Svinekød bandlyst i instutioner!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2013

Krussedulle

Merii skriver:

Du er fantastisk

Lige mine ord

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Havre74 skriver:

Jeg mener også det er underordnet, hvorfor vi er nogen, der ikke vil spise halalkød, ligesom det bør være naturligt, at der i en dansk børnehave,  bl.a serveres dansk mad.

De der ikke vil have dansk mad, kan så lave deres egen madordning, eller tage madpakke med.

Længere er den ikke!

Der bliver da også serveret dansk mad...svin er vel ikke det eneste Danmark har at byde på.

Anmeld

18. juli 2013

mulle85

Krussedulle skriver:

Er der nogen som kommer til skade ved at spise halal? Eller ved at undvære svinekød til ét måltid om dagen?

Som sagt, er ikke på nogen måde religiøs. Men jeg finder mig i at kirkerne ringer og ringer med deres klokker alligevel!

jeg kan fortælle dig hvorfor mine børn ikke skal have halal, for det første er de ikke muslimer og halal er deres kød, og for det andet har jeg set film med hvordan halal foregår og puha da da det dadyremishandling, men ja heldigvis har vi alle vores mening og det har vi lov til heldigvis!

Anmeld

18. juli 2013

Havre74

mor:) skriver:

Der bliver da også serveret dansk mad...svin er vel ikke det eneste Danmark har at byde på.

Halal er ikke den danske slagtemetode. Jeg har været på virksomhedsbesøg på et dansk kyllingeslagteri. Kyllingerne får dog først skåret halsen op EFTER de er blevet bedøvet, netop fordi vi i DK ikke tillader andet, og dette kaldes så halalslagning. Ved traditionel halalslagning bliver dyret ikke bedøvet først, hvilket betyder at dyret først dør når det er forblødt. Jo større dyret er, jo længere tid tager det. Jeg har også set større dyr blive halalslagtet, for netop at se hvad det handler om.

Svinekød er ikke det eneste DK har at byde på, nej, men vi har tradition i DK med svineproduktion og i flere lande roser de vores kød. Skulle vi så selv, som danskere være så dumme, at vi ikke vil spise det vi selv producerer`?

Hvorfor skal man som dansker overhovedet forsvare noget der er dansk tradition, når det ikke er noget der er skadeligt for andre`?

(jo dyret dør, men de bliver opbevaret på mindst mulig stressende vis inden slagning, bliver gasset og så skudt. Dyret opdager ingenting).

Anmeld

18. juli 2013

Havre74

Krussedulle skriver:

Er der nogen som kommer til skade ved at spise halal? Eller ved at undvære svinekød til ét måltid om dagen?

Som sagt, er ikke på nogen måde religiøs. Men jeg finder mig i at kirkerne ringer og ringer med deres klokker alligevel!

Du kan jo også vende dit spørgsmål om...

Er der nogen der kommer til skade ved at spise svinekød`?

Ingen kommer til skade, af at spise halal, men dyret kan lide under slagtning.

Ingen kommer til skade af at spise svinekød. Dyret lider ikke under slagtning.

Nogen vil ikke spise halalkød og nogen vil ikke spise svinekød og begge dele skal respekteres.

Anmeld

18. juli 2013

mulle85

optimistmor skriver:

jeg syntes vitterlig det er for groft at folket i den kristne overbevisning samt resten af vores befolkning skal affinde sig med dette!

hvad bliver det næste? at der ikke må serveres kød og æg samt lign overhovedet, fordi der skal på samme måde vises hensyn til veganere?

du har så meget ret, så noget af en film med det idag og puha ku ik se ret meget før jeg måtte stoppe stakkels dyr!

Anmeld

18. juli 2013

Krussedulle

mulle85 skriver:

jeg kan fortælle dig hvorfor mine børn ikke skal have halal, for det første er de ikke muslimer og halal er deres kød, og for det andet har jeg set film med hvordan halal foregår og puha da da det dadyremishandling, men ja heldigvis har vi alle vores mening og det har vi lov til heldigvis!

"Deres" kød??
Hvad mener du??

http://m.samvirke.dk/mad/artikler/saadan-foregaar- halalslagtning-danmark.html

99% af slagtekyllinger i DK er halalslagtet!

Anmeld

18. juli 2013

mulle85

Krussedulle skriver:

"Deres" kød??
Hvad mener du??

http://m.samvirke.dk/mad/artikler/saadan-foregaar- halalslagtning-danmark.html

99% af slagtekyllinger i DK er halalslagtet!

ingen kritik eller noget, men jeg er kristen og spiser altså ikke halal nogen steder hen og ligemeget hvad er det min mening, jeg spiserdansk mad!!

Anmeld

18. juli 2013

A&F

mulle85 skriver:

Tillader mig at blande mig. Du har set halal slagtning på tv, og derfra dannet en mening? Jeg tænker lidt, at jeg synes du skal læse om rigtig halal slagtning og overvære en. Du er velkommen til at se min far som er slagter, slagte et dyr, så vil du måske se det med andre øjne . Desuden er islam ikke alene om halal mad, det gamle testamente forbyder også ikke halal mad.

Anmeld

18. juli 2013

mulle85

A&F skriver:

Tillader mig at blande mig. Du har set halal slagtning på tv, og derfra dannet en mening? Jeg tænker lidt, at jeg synes du skal læse om rigtig halal slagtning og overvære en. Du er velkommen til at se min far som er slagter, slagte et dyr, så vil du måske se det med andre øjne . Desuden er islam ikke alene om halal mad, det gamle testamente forbyder også ikke halal mad.

det er skam helt i orden at du blander dig, det er et åbent forum og vi alle skal være her med alle vores meninger og holdninger!

har læst om det osv og ligemeget hvad vil jeg ikke spise det, har intet imod muslimer eller noget men ser ikke halal slagtet kød som noget jeg vil spise eller vil have mine børn til, det er min mening, jeg respektere skam også andres, det jeg har set var dyremishandling og ku slet ikke se på det, så selvfølgelig danner jeg et indtryg udfra det, det er jo klart!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.