SjeBets skriver:
Ja nemlig kommunerne, men hvis man lige skimmer denne tråd, hvor landet "grisen" for at blive i termen.... hos indvandrene. som jeg er sikker på ikke har bedt om det. Og det gør mig harm, den der holding, tag hjem hvis i ikke kan indrette jeg, når vi selv som danskere heller ikke ville indrette os en skid hvis det ikke var nødvendigt. Vi er et land der bryster os af ytringsfrihed, vi er hyggelige, vi er åbne.... ja det kan jeg se ....
Hvis folk kommer i mit hjem, så gør jeg hvad jeg kan for at få dem til at føle sig hjemme, så komme der en vegetar, serevere jeg ikke en stor bøf og siger du må indrette dig. Eller tvinger diabetikeren til sukker når jeg holdre fødselsdag fordi Hygge er dansk
Mig bekendt har jeg ingen steder skrevet noget der beretter til dette "Og det gør mig harm, den der holding, tag hjem hvis i ikke kan indrette jer" For det er bestemt ikke min holdning
Jeg er blot af holdningen at jeg som dansker ønsker valgfrihed.
Hvor i det er jeg forkert på den???
For mig kan folk af anden etnisk herkomst også sagtens overordnet betegnes som danskere... det kræver i min optik bare at man har haft villigheden til at integrere sig, og med det mener jeg egentlig mest lærer det danske sprog, og har respekt for den danske kultur/religion
mere end det beder jeg ikke om. Hvis de også formår at få et job er det super, men ikke et must for det er jeg ganske udemærket klar over kan være svært. Men det er i og for sig en helt anden debat
Som jeg andet steds i tråden har udtalt så tager jeg ligesom dig hensyn til mine gæster... kommer der børn/voksne sørger vi da for så vidt muligt at undlade at servere de ting de ikke kan lide/tåle osv.
Qnuz
Anmeld