Svinekød bandlyst i instutioner!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2013

A&F

mulle85 skriver:

selvfølgelig, vi alle skal jo være her og respektere hinanden, det kommer man længst med i hvertfald!

Lige præcis !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2013

Havre74

Krussedulle skriver:

Jeg har ikke linket til noget med buræg
Det var mere for at skabe et perspektiv, at jeg nævnte buræg

Og med de artikler har jeg "bevist" mine påstande

Det er rigtigt. Du skrev om buræg.

Jeg tror godt jeg forstår hvor du vil hen. Men for mig er perspektivet ikke anderledes om det er halalkød, buræg, sukkerpolitik m.v. I den kommune jeg bor i, var vi også mange forældre, der var kritisk åbne da vores skoler ville indføre nul sukker, hvilket gav en god diskution og et godt moderat resultat.

Jeg forstår som du heller ikke at man vil spise halalkylling (de 99% du henviser til), hvis svin, okse m.v ikke må være halal.

Jeg bryder mig bare ikke om at religion skal blandes ind i det.

Jeg bryder mig heller ikke om, at danske kyllinger skal ha en bøn med på vejen, og det er uanset hvilken religion, der fremsiger bønnen. Men en stor del af produktionen går til udlandet, som forlanger dette og derfor blev det vedtaget, da DK ikke vil miste så stor en økonomi. -Og udlandet accepterede ligeledes bedøvelse inden slagtning.

Anmeld

19. juli 2013

Havre74

-Og for mit vedkommende er jeg har ikke for at bevise noget. Jeg er her fordi jeg er interesseret i andres mening og for at høre om andre blot læser om noget for at danne en mening, eller om de, ligesom jeg selv, både læser OG har praktisk/faktisk viden, inden de danner en mening om et emne.

Anmeld

19. juli 2013

Isabella_mor

En af mine venner skrev på facebook i dag 

"Jeg er ligeglad med svin, religion og andre ligegyldigheder, tilgængæld er jeg taknemmelig over at leve i et land hvor børn kan få mad dagligt.!!!!!!" 

Anmeld

19. juli 2013

Kløver

Isabella_mor skriver:

"Jeg er ligeglad med svin, religion og andre ligegyldigheder, tilgængæld er jeg taknemmelig over at leve i et land hvor børn kan få mad dagligt.!!!!!!" 

Sætter lige tingene i perspektiv

Anmeld

19. juli 2013

Isabella_mor

Maja84 skriver:

Sætter lige tingene i perspektiv

Ja det gør det virkelig

Anmeld

22. juli 2013

moars

Isabella_mor skriver:

mine øjne ser noget blandet på den debat. Jeg kan slet ikke lade være med at tænke på alle de børn der dagligt omsorgssvigtes i gyselige grader...forulempes misbruges sælges osv. osv.

Eller de børn der vokser op på ovenstående måde, og alligevel klarer sig helt fantastisk...

DEt kan da godt rydde forsider en enkelt dag.....og fb syder...

MEN frikadelledebatten har kogt nu i flere dage....Så rejser vi os op fra sofaerne...og hvad så jeg en dag på facebook ....én der havde sat et billede ind af en kæmpende nordisk viking, og skrevet at nu kom kampen nærmere...en anden af et grædende barn, hvor der stod han ikke måtte få flæskesteg.....

Men det kan godt være fordi jeg som barn selv har været ude for langt værre ting end ikke at få frikadelle med i madpakke...og fordi jeg bor et sted i landet , hvor det ikke er "aktuelt" at jeg tænker

Jeg kan sagtens se debatten fra begge sider...Forstår bare ikke ophidselsen...set i forhold til så meget andet...!

Anmeld

22. juli 2013

Ciss

Jeg synes, det hele lyder meget mærkeligt! - og unødvendigt vanskeligt. Men så er det jo også sommer og agurketid, selvfølgelig.

Mine børn går i integreret, og der er både en del med anden kulturel baggrund og madordning. Det har da aldrig været et problem! De behandler det omtrent som børn med allergier. Et af børnene tåler ikke æg, to tåler ikke mælk, og enkelte skal ikke spise svinekød. De sørger da bare for, at der er et alternativ til de børn, det gælder. Vanskeligere er det faktisk ikke.

Anmeld

22. juli 2013

Bebsen

https://www.facebook.com/photo.php?v=2124945588957 58

Advarer om stærke billeder (jeg kunne IKKE se videoen færdig!) - men tror da egentligt jeg er færdig med halal kød! Skal resultatet af dette erstatte vores flæskesteg og frikadeller?!

Jeg har i forvejen svært ved at svinekødet fjernes, vi lever i DK for hulan!
Vi bor dog så langt ude at i Xanders bh bliver der ikke brug for forbud, der er ganske enkelt næsten kun danskere.
Jeg syns det er problematisk at vi fralægger os en lille bid dansk kultur, jeg er ikke racist, overhovedet, men jeg ér dansker, og glad for det. Jeg har intet problem med alle de dejlige velintegreredede nationaliteter Danmark favner, men jeg syns det er skidt vi er nødt til at ændre vores land og dets kultur, for at tilfredsstille andre nationaliteter og religioner. Det er da en skæv fordeling?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.