Kan mærke at der lige kommer et halv-langt opstød af galde her, så hop over det hvis I vil skændes i stedet for at diskutere. Så er I advaret (:
Nu er det heldigvis sådan, at selv hvis man har en madordning er det sgu ret nemt at lave frikadeller af svinekød og oksekød/kylling ligesom det er ret nemt at købe to forskellige slags pålæg. Ligesom de børn, der er vegetarer eller ikke kan tåle den ene eller anden ting, også kan tilgodeses ret nemt.
Der er ingen grund til at blande religion ind i alt. Det vigtigste er vel, at børnene får hvad de skal have. Jeg er 100% imod denne her - i min verden - åndsvage regel. Hvis mit barn vil have frikadeller, skal han have lov til det. Hvis naboens barn ikke vil, er det vel ikke værre end at han kan få noget andet.
Der er ingen grund til at diskutere om man skal tilgodese flertallet eller mindretallet når man kan tilgodese alle.
Og vi bor nu engang i Danmark så hvis der skulle vise sig at være SÅ svært at lave kyllingefrikadeller, må de børn, det ikke vil det, have mulighed for at træde ud af madordningen og tage egen madpakke med.
MEN FOR FANDEN hvor er mange af jer uheldige at høre på! Det er nu engang børnehaverne, der har vedatget reglerne og ikke alle muslimer (og slet ikke alle udlændninge, som altså ikke er = muslim) i landet. Jeg er 100% imod at der skal dikteres hvad børnene skal have/ikke have, uanset om det betyder tvang af svinekød eller forbud mod samme. Men lad da venligst være med at antage, at "vi" har stået med pistoler nede i børnehaverne for at tvinge dem til det ene eller andet. Især da de fleste af os enten er lige så super-religiøse som de fleste danskere (tage i kirke én gang om året, drikke alkohol...) eller tilhører en anden religon en islam.
Selv er jeg opdraget af muslimske forældre (dog er jeg 100% atheist), der ikke har tvunget mig til at gå med tørklæde, eller forbudt mig at spise svinekød, etc. Vi har fejret ramadan som de fleste danskere fejrer jul og påske, og det var det. Det er ikke flertallet af muslimer i Danmark, der er religiøse fanatikere og vil omvende hele landet. Det er bare de mennesker, der altid kommer i nyhederne og ødelægger det for resten af os.
Hvis man - som jeg - ikke synes sådanne regler skal vedtages, må man jo tage ned i børnehaven og opfordre til diskussion og evt. afstemning.
Heldigvis har vi jo noget så smukt som demokrati og ytringsfrihed her i landet (:
Jeg ville sådan ønske at det ikke var nødvendigt at skære alle over én kam og køre hetz mod en hel religion/alle ikke-danskere i landet pga. nogle få menneskers fanatiske overbevisning eller i dette tilfælde - pga. pæredanske børnehaver, der selv har taget det valg.
Anmeld