavet "fejlen".
Så forstod jeg at så måtte de aldrig passe din datter mere. Så skrev du at de godt kan se hende men uden at passe hende og det er jeg enig med dig i.
Bedsteforældre kan godt se deres børnebørn uden at skulle nødvendigvis passe dem.

Men jeg kan og kommer nok aldrig til at forstå at du bare vil sige slut med pasning til bedsteforældrerne. På det punkt er vi uenige for det kunne jeg aldrig drømme om at sige til mine svigerforældrer. Jo hvis det skete flere gange så kunne jeg godt men ikke kun for 1 gang.

Nårh svigerforældre eller mine forældre makes no difference.. For for mig er det bare ik noget man ka sidestille med en fejl så nej det bliver vi ik enige om, men det behøver vi jo heller ik..
Jeg er bare ret kontant når det gælder mine børn

Anmeld

29. juli 2013

Kløver

bøllen skriver:

Må indrømme jeg overrasket over hvor mange der tar så let på kørsel uden stol 

De fleste alm mennesker idag ved ski da at i Danmark kræver bil kørsel korrekt stol til ungerne

og fred med det ( holdning ) det skete jo ikke noget . Nej heldigvis mig bekendt sker uheld også på korte ture

Her har vi været på forkant, de købte selv en brugt autostol til min søn og vi købte en til min datter, så de har en hver hos svigerne da de ser dem mest og engang imellem henter

Når det er sagt, er det sket meget indenfor de sidste 30 år, og der er helt sikkert Bedster som ikke forstår alvoren og dynes det er hys

Var det sket her var jeg nok også blevet sur, men havdeforklaret hvorfor og gjort det som et krav, og selvfølgelig er det ikke ok men de har ikke handlet i ond mening og ville nok først flippe en kriger hvis det skete igen

Der er feks rigtig mange som kører uden hunden er fastspændt i bilen, selvom dyrehandleren fortalte at det blev et lovkrav for et par år siden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.