Svinekød bandlyst i instutioner!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2013

MariaKyedDK

mor:) skriver:

haha...hvordan vil du få en varieret kost ved kun at spise svinekød. Og danskere spiser vel ikke svinekød hver dag, ligesom det ikke er forbudt for danskere at spise kylling, okse osv. 

de såkaldte udlændinge som du kalder dem har jo ikke selv bedt om den her. 

tror ikke det er mig du citere her ? aner ikke hvad du snakker om,  i mit indlæg står der ikke noget om det du skriver ????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2013

Krussedulle

mulle85 skriver:

synes det er total langt ude, og ingen skal da bestemme hvad mine unger spiser!

i min søns børnehave er de meget blandet og vi tager hensyn til hans fødselsdag hvor vi lavede pizzasnegle lavede vi dem kun af kylling så alle ku få, men i det daglige kan jeg da intet problem se i min søn har frikadeller osv på SIN madpakke hvilket han i øvrigt elsker!

Det handler om madordning ikke madpakker

Anmeld

17. juli 2013

mulle85

Krussedulle skriver:

Det handler om madordning ikke madpakker

okay, står der bare ikke noget om der hvor jeg læste om det nemlig!

Anmeld

17. juli 2013

Købmagerkonen

Benjamins'mor skriver:

Jeg har da givet dig en grund på en af de første sider af debatten, kan da ikke se hvorfor jeg skal blive ved med at skrive det samme og gentage mig selv som du gør med det link.

Jeg siger bare at jeg synes da det er fuldstændigt underordnet. For mig er det underordnet hvorfor en muslim ikke spiser svinekød, for det gør de bare ikke - og det respektere jeg fuldt ud. Men hvis vi som forældre ikke ønsker vores børn spiser halalslagtet kød - uden grund - så er det latterligt.

Ja, du har ret, jeg synes det er latterligt at du ikke vil lade dit barn spise halal når du ikke engang har en grund til hvorfor. Og jeg kunne i øvrigt ikke finde det indlæg du åbenbart har skrevet hvor du uddyber din holdning.

Du vil have lov til at sige nej til halal, men du synes ikke det er nødvendigt at have en grund til at sige nej. Det har jeg meget svært ved at se det logiske i, men sådan er det jo bare.

Anmeld

17. juli 2013

@BRUGER

SKbaby skriver:

Jeg er helt enig, men jeg fornemmer bare at du i dit indlæg "skylder" skylden på muslimerne jf. dine kommentarer om, at hvis man ikke lader den danske kultur være som den er, så må man flytte hjem..... Så må du bede børnehaverne om at "flytte hjem"

Jamen så trækker jeg ordet muslimer i mig igen. Men det ændre stadig ikke på min holdning og mening til dette emne. Og syntes under ingen omstændigheder at nogen børnehaver skal fortælle mig, at mit barn ikke må få hamperryg på sine rugbrødsmadder når hun engang skal starte i bh. Hvordan vil du lige forklarer et barn på 2-3 år med bund-dansk kultur, at nu må han eller hun ikke længere få sit yndlings pålæg serveret?? Selvom det blev vokset om med glaseret hamperryg, frikadeller og svinepålæg? Det er jo helt forskruet!

Anmeld

17. juli 2013

gokkelok

@BRUGER skriver:

Jamen så trækker jeg ordet muslimer i mig igen. Men det ændre stadig ikke på min holdning og mening til dette emne. Og syntes under ingen omstændigheder at nogen børnehaver skal fortælle mig, at mit barn ikke må få hamperryg på sine rugbrødsmadder når hun engang skal starte i bh. Hvordan vil du lige forklarer et barn på 2-3 år med bund-dansk kultur, at nu må han eller hun ikke længere få sit yndlings pålæg serveret?? Selvom det blev vokset om med glaseret hamperryg, frikadeller og svinepålæg? Det er jo helt forskruet!

Jamen, det har jo ikke noget med madpakker at gøre. Men det mad der bliver serveret og lavet i børnehaven. Han kan spise alt det gris han vil, når han kommer hjem 

Anmeld

17. juli 2013

SKbaby

@BRUGER skriver:

Jeg er heller ikke nødvendigvis tilhænger af hensynet, men man har vel vurderet, at det er hvad der har været nemmest.

Ellers må alt hvad der hedder madordning jo afskaffes og så må forældre selv sørge for enten at give kyllingefrikadeller og -kødpølse med til sit muslimske barn eller hamburgeryg og svinekødpølse til sit ikke muslimske barn.

Så burde det problem være løst.

Anmeld

17. juli 2013

Faith

gokkelok skriver:

Jamen, det har jo ikke noget med madpakker at gøre. Men det mad der bliver serveret og lavet i børnehaven. Han kan spise alt det gris han vil, når han kommer hjem 

Ja eller have alt det gris med man lyster, i madpakken.

Og madordning i institutioner er vel ikke noget man er tvunget til at være en del af, er det? Kan man mon ik vælge at give sit barn madpakke med i stedet? For så er den potte vel ude.

Anmeld

17. juli 2013

@BRUGER

gokkelok skriver:

Okay vidste så ikke lige det med madpakkerne, fik fortalt det også gjaldt det nemlig. Men jeg er i det hele taget stadig uenig. Syntes der bliver taget en masse hensyn til andres religion religion i forvejen, og svinekød er som sagt en national spise i Danmark, så ligeså vel som vi skal tage hensyn til deres kultur og religion, kunne de også godt tage og tænke på vores :-)

Anmeld

17. juli 2013

SKbaby

@BRUGER skriver:

Okay vidste så ikke lige det med madpakkerne, fik fortalt det også gjaldt det nemlig. Men jeg er i det hele taget stadig uenig. Syntes der bliver taget en masse hensyn til andres religion religion i forvejen, og svinekød er som sagt en national spise i Danmark, så ligeså vel som vi skal tage hensyn til deres kultur og religion, kunne de også godt tage og tænke på vores :-)

Det er jo en ret vigtig faktor i sagen. Man kan jo ikke forbyde specielle madvarer i madpakken

Igen siger du, at "de" (muslimerne) også skal tage hensyn til "jeres" (danskernes) kultur.

Forstår du ikke, at det oftest er "jer" som selv indfører specielle hensyn. Det er jo ikke muslimer der med tvang har indført hensynene. Det kan man jo ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.