dpb skriver:
Problematikken i det er jo at der faktisk er hele kommuner hvor det er sådan i alle institutionerne
EB skriver "I Ishøj er forbuddet tilmed blevet totalt, og den danske nationalspise er nu afskaffet i alle vestegnskommunens daginstitutioner."
Og så er det at jeg bliver harm, for hvor blev valgfriheden så af
Jeg er udemærket klar over at netop Ishøj er en kommune med høj procentdel af folk med anden etnisk herkomst, og kæmper med ghetto-problematiker, men den slags tiltag gør da absolut heller ikke at jeg som dansker får lyst til at flytte dertil. Så det er i mine øjne en ond spiral.
Igen det handler altså for mig om mere end "bare" svinekød
Qnuz
måske jeg bare er sådan et menneske der ikke kan se hvad skade det kan gøre at gøre det lidt nemmere for ander af en anden religion. Og hvis der er en børnehave med 60 % muslimer, kan jeg godt se logikken i at gøre det, for at gøre det nemmere for pædagogerne som jeg er sikker på har nok at se til, en holde øje med om lille Joseph kom til at snuppe en delle.
Jeg kunne godt forstå harmen hvis regeringen sagde at fra i morgen af måtte ingen spise grise kød nogen steder nogensinde igen. Men det er i en kort periode mens de er i en børnehave/vuggestue der har madordning. og der kan man jo som forældre suplere op derhjemme hvis at man finder grisekødet så vigtigt.
Nej det er måske ikke så heldig en formulering at sige det ikke er for at forskelsbehandle, jeg ville hellere at man sagde det er fordi det tager for meget arbejde, lige som min dagplejer der helst ikke vil have bodyer med trykknapper i fordi at hun kunne ikke holde til at presse dem sammen 100 gange om dagen på alle de unger der skulle have tør røv hele tiden. Arbejds optimering.
Anmeld