I dette tilfælde er der jo ikke tale om madpakkerne, det bestemmer man jo selv. Det er madordningen i institutionerne som svinekød bliver bandlyst fra. Og i den forbindelse er jeg godt nok ligeglad. Og jeg forstår godt hvorfor dette tiltag, en madmor i en dansk institution har travlt nok i forvejen, og hvis det var sådan at hun skulle stå og lave flere forskellige retter hver dag for at tilfredsstille alle forældre ville hun til sidst ende med at gå ned med stress. Det er et fint tiltag for at skåne madmor, og når det kun drejer sig om frokost så er det da ligemeget om det er kalkunfrikadeller eller svinefrikadeller, og børnene er nok ligeglade med om det er svinekød eller ej.
se på det på den måde at det er ligesom nul sukker tolerancen, selvom det intet har med religion at gøre (for nogen) så er alle også blevet skåret over en kam på den måde at de børn der gerne må få sukker for deres forældre ikke må dele sukker ud i børnehaven til deres fødselsdag fordi at der er andre der ikke må få sukker...
i dette tilfælde tror jeg ikke at det der har skabt ramaskrig omhandler om hvor vidt børnene skal have svinekød eller ej i børnehaven, det handler om at folk bli er patriotiske og begynder at snakke dem vs os. det handler om at der kommer nogle folk udefra som har en anden kultur, en anden religion og en anden måde at tænke på.
Muslimerne i de danske institutioner har ifølge deres tro restriktioner på hvad de må spise, det har vi danskere ikke og vi kan spise lige det vi har lyst til og det vi får serveret. Derfor kan vi være dem der trækker os fra hele det hurlumhej og siger "vi kan godt undvære gris i børnehaven, fordi at vi sagtens kan spise oksekød, kylling og kalkun ect vi giver bare vores børn svinekød derhjemme, skidt med det" der går jo ikke nogen skår af os fordi at børnene skal undvære noget de alligevel ikke har brug for i institutionerne. Hvor vigtig er svinekød overhovedet??? Ikke særlig vigtig hvis man spørger mig... Hvis det stod til mig burde alt mad i institutionerne være vegetarisk..
Anmeld