Svinekød bandlyst i instutioner!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2013

VIPpigen

I min verden er det simpelt og enkelt... Er der nul svinekød i BH, eller VS, jamen så er det ikke der mit barn skal være. Jeg er DANSKER, og min datter ligeså. Mit barn skal heller ikke have proppet halal ned over hovedet, som muslimer ikke skal have proppet svin ned over hovedet.

Har jeg ikke andre muligheder end mit barn i en institution med madordning, jamen så får barnet en madpakke med hjemmefra, hvis hun hellere vil have sin frikadelle, leverposteg, eller flæskesteg...... OG MIN DATTER ELSKER SIT SVINEKØD..........

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2013

Faith

VIPpigen skriver:

I min verden er det simpelt og enkelt... Er der nul svinekød i BH, eller VS, jamen så er det ikke der mit barn skal være. Jeg er DANSKER, og min datter ligeså. Mit barn skal heller ikke have proppet halal ned over hovedet, som muslimer ikke skal have proppet svin ned over hovedet.

Har jeg ikke andre muligheder end mit barn i en institution med madordning, jamen så får barnet en madpakke med hjemmefra, hvis hun hellere vil have sin frikadelle, leverposteg, eller flæskesteg...... OG MIN DATTER ELSKER SIT SVINEKØD..........

Men din datter siger vel ikke direkte til dig : "Mor mine frikadeller skal være lavet af svinekød, ellers kan jeg ikke li dem"?

Mon ikke hun ville synes de er mindst ligeså lækre hvis de er lavet af kylling?

Anmeld

17. juli 2013

VIPpigen

Faith skriver:

Men din datter siger vel ikke direkte til dig : "Mor mine frikadeller skal være lavet af svinekød, ellers kan jeg ikke li dem"?

Mon ikke hun ville synes de er mindst ligeså lækre hvis de er lavet af kylling?

Har prøvet... Jeg tænkte nemlig det samme... Men selvom jeg kommer præcis det samme i enten hakket kylling, eller hakket kalkun, så fortrækker hun dem af svinekød... 

Måske det skal siges at da min madlede efter de første 12 uger af graviditeten gik over fik jeg et "svinekødsflip" jeg åd (i bogstaveligste forstand) flæskesteg, og pølser (jeg hader pølser)

Anmeld

17. juli 2013

Merii

@BRUGER skriver:

Gør dig så lige opmærksom på, at jeg lige for lidt siden skrev, at jeg havde fået noget andet afvide, og derfor jeg skrev som jeg gjorde. Hvis du ikke læser alle svarene jeg har kommet med, i snak med en anden, så syntes jeg du skal blande dig udenom..

Det er et åbent debat så jeg skal sgu ikke blande mig udenom og har ret til at svare på dit indlæg om du vil svare eller ej !!Fordi du har misforstået det med madordning/madpakke har du så fået at vide at du skal blande dig udenom? Næ det har du ikke så synes lige at du skal lære at tale pænt og derefter kom og debatere med andre!Det kan godt være jeg overså dit andet indlæg ligesom du! betyder det ikke at du skal lære mig hvad jeg skal/ ikke skal!

Anmeld

17. juli 2013

@BRUGER

Merii skriver:

Det er et åbent debat så jeg skal sgu ikke blande mig udenom og har ret til at svare på dit indlæg om du vil svare eller ej !!Fordi du har misforstået det med madordning/madpakke har du så fået at vide at du skal blande dig udenom? Næ det har du ikke så synes lige at du skal lære at tale pænt og derefter kom og debatere med andre!Det kan godt være jeg overså dit andet indlæg ligesom du! betyder det ikke at du skal lære mig hvad jeg skal/ ikke skal!

Ej tag det dog lige med ro!
Der er da ingen grund til den opførelse?
Jeg syntes bare ikke du bør kommenterer på noget, af det jeg har udtalt mig om, medmindre, at du har fået alle kommentarene med, og det havde du jo så tydeligvis ikke, spar dig selv for de misforståelser..

Og udfra din måde at skrive på, syntes jeg under ingen omstændigheder du skal belærer mig om at tale pænt.

Anmeld

17. juli 2013

Dinna88

deter sgu fint med mig ingen ko på isen der. Folk burde tage den med ro.

Anmeld

17. juli 2013

BellaT

Helt ok.

De måtte faktisk gerne udelukke alt kød i madordningerne for min skyld. Jeg er ikke vegetar, vores børn heller ikke. Eller tjaaeeh, vores yngste er næsten. Men jeg ved af erfaring, at der kan laves masser af god mad uden kød. Lidt besværligt, men det er jo ikke os forældre, der skal bøvle med det. Så kan ungerne få deres pølser og frikadeller hjemme, ligesom de også kun får slik hjemme. Nul-kød politik ligesom nul-sukker politik.

Anmeld

18. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

med det mener jeg at det er udlændningerne der må leve med Hvordan vi lever livet i danmark.. 

jeg er udemærket godt klar over det ikke er alle udlændnige ( f.eks. dig) og er glad for at høre at du synes det er for dårligt, fordi det er det virkelig også.... 

altså, jeg regner heller ikke med at f.eks tyrkiet begynder at lave love om at der KUN må serveres svinekød i inst. dernede fordi der kommer flere og flere danskere ???

vend den om engang.... !

Det er denne her jeg citerede. det er en sjov sammenligning. når muslimer spiser kød skal det være halal slaget og det må ikke være gris. danskere spiser jo ikke KUN svinekød, så hvorfor skulle man kun servere gris hver dag? Varieret kost bliver det da ikke. 

Anmeld

18. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Benjamins'mor skriver:

Hvorfor bliver du ved med at sende de links omkring halalslagtning fra dyrenes beskyttelse til alle?

Det er da underordnet hvorfor man er imod at ens børn spiser det, ligesom at det er underordnet hvorfor muslimer ikke spiser svinekød. Det kan godt være det er pga religion, men forældrene har stadig selv valgt deres børn ikke skal spise svinekødet, og vi vælger selv at vores børn ikke skal spise halalslagtet kød. Der er ingen forskel - religion eller ej, vi som forældre bestemmer SELV hvad VORES børn skal spise.

Det er da ikke underordnet. Så kan forældre sige jeg vil ikke have mit barn får kylling, en anden forælder vil måske ikke have deres børn spiser fisk, en tredje er imod tomater osv. Så selvfølgelig skal der være en årsag ellers bliver det ret hårdt at være madmor. 

jeg kan huske i min vuggestue praktik var der et forældrepar der sagde at deres barn var allergisk for tomater og her skulle der være en lægeerklæring for at køkkendamen skulle lave særskilt mad fremover (gjorde hun selvfølgelig også de dage der ikke var lægeeerklæring) 

Anmeld

18. juli 2013

Muffinmus

Selvfølgelig skal danske institutioner da servere frikadeller, pølse og leverpostej. Anderledes kan det da slet ikke være.
Men derfor kan de jo også sagtens serverer fiskefrikadeller og makrel til andre hvis de ønsker det. Værre er det vel ikke.
Vores BH og skole gør ikke forskel, der skal naturligvis være svinekød til de danske børn da det er en del af det danske madbord. Så må alternativt religiøse spise alt andet der serveres.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.