LilleSmølf skriver:
Det var ikke henvist til nogen specifikt (: Synes bare mange af kommentarerne går på, at "de skal ud af landet".
Og jeg er 100% enig med dig! Jeg forventer heller ikke, at alle stopper med at spise frugt bare fordi jeg ikke kan tåle det.
Synes bare at både danskere og muslimer er SÅ gode til at gå amok så snart der er den mindste ting. For hvem der "har ret" er åbenbart vigtigere end hvorvidt man kan løse problemet til alles tilfredshed eller om der reelt set er et problem.
Som fx. nu hvor diskussionen har været rund omkring hvordan andre lande ville behandle os hvis det var omvendt, hvordan alle udlændninge forsøger at omvende danskerene og overtage landet med egne regler, etc.
Fx. Muhammedtegningerne og det der juletræ er begge situationer, min 3 årige nevø kunne have klaret bedre. Det ender jo med at handle om, hvem der kan råbe højst og pisse længst, fremfor rent faktisk at have en - tør jeg mon sige det - voksen dialog, hvor begge parter snakker og bliver lyttet til, og hvor der blier arbejdet frem mod en fælles løsning.
Når der reelt set kun er tale om et problem, der kan løses på en meget simpel måde hvor alle kan være tilfredse og mest af alt, hvor alle børnene kan få noget at spise og ikke føle sig udenfor, synes jeg derfor det er møgærgerligt at sidde og læse om hvordan "jeg/de andre" er skyld i, hvad børnehaverne har besluttet sig for.
I stedet for at sige, "Jeg synes, det er for dårligt at børnehaverne har valgt dette da mit barn selv skal have det valg, og derfor gør jeg noget ved det". Som der selvfølgeligt også er den del, der gør (:
Men ja, i de tilfælde hvor det ikke er så ligetil og hvor det netop går ud over andre og det ikke kan løses på andre måder, må man jo huske på, at vi bor i Danmark og derfor må flertallet altså få det, som de vil have det. Det kan de fleste muslimske forældre sikker også sagtens gå med til, så længe deres børn ikke SKAL spise svinekød.
Alle er lige og vi er alle med til at skabe Danmark på både godt og ondt hvorfor så ikke skabe det på en god måde i stedet for at det skal være enten eller hvor nogle vil blive trådt over tæerne