Kofoed. skriver:
Ja, du må selv bestemme om du laver den, men det er pli og opdragelse der kan bestemme om det er i orden at sende den afsted. Og i denne situation var den lige provokerende nok (udfra den opdragelse og det pli jeg og min familie har fået og tilsyneladende også efter andres herinde), men jeg kender jo selvfølgelig ikke dig godt nok til at videre hvordan og hvorledes. Synes bare du skal tænke på (hvis du ikke allerede gør/gjorde det), hvordan det opfattes af andre og jeg ved godt du går igennem meget lige nu, det giver dog ingen undskylder for at være ubehøvlet (hvis det er sådan, igen jeg kender dig ikke godt nok). Men jeg lader den gerne liggende her, ellers kan vi altid tage den over privaten 
Ordet grimt er lidt malplaceret ja. Jeg forstår nu stadig, hvad hun mener og jeg synes også selv det er over min grænse, det bedsteforældrene har gjort.
Jeg læser, at de i første omgang synes det var hyggeligt, at de havde været på tur, men pludselig kom i tanke om, at de jo ikke havde autostol og derefter fik en reaktion på det. Dog er jeg ikke sikker, men det vil være typisk mig
Og jeg tænker nogle gange først på det derhjemme, hvor de ikke kan "forsvare sig", så jeg er ikke den bedste til at sige, hvordan man bør reagere - også derfor jeg holder mig fra det.
Herhjemme er det også farforældrene der er "problemet" (forstå mig ret, jeg er glad for hun har dem og de er da fine nok på deres måde, men kæresten og hans stedfar har et meget dårligt forhold og det smitter desværre af på alle). Mine forældre kunne aldrig finde på sådan noget uden vores samtykke. Dog synes jeg, helt sikkert, der er noget der, tror bare, på lige netop det her punkt, er det ligegyldigt om det er mors eller fars forældre. Havde det i stedet omhandlet, hvem de helst ville have der passer barnet, tror jeg det er tydeligere, at se forskellen og nemmere indrømme den er der, det kan der jo være hundrendevis af grunde til. Vi gør det, fordi farmor og bedstefar bor 300 km væk, morfar og bedstemor bor 800 meter væk. Det kan man jo ikke skjule, at det gør en forskel. Men opret en debat om det, evt. med afstemning, så behøver folk ikke stå ved, at de faktisk selv laver forskelsbehandling.
Nåede du overhovedet her til?