Svinekød bandlyst i instutioner!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2013

Købmagerkonen

Benjamins'mor skriver:

Det jeg synes er værst i dette, det er at børn i nogen børnehaver nu bliver tvunget til at spise halalslagtet kød, hvad nu hvis jeg ikke ønsker min søn skal spise det, hvilket jeg ikke gør?
De tvinger jo heller ikke muslimer til at spise svin.
Jeg giver absolut ikke muslimerne skylden, da det jo er kommunerne og børnehaverne der har valgt dette, men jeg synes stadig det er forkert at de gør det, hvis det er madordning tror jeg ikke det ville gøre det helt store at de fjernede svinekød, men at tvinge børn til at spise halalslagtet kød, er ligeså forkert som at tvinge en muslim til at spise svin - synes jeg.

Må jeg spørge hvad det er du synes der er så forfærdeligt ved halalslagtet kød? Er det pga religion?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2013

Benjamins'mor

FruOlsen skriver:

Må jeg spørge hvad det er du synes der er så forfærdeligt ved halalslagtet kød? Er det pga religion?

Fordi kyllinger stadig render rundt selvom de har fået hukket hovedet af, hvordan er det så ikke med køer osv?

Anmeld

16. juli 2013

Købmagerkonen

Benjamins'mor skriver:

Fordi kyllinger stadig render rundt selvom de har fået hukket hovedet af, hvordan er det så ikke med køer osv?

Ifølge Dyrenes Beskyttelse bliver dyrene i Danmark bedøvet inden halalslagtning, så det er vel ikke mere dyremishandling end alt muligt andet?

Anmeld

16. juli 2013

Loa

FruOlsen skriver:

Mit barn skal da ikke tvinges til halal slagtet kød hvis muslimske børn ikke skal tvinges til gris

Anmeld

16. juli 2013

gonefishing

LilleSmølf skriver:

Kan mærke at der lige kommer et halv-langt opstød af galde her, så hop over det hvis I vil skændes i stedet for at diskutere. Så er I advaret (:

Nu er det heldigvis sådan, at selv hvis man har en madordning er det sgu ret nemt at lave frikadeller af svinekød og oksekød/kylling ligesom det er ret nemt at købe to forskellige slags pålæg. Ligesom de børn, der er vegetarer eller ikke kan tåle den ene eller anden ting, også kan tilgodeses ret nemt.

Der er ingen grund til at blande religion ind i alt. Det vigtigste er vel, at børnene får hvad de skal have. Jeg er 100% imod denne her - i min verden - åndsvage regel. Hvis mit barn vil have frikadeller, skal han have lov til det. Hvis naboens barn ikke vil, er det vel ikke værre end at han kan få noget andet.

Der er ingen grund til at diskutere om man skal tilgodese flertallet eller mindretallet når man kan tilgodese alle.

Og vi bor nu engang i Danmark så hvis der skulle vise sig at være SÅ svært at lave kyllingefrikadeller, må de børn, det ikke vil det, have mulighed for at træde ud af madordningen og tage egen madpakke med.

MEN FOR FANDEN hvor er mange af jer uheldige at høre på! Det er nu engang børnehaverne, der har vedatget reglerne og ikke alle muslimer (og slet ikke alle udlændninge, som altså ikke er = muslim) i landet. Jeg er 100% imod at der skal dikteres hvad børnene skal have/ikke have, uanset om det betyder tvang af svinekød eller forbud mod samme. Men lad da venligst være med at antage, at "vi" har stået med pistoler nede i børnehaverne for at tvinge dem til det ene eller andet. Især da de fleste af os enten er lige så super-religiøse som de fleste danskere (tage i kirke én gang om året, drikke alkohol...) eller tilhører en anden religon en islam.

Selv er jeg opdraget af muslimske forældre (dog er jeg 100% atheist), der ikke har tvunget mig til at gå med tørklæde, eller forbudt mig at spise svinekød, etc. Vi har fejret ramadan som de fleste danskere fejrer jul og påske, og det var det. Det er ikke flertallet af muslimer i Danmark, der er religiøse fanatikere og vil omvende hele landet. Det er bare de mennesker, der altid kommer i nyhederne og ødelægger det for resten af os.

Hvis man - som jeg - ikke synes sådanne regler skal vedtages, må man jo tage ned i børnehaven og opfordre til diskussion og evt. afstemning.

Heldigvis har vi jo noget så smukt som demokrati og ytringsfrihed her i landet (:

Jeg ville sådan ønske at det ikke var nødvendigt at skære alle over én kam og køre hetz mod en hel religion/alle ikke-danskere i landet pga. nogle få menneskers fanatiske overbevisning eller i dette tilfælde - pga. pæredanske børnehaver, der selv har taget det valg.

Super fedt indlæg

Anmeld

16. juli 2013

lucas<3

hvorfor åbner de så ikk bare en børnehave for muslimer..

Anmeld

16. juli 2013

Chris86

Synes da absolut det er at FORSKELSBEHANDLE, at der nu ikke må spises svinekød!

Anmeld

16. juli 2013

SjeBets

Jeg forstår slet ikke harmen over noget så kedeligt som svinekød, man kan servere alt det grisekød man vil hjemme.

Jeg tænker at det er et økonomi spørgsmål, det er bare billigere at lade det samme til alle. 

Og jeg forstår heller ikke helt den sammenligning med at hvis vi var i deres land. Nu er vi et land der praler af vi er åbne og har plads til alle. Og jeg ved at mange danskere der bor i USA feks, gør mange danske ting, forhunde de har endda en dansk koloni ved navn solvang.

Det er kød, og en slags kød der nemt kan erstattes af andet uden af børnene vil lige nogen form for savn.

grisekød er da ikke lige med danskhed, eller at være dansk, jeg kender rigtigt mange pære danske kristne der ikke spiser gris.

Anmeld

16. juli 2013

Købmagerkonen

Loa skriver:

Mit barn skal da ikke tvinges til halal slagtet kød hvis muslimske børn ikke skal tvinges til gris

Muslimske børn må ikke få gris fordi det er imod deres religion, og dit barn må ikke få halal fordi... du er kristen og det betyder noget for dig at dyret er slagtet på en anden måde end dyrene ellers bliver slagtet i Danmark? Eller bare fordi?

Der er jo ikke smagsforskel og ifølge Dyrenes Beskyttelse bliver dyrene i Danmark bedøvet inden halalslagtning, så det er ikke fordi dyret lider overlast.

Anmeld

16. juli 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
lucas<3 skriver:

hvorfor åbner de så ikk bare en børnehave for muslimer..

Hvem "de"? Og mener du virkelig, det er en god løsning??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.