Jeres reaktion!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2013

Bassemor<3

Jeg var nok blevet MEGET overrasket og ret sur, MEN jeg ville nøjes med at tage en snak med dem om at det IKKE er i orden og at det IKKE skal ske igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2013

LinLin

gædde/gitte skriver:

det er så her jeg stille mit storblomstret korpus,  imellem linkin og kofod - og med en rolig hippi stemme strømmende ud fra et sted under pagehåret,  siger :

"roooooolig nu venner, vi kan sagtens være venner alle sammen... lad og sætte og ned i en rundkreds og drikke kvædete ... så skal vi nok få løst konflikten på en afslappet måde.... og senere er der fælles bolning..." 

okay............ jeg stopper her.......... ved godt hvornår jeg skal holde kæft.......

Hehe - tror det ville have en ikke-beroligende virkning på mig hvis nogen gjorde det når jeg er "hidsig" i forvejen

Anmeld

29. juli 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kofoed. skriver:

Ja, du må selv bestemme om du laver den, men det er pli og opdragelse der kan bestemme om det er i orden at sende den afsted. Og i denne situation var den lige provokerende nok (udfra den opdragelse og det pli jeg og min familie har fået og tilsyneladende også efter andres herinde), men jeg kender jo selvfølgelig ikke dig godt nok til at videre hvordan og hvorledes. Synes bare du skal tænke på (hvis du ikke allerede gør/gjorde det), hvordan det opfattes af andre og jeg ved godt du går igennem meget lige nu, det giver dog ingen undskylder for at være ubehøvlet (hvis det er sådan, igen jeg kender dig ikke godt nok). Men jeg lader den gerne liggende her, ellers kan vi altid tage den over privaten

Ordet grimt er lidt malplaceret ja. Jeg forstår nu stadig, hvad hun mener og jeg synes også selv det er over min grænse, det bedsteforældrene har gjort.
Jeg læser, at de i første omgang synes det var hyggeligt, at de havde været på tur, men pludselig kom i tanke om, at de jo ikke havde autostol og derefter fik en reaktion på det. Dog er jeg ikke sikker, men det vil være typisk mig Og jeg tænker nogle gange først på det derhjemme, hvor de ikke kan "forsvare sig", så jeg er ikke den bedste til at sige, hvordan man bør reagere - også derfor jeg holder mig fra det.

Herhjemme er det også farforældrene der er "problemet" (forstå mig ret, jeg er glad for hun har dem og de er da fine nok på deres måde, men kæresten og hans stedfar har et meget dårligt forhold og det smitter desværre af på alle). Mine forældre kunne aldrig finde på sådan noget uden vores samtykke. Dog synes jeg, helt sikkert, der er noget der, tror bare, på lige netop det her punkt, er det ligegyldigt om det er mors eller fars forældre. Havde det i stedet omhandlet, hvem de helst ville have der passer barnet, tror jeg det er tydeligere, at se forskellen og nemmere indrømme den er der, det kan der jo være hundrendevis af grunde til. Vi gør det, fordi farmor og bedstefar bor 300 km væk, morfar og bedstemor bor 800 meter væk. Det kan man jo ikke skjule, at det gør en forskel. Men opret en debat om det, evt. med afstemning, så behøver folk ikke stå ved, at de faktisk selv laver forskelsbehandling.

Nåede du overhovedet her til?

Jeg synes ikke, der er meget pli over dit indlæg, ærligt talt. 

Anmeld

29. juli 2013

Kofoed.

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes ikke, der er meget pli over dit indlæg, ærligt talt. 

jamen sådan er vi jo forskellige.

Anmeld

29. juli 2013

Kofoed.

LinLin skriver:

Jamen det er da flot bare at skrive, når du har brugt ord som "provokerende" og "ubehøvlet" om mig/det jeg har skrevet!

og her er beviset, jeg skriver ikke du er ubehøvlet, men at min opdragelse har været sådan, at man ikke skal indgøre andre med en himmel-med-øjne smiley og derefter fortsætte provokationen. at din har været anerledes, ja, sådan er det jo altid, men det var sådanset min forklaring på, hvorfor jeg i første omgang sagde noget til dig, der var intet ondt i mit svar, det er bare den måde du og andre har læst det.

provokation kan være godt til en vis grænse og den synes jeg du overskred i dit svar. ligesom du lige nu synes jeg er pisse dum at høre på.

Anmeld

29. juli 2013

LinLin

Kofoed. skriver:

og her er beviset, jeg skriver ikke du er ubehøvlet, men at min opdragelse har været sådan, at man ikke skal indgøre andre med en himmel-med-øjne smiley og derefter fortsætte provokationen. at din har været anerledes, ja, sådan er det jo altid, men det var sådanset min forklaring på, hvorfor jeg i første omgang sagde noget til dig, der var intet ondt i mit svar, det er bare den måde du og andre har læst det.

provokation kan være godt til en vis grænse og den synes jeg du overskred i dit svar. ligesom du lige nu synes jeg er pisse dum at høre på.

Jeg forstår udemærket hvad du skriver, tak!

Og slut herfra

Anmeld

29. juli 2013

Faith

I min verden er det forældrenes ansvar at bedsteforældrene har autostole til børnebørnene. Synes virkelig ikke man kan forvente at de selv går ud og investerer i en autostol til barnebarnet

Synes bestemt ikke det er ok at de har transporteret barnebarnet uden autostol, men så må man som forældre dælme sørge for at de har en autostol til rådighed.

Anmeld

29. juli 2013

Maly

Hvis man laver en helt rationel vurdering af risikoen for at barnet kom til skade på lige netop dén køretur, ville den nok svare til risikoen for at barnet kom til skade ved en eller anden hverdags-begivenhed, som man normalt ikke ville skænke en tanke.

Men vi tænker jo ikke helt rationelt når det kommer til vores børns sikkerhed. Tanken om hvad der kunne ske er slet ikke til at holde ud, og derfor tror jeg mange forældre reagerer (efter min mening) overdrevet hvis sikkerhedsreglerne ikke bliver overholdt. Jeg ville nok kunne tilgive, at min søn blev kørt en lille tur en enkelt gang uden autostol, men selvfølgelig ville jeg bede om at autostolen kom med på næste tur (på en stille og rolig måde)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.