Benjamins'mor skriver:
Så det vil sige du synes det er okay at man i en børnehave med 30 børn, hvor kun 2 er muslimer, forbyder alt der har med svin at gøre, simpelt bare fordi de to ikke spiser det?
Det er bare et spørgsmål generelt, for sådan tror/håber jeg da ikke det er i de børnehaver der er lavet forbud i.
Men jeg synes det er respektløst og at gøre forskel at tvinge danske børn til at spise halalslagtet kød når man ikke tvinger en muslim til at spise svinekød, og det kan godt være det med svinekød er pga religion, men derfor er der stadig også danskere der ikke vil have der bliver serveret halalslagtet kød til deres børn. Du tvinger jo heller ikke en mælke allergiker til at drikke mælk bare fordi alle andre i børnehaven gør det?
Jeg synes du stiller det meget unuanceret op, og derfor kan jeg ikke bruge dine eksempler til noget.
Hvad pokker har en mælkeallergiker og en halalforskrækket forælder til fælles? INTET! Selvfølgelig skal en mælkeallergiker ikke have mælk fordi det er farligt for vedkommende. Men der kommer ikke en fysisk form for udslæt/ubehag på en forælder fordi barnet ikke får svinekød eller skal spise halalkød, så der er ingen sammenligning.
Du sammenligner det at tvinge en muslim til at spise svin med det at en dansker spiser halal. Hvis du bare er almindelig moderat kristen eller ateistisk dansker burde du være fløjtende ligeglad med at det var halal. Er du bange for at det er muslimsk? Du tror jo ikke på islam og derfor tror du vel heller ikke på at det pludseligt er mere guddommeligt. Hvis det er pga dyrevelfærd kan du se det link fra Dyrenes Beskyttelse som jeg allerede har postet adskillige gange, hvor der står: "Der er dog mulighed for slagtning efter religiøse ritualer af ubedøvede dyr (efter islamisk eller jødisk ritus). Det kræver, at slagtningen foregår på et godkendt slagteri, at embedsdyrlægen overvåger slagtningen, samt at hvert dyr fastholdes.
Slagtning efter religiøse ritualer, både med og uden forudgående bedøvelse, skal anmeldes til Fødevarestyrelsen.
Dyrenes Beskyttelse er ikke bekendt med, at der er slagterier i Danmark, som har anmeldt, at de vil udføre religiøse slagtninger af ubedøvede dyr. Det må derfor lægges til grund, at alle dyr, der slagtes officielt i Danmark, bedøves før slagtning."
Og der er ingen der "tvinger" børnene til at spise halalslagtet kød. Der bliver serveret halalslagtet for dem, som smager ligesom alt andet kød, og den eneste grund til at børnene vil se en forskel er at deres hysteriske forældre gør dem opmærksomme på det.
I virkeligheden kender jeg allerede til mange steder der undlader at servere svinekød, men forældrene har åbenbart ikke fået svine-fejlernærede børn hjem af den grund.
Anmeld