Svinekød bandlyst i instutioner!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.360 visninger
258 svar
655 synes godt om
16. juli 2013

Sander&Vitus-Mor

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2041767.ece

hvad er jeres mening om dette? Det gør mig simpelthen så vred. Og forskelsbehandling - hvad med lille kaj der gerne vil have sin frikadelle?! 

- vi gør alt i Danmark for at tilfredsstille andre kulturer! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2013

Loa

Hold kæft det er langt ude.

Synes tværtimod at dem der ikke må spise det, i stedet bare bør spise tilbehør.

Det simpelthen ikke okay at straffe alle de børn der gerne må spise det.

Anmeld

16. juli 2013

Juliekp

VråJepsen skriver:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2041767.ece

hvad er jeres mening om dette? Det gør mig simpelthen så vred. Og forskelsbehandling - hvad med lille kaj der gerne vil have sin frikadelle?! 

- vi gør alt i Danmark for at tilfredsstille andre kulturer! 

Undskyld mit sprog, men jeg brækker mig over sådan en udmelding! Jeg er så vred og træt af at vi skal tilfredsstille alle andre kulture end vores egen. 

I Danmark skal de danske traditioner bevares og hvis folk ikke kan indfinde sig med det, kan de tage et andet sted hen! 

Færdig bum

Anmeld

16. juli 2013

Benjamins'mor

Jeg respektere fuldt ud dem der ikke spiser svin pga religion.
Men jeg synes det er så langt ude, at man ikke må give sine børn frikadeller, pølse mv på madpakken i børnehaven. Jeg synes på INGEN måder at det er okay at de skal bestemme hvad mine børn spiser!

Anmeld

16. juli 2013

Pikku Myy

Benjamins'mor skriver:

Jeg respektere fuldt ud dem der ikke spiser svin pga religion.
Men jeg synes det er så langt ude, at man ikke må give sine børn frikadeller, pølse mv på madpakken i børnehaven. Jeg synes på INGEN måder at det er okay at de skal bestemme hvad mine børn spiser!

Det kan godt være jeg har misforstået noget, men hvor har du hørt henne at der bliver bestemt at man ikke må give svinekød med i madpakken. Er det ikke kun madordningerne fravalget går på?

Anmeld

16. juli 2013

kesuh

Hahahah åh ja!! hvor gad jeg godt se en pædagog smide min søns leverpostej/frikadellemad ud foran næsen på ham. Det gad jeg virkelig godt se!! 

Bor endda her i Vollsmose og han går i integreret institution, så det er en blandet flok af forskellige folkeslag, hvor vi ikke har sådan en tam madpolitik. Det eneste der er omkring maden er, at de helst ikke ser børnene får slik og kage med, undtagen til fødselsdage..

Den artikel der er bare langt ud og nogle burde have et rap over fingerne for at foreslå sådan noget. Fuldstændig til grin ja det er så..

Jeg grinte så meget pga den her fra artiklen ->

Flere steder i København har man sågar ud over svineforbuddet besluttet kun at servere halalslagtet kød for børnene, fordi man ikke vil forskelsbehandle på grund af religion.

De forskelsbehandler da vores børn og vælger leverpostej og deller fra.. Bæster-.-

Anmeld

16. juli 2013

kesuh

Pikku Myy skriver:

Det kan godt være jeg har misforstået noget, men hvor har du hørt henne at der bliver bestemt at man ikke må give svinekød med i madpakken. Er det ikke kun madordningerne fravalget går på?

Jo det kan godt tyde på det kun er madordningen de mener i artiklen. Dog så mangler de præcisering i artiklen og skrive det er madordning hehehe Typisk EB

Anmeld

16. juli 2013

Laulund87

Så er jeg lige ekstra glad for at der ikke er madordning i min datters børnehave

Anmeld

16. juli 2013

dpb

Undskyld mit sprog, men jeg brækker mig over sådan en udmelding! Jeg er så vred og træt af at vi skal tilfredsstille alle andre kulture end vores egen. 

I Danmark skal de danske traditioner bevares og hvis folk ikke kan indfinde sig med det, kan de tage et andet sted hen! 

Færdig bum

Så enig

Hvis endelig der skal tages hensyn bør man vel tage hensyn til begge parter  med frikadeller der kan det vel ikke være så svært både at lave ganske alm. frikadeller og så også nogle kyllingefrikadeller til dem der ikke må spise svin og ja, jeg går lidt ud fra at det primært handler om de institutioner hvor der er madordning For det kan vel ikke rigtig lade sig gøre med den slags forbud i en BH hvor børnene selv skal have madpakke med Jeg vil nemlig ikke mene at de kan diktere hvad folk skal købe af pålæg 

Havde mine unger gået i sådan en institution havde jeg bestemt fundet en anden uden forbud og fået overført mine unger til... Havde simpelthen ikke fundet mig i det.

Og den institution der har gjort det fordi ca.40% af deres børn er af anden etnisk baggrund, øhh, hvad så med de 60% der ikke er og som godt må få det?? Hvad skete der lige med flertallet der....

Qnuz

Anmeld

16. juli 2013

Kløver

Læste det godt i går. Jeg bliverfaltosk harm, hvorfor har jeg ikke et valg hvis mit barn skulle gå et af de steder, et valg om jeg vil give mine børn svinekød eller halal slagtet kød. Vi skal allevære her, pg jeg er på Inge måde racist men hvor synes jeg nogle gange islam breder sig lidt for meget her, det er en generalisering og siger bestemt ikke alle er sådan, men hvad med jøderne som spiser kosher, eller vegetarer

Fint at der er muligheder, feks på Kolding sygehus er der retter både med og uden svinekød og det er mærket på, hvad der er hvad

Selvfølgelig skal der være muligheder, men er det rugbrødsdag, må Ali eller Muhammed få noget andet pålæg end Kasper og Lars, ikke anderledes end hvis barnet bedre kunne lide noget andet, og det må da være forældrenes eget ansvar at lære børnene ikke at få feks svinekød. Det er ikke værre end den dag der serveres frikadeller, er der lavet et alternativ, feks af en anden slags kød, til de børn som ikke må få gris, eller grøntsagsdeller til vegetarerne, mine unger skal da heller ikke være vegetarer fordi andre er det, for ikke nævne hinduismen, hvor køer er hellige, har aldrig hørt de har brokket sig over maden, ej heller jøderne som har været en del af Danmark i langt længere tid 

Synes simpelthen det er for langt ude når en tilkommen religion, der selvfølgelig skal være plads til, men pludselig skal bestemme hvordan tingene skal være for andre

Hvor er respekten der ofte forlanges, den anden vej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.