Svinekød bandlyst i instutioner!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2013

Krussedulle

Loa skriver:

Men synes du det kan kaldes at integrere dem at fjerne almindelig mad og erstatte det med noget specielt de spiser? Jeg kalder det at overtage.

Jeg kalder det integration!

At børnene sidder ved deres bord i børnehaven, og spiser den samme mad( i de iinstitutioner med madordning) !

Det er en frikadelle!! De fås i mange afskygninger!!.

Skulle jeg så også blive harm, når min dp serverede humus for min søn i legestue??! Fordi det ikke er "dansk"

Jeg tror at det med 100% sikkerhed, kun er forældrene, der bliver sure og vrede over manglende frikadeller lavet af svin, er sikker på at børnene er ligeglade, bare de får deres mad!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Mikkala91 skriver:

Hvad fanden bliver det næste!? At vi ikke må holde juleaften, fordi der er folk som bliver stødt over det!? Jesus!

og hvis jeg vil holde fødselsdag, vil jeg fandme også have lov at servere pølsehorn! Og det har jeg bestemt også tænkt mig.

der er sgu ikke en anden religion som skal fortælle hug hvad jeg må, og ikke må, når jeg bor i DANMARK, i mit EGET land!

Jeg er SÅ enig med dig!!!!

Anmeld

16. juli 2013

Krussedulle

Mikkala91 skriver:

Hvad fanden bliver det næste!? At vi ikke må holde juleaften, fordi der er folk som bliver stødt over det!? Jesus!

og hvis jeg vil holde fødselsdag, vil jeg fandme også have lov at servere pølsehorn! Og det har jeg bestemt også tænkt mig.

der er sgu ikke en anden religion som skal fortælle hug hvad jeg må, og ikke må, når jeg bor i DANMARK, i mit EGET land!

Dit land?

Hvem skulle forbyde dig at holde jul?

Anmeld

16. juli 2013

MMOGM

Krussedulle skriver:

Dit land?

Hvem skulle forbyde dig at holde jul?

Det ved man da aldrig? 

hvis de kan forbyde vores børn at spise noget de er vant til, fordi nogen føler sig stødt, eller bestemme hvad du skal give til en børnefødselsdag, hvem fanden kan så ikke finde på at komme med den regl at julen ikke må holdes længere? (Tænker jule tv osv. Som bliver vist offentligt.)

Just asking....... 

Anmeld

16. juli 2013

A&F

lucas<3 skriver:

hvorfor åbner de så ikk bare en børnehave for muslimer..

De eksisterer. Men jeg synes at  det er bedst for børn at være blandet og integrere sig, og lære om forskelligheder. Vi skal da ikke isolere muslimske børn pga halal mad?

Anmeld

16. juli 2013

Købmagerkonen

Loa skriver:

Du skriver du synes det er fair nok i en institution hvor 90% ikke spiser gris, men du synes vel også det er ok i en institution hvor 90% skal undvære fordi 10% ikke må spise det....

Jeg kan simpelthen bare ikke se problemet i at servere kylling til dem når der serveres gris til dem der gerne må spise det.....

Det er vel også synd at holde jul i institutionerne så? Skal vi også afskaffe det?

Nej det er ikke fordi det er islam, som du ellers vælger at tolke det som, jeg ville heller ikke bryde mig om det hvis der blev dikteret alt muligt andet.
Og sukker politik er jo noget andet, det er decideret usundt. Og selv der synes jeg mange institutioner er lidt sippede.....

Jeg nævner ingen tal/procenter, så det må stå for egen regning, men uanset hvad: Jeg ser intet problem i at børnene ikke får svin i institutionen.

Nogen steder vælger man da også at muslimerne får andet mad når der serveres svin. Men jeg synes det er en rigtig fin ide at alle får serveret den samme mad og får samme madoplevelse, også selvom det indebærer at man undlader at servere svinekød.

Jeg synes ikke det er synd at holde jul, og det er heller ikke det der diskuteres lige nu. Men for lige at tage den: at spise svinekød er nogo for muslimer og det accepterer jeg. At der hænger julepynt er ikke noget der går imod det at være muslim, så hvis nogen har ondt i røven over det, er det bare for generelt at være på tværs.

Anmeld

16. juli 2013

A&F

Omsorgsgiver skriver:

Man laver da mange gode gammeldags retter af svinekød. Såsom frikadeller.
Men igen.....det er ikke kun fordi det er svinekød men det at de ikke indretter sig efter at det her altså er Danmark!
Hvis de ikke vil have svinekød må de finde et andet land hvor der ikke bliver serveret svinekød. Basta bum!

Undskyld men dit indlæg er langt ude . Ved du hvor mange af muslimer der er her ufrivilligt ? Eller hvor mange der har grunde til at flygte mm. Og hvad med de danskere der er konverteret ? . Der er plads til alle her ven. 

Anmeld

16. juli 2013

Krussedulle

Mikkala91 skriver:

Det ved man da aldrig? 

hvis de kan forbyde vores børn at spise noget de er vant til, fordi nogen føler sig stødt, eller bestemme hvad du skal give til en børnefødselsdag, hvem fanden kan så ikke finde på at komme med den regl at julen ikke må holdes længere? (Tænker jule tv osv. Som bliver vist offentligt.)

Just asking....... 

Haha

Måske de samme som, har rottet sig sammen, og vil forbyde at ALLE blondiner må færdes offentligt!

Ca 12 % af Danmarks befolkning har anden etnicitet end dansk! Hvem er der du refererer til, når du skriver "de"?

Anmeld

16. juli 2013

MMOGM

Krussedulle skriver:

Haha

Måske de samme som, har rottet sig sammen, og vil forbyde at ALLE blondiner må færdes offentligt!

Ca 12 % af Danmarks befolkning har anden etnicitet end dansk! Hvem er der du refererer til, når du skriver "de"?

Gud hvor er du dog sørgelig 

Anmeld

16. juli 2013

Krussedulle

Mikkala91 skriver:

Gud hvor er du dog sørgelig 

Okay

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.