Pyyhaaa... Man får det helt dårligt af at læse denne tråd. Jeg synes det er sørgeligt hvor hurtigt der kommer en os-mod-dem stemning. Jeg siger ikke, at det er en fornuftig beslutning fra institutionernes side, men begriber ikke hvordan det betyder at muslimer bare skal tage hjem hvor de kommer fra...
For det første, dette er en beslutning taget af institutionerne. Det er langt fra alle institutioner, hvorfor det formentlig er en beslutning taget i institutioner hvor der en stor andel der ikke spiser svinekød. Hvis man har en institution hvor fyrre procent af børnene ikke spiser svinekød, så kan jeg faktisk godt forstå man vælger alternativerne, både af praktiske- og økonomiske årsager.
For det andet, det omhandler mad serveret i institutionerne. Det vil sige, det ikke gælder madpakkerne. Hvis man har en madordning, må man jo indordne sig de regler der gælder.
For det tredje, der er en del der bruger argumentet i forhold til andre grupperinger der spiser anderledes end "normalt". Hvis der var fyrre procent i en institution der ikke spiste oksekød er jeg ret sikker på man ville komme til den samme konklusion. Det er bare sådan, at der i visse områder er en stor andel der netop ikke spiser svinekød.
For det fjerde, der er ligeledes en del der ikke mener institutionerne skal bestemme hvad børnene skal spise... Men det gør de jo allerede? Så vidt jeg er orienteret, er der en del institutioner med sukkerpolitik.
Anmeld