Svinekød bandlyst i instutioner!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
SjeBets skriver:

Lige som vi fuldstændig indretter os i de lande vi kommer til som er lige så åbne som DK, som f.eks USA... hvor som jeg nævnte før, danskerne har en helt by ved dansk navn, jeg kan love dig for at ingen indvandre fik lov til at navngive en by i DK. Så ville folk gå helt amok.

Det er grisekød ...... det er ikke livsnødvendig...

Jeg synes grisene har det pisse ringe i DK, så synes det er fint de undlader det, lige som med burhøns. Hvis man vælger at se på det fra det synspunkt, i stedet for at det er et angreb på danskhed, og jeg kan ikke se at gris = danskhed.

De må heller ikke få sødesager med i mange børnehaver, er det så også et angreb fordi søde sager = hygge = danskhed ... 

Og er det kultur at spise gris ?

USA er da et ualmindeligt dårligt eksempel. Det er et land, som er næsten 100 % befolket af indvandrere, primært europæere, som slet og ret stjal jorden, navngav byer efter europæiske byer og nedslagtede den oprindelige befolkning og placerede de overlevende i reservater. Det ville være mere end besynderligt, hvis man på det - skammelige - historiske grundlag havde nægtet danske indvandrere en enkelt by. Solvang blev ganske vist først grundlagt i 1911, men alligevel. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
SjeBets skriver:

Jeg forstår ikke den der " indret " jer eller skrid holdning. Altså vi skulle fremstå som et åbent land, hvor der er plads til alle, men det er nærmere her er plads til dem som indretter sig som vi vil have det.  Hvis du ikke vil lege min leg kan du gå hjem.

Jeg er nok bare lidt hippie, lidt kom lad os sidde i rundkreds og gøre plads til alle. Men jeg er også så rød det halve kunne være nok. Jeg hader det der ejerfornemmelse "vi" har over "vores" land bare fordi vi tilfældigvis er født i det.

De betaler vel også skat, og har vel også noget at sige, MEN nu er det vist heller ikke indvandrene der har stået og bedt om de har ændringer, men de får bare skylden for dem.

Så du ville slet ikke have noget imod hvis de bare kom her til landet og overtog det hele, lagde regler for os og bestemte over os?
Vi skal da selvfølgelig også selv indrette os hvis vi valgte at flytte og bo til et andet land. Det nytter ikke noget at man bare tror at man kan opføre sig som man vil.

Anmeld

16. juli 2013

SjeBets

dpb skriver:

Jeg bliver harm over alt hvor min valgfrihed bliver inddraget 

I artiklen var der i den ene af institutionerne 60% danskere og 40% anden etnisk... havde det været omvendt kunne jeg også godt se logikken i det. Men det ændrer ikke på at jeg syntes det er noget pjat at skære over en karm i en hel kommune... for det sender mig et forkert signal Det fortæller mig nemlig at kommunen går ind og fjerne min valgfrihed og som sagt, er det ikke noget jeg bryder mig om

Qnuz

Ja nemlig kommunerne, men hvis man lige skimmer denne tråd, hvor landet "grisen" for at blive i termen.... hos indvandrene. som jeg er sikker på ikke har bedt om det.  Og det gør mig harm, den der holding, tag hjem hvis i ikke kan indrette jeg, når vi selv som danskere heller ikke ville indrette os en skid hvis det ikke var nødvendigt. Vi er et land der bryster os af ytringsfrihed, vi er hyggelige, vi er åbne.... ja det kan jeg se ....

Hvis folk kommer i mit hjem, så gør jeg hvad jeg kan for at få dem til at føle sig hjemme, så komme der en vegetar, serevere jeg ikke en stor bøf og siger du må indrette dig.   Eller tvinger diabetikeren til sukker når jeg holdre fødselsdag fordi Hygge er dansk

Anmeld

16. juli 2013

Chris86

FruOlsen skriver:

Hvor skriver jeg at det skal forbydes uanset om det er 10% eller 90%? Jeg skriver bare at jeg ikke ser et problem i at der ikke serveres svin.

Hvordan stiller du dog så til sukkerpolitik i institutioner? Er det et overgreb mod dit barn at der ikke kan bliver serveret kage selvom det er en dansk hyggetradition? Eller er det kun fordi islam er indblandet at det falder dig så meget for brystet?

Hvis du har lyst til at tage din datter ud af en institution pga hun ikke får svinekød, er det helt op til dig. Men jeg, personligt, synes det er voldsomt at lade et barn gå gennem et institutionsskift hvor hun skal vænne sig til nye børn, voksne og omgivelser, blot fordi hun kun kan få svinekød derhjemme.

Come on! Det kan da aldrig sammenlignes med kage i madpakken!

Anmeld

16. juli 2013

SjeBets

Mor og meget mere skriver:

USA er da et ualmindeligt dårligt eksempel. Det er et land, som er næsten 100 % befolket af indvandrere, primært europæere, som slet og ret stjal jorden, navngav byer efter europæiske byer og nedslagtede den oprindelige befolkning og placerede de overlevende i reservater. Det ville være mere end besynderligt, hvis man på det - skammelige - historiske grundlag havde nægtet danske indvandrere en enkelt by. Solvang blev ganske vist først grundlagt i 1911, men alligevel. 

kan ikke lide den der indret dig eller skrid, og i sær i en debat som denne, hvor at jeg er ret sikker på at det er kommunerne der har taget det valg, ikke indvandrene. Men de får skylden, ikke særlig fedt.  Så de fede så have skylden for at de ikke må få sukker i børnehaverne ?

Anmeld

16. juli 2013

dpb

SjeBets skriver:

Jeg forstår ikke den der " indret " jer eller skrid holdning. Altså vi skulle fremstå som et åbent land, hvor der er plads til alle, men det er nærmere her er plads til dem som indretter sig som vi vil have det.  Hvis du ikke vil lege min leg kan du gå hjem.

Jeg er nok bare lidt hippie, lidt kom lad os sidde i rundkreds og gøre plads til alle. Men jeg er også så rød det halve kunne være nok. Jeg hader det der ejerfornemmelse "vi" har over "vores" land bare fordi vi tilfældigvis er født i det.

De betaler vel også skat, og har vel også noget at sige, MEN nu er det vist heller ikke indvandrene der har stået og bedt om de har ændringer, men de får bare skylden for dem.

Bare for at sætte det lidt på kanten: " MEN nu er det vist heller ikke indvandrene der har stået og bedt om de har ændringer, men de får bare skylden for dem." hvor står det? for det er en faktor vi i princippet ikke ved noget om, da artiklen ikke nævner noget om hvor ideen kommer fra. Vi kan rent principielt ikke vide om der er et-flere forældrepar i nogle af institutionerne der har klaget og lavet poblemer ud af det at der blev serveret svinekød... og det så har været startskudet...

Qnuz

Anmeld

16. juli 2013

Købmagerkonen

Chris86 skriver:

Come on! Det kan da aldrig sammenlignes med kage i madpakken!

Hvorfor ikke?

Argumentet hedder at svinekød er dansk tradition og derfor SKAL det serveres i institutionen. Det bliver ikke serveret for at tilgodese muslimer der ikke må spise det pga religion

Kage er hygge og dansk tradition men bliver ikke serveret pga en sukkerpolitik fordi man er bange for at danske børn bliver tykke og at forældre ikke selv kan styre sukkerindtaget hos deres børn.

Det er to forskellige grunde til at forbyde en madvare, men synes godt det kan sammenlignes.

Anmeld

16. juli 2013

SjeBets

dpb skriver:

Bare for at sætte det lidt på kanten: " MEN nu er det vist heller ikke indvandrene der har stået og bedt om de har ændringer, men de får bare skylden for dem." hvor står det? for det er en faktor vi i princippet ikke ved noget om, da artiklen ikke nævner noget om hvor ideen kommer fra. Vi kan rent principielt ikke vide om der er et-flere forældrepar i nogle af institutionerne der har klaget og lavet poblemer ud af det at der blev serveret svinekød... og det så har været startskudet...

Qnuz

Nej det er rigtigt det ved vi ikke, men vi ved heller ikke det modsatte. derfor kan jeg ikke lide at man giver en befolkningsgruppe skylden for noget som vi i realiteten ikke ved er deres gøren.

Beslutningen burde tages af de respektive instutioner, og deres forældre bestyrelser. 

Anmeld

16. juli 2013

Chris86

FruOlsen skriver:

Hvorfor ikke?

Argumentet hedder at svinekød er dansk tradition og derfor SKAL det serveres i institutionen. Det bliver ikke serveret for at tilgodese muslimer der ikke må spise det pga religion

Kage er hygge og dansk tradition men bliver ikke serveret pga en sukkerpolitik fordi man er bange for at danske børn bliver tykke og at forældre ikke selv kan styre sukkerindtaget hos deres børn.

Det er to forskellige grunde til at forbyde en madvare, men synes godt det kan sammenlignes.

Ja det synes jeg så bestemt ikke!

Anmeld

16. juli 2013

dpb

SjeBets skriver:

Ja nemlig kommunerne, men hvis man lige skimmer denne tråd, hvor landet "grisen" for at blive i termen.... hos indvandrene. som jeg er sikker på ikke har bedt om det.  Og det gør mig harm, den der holding, tag hjem hvis i ikke kan indrette jeg, når vi selv som danskere heller ikke ville indrette os en skid hvis det ikke var nødvendigt. Vi er et land der bryster os af ytringsfrihed, vi er hyggelige, vi er åbne.... ja det kan jeg se ....

Hvis folk kommer i mit hjem, så gør jeg hvad jeg kan for at få dem til at føle sig hjemme, så komme der en vegetar, serevere jeg ikke en stor bøf og siger du må indrette dig.   Eller tvinger diabetikeren til sukker når jeg holdre fødselsdag fordi Hygge er dansk

Mig bekendt har jeg ingen steder skrevet noget der beretter til dette "Og det gør mig harm, den der holding, tag hjem hvis i ikke kan indrette jer" For det er bestemt ikke min holdning Jeg er blot af holdningen at jeg som dansker ønsker valgfrihed.

Hvor i det er jeg forkert på den???

For mig kan folk af anden etnisk herkomst også sagtens overordnet betegnes som danskere... det kræver i min optik bare at man har haft villigheden til at integrere sig, og med det mener jeg egentlig mest lærer det danske sprog, og har respekt for den danske kultur/religion mere end det beder jeg ikke om. Hvis de også formår at få et job er det super, men ikke et must for det er jeg ganske udemærket klar over kan være svært. Men det er i og for sig en helt anden debat

Som jeg andet steds i tråden har udtalt så tager jeg ligesom dig hensyn til mine gæster... kommer der børn/voksne sørger vi da for så vidt muligt at undlade at servere de ting de ikke kan lide/tåle osv.

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.