Svinekød bandlyst i instutioner!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2013

Købmagerkonen

Mikkala91 skriver:

Det ved man da aldrig? 

hvis de kan forbyde vores børn at spise noget de er vant til, fordi nogen føler sig stødt, eller bestemme hvad du skal give til en børnefødselsdag, hvem fanden kan så ikke finde på at komme med den regl at julen ikke må holdes længere? (Tænker jule tv osv. Som bliver vist offentligt.)

Just asking....... 

Du kan servere alt det svin ungerne kan spise når du kommer hjem med dem. De tager sikkert ikke skade af at undvære det til frokost. Og hvem forbyder dig at servere hvad du vil til en børnefødselsdag?

Jeg ville blot se det som almindelig god opdragelse at man serverede en kalkunpølse til pølsehornet til det muslimske barn der skulle hjem til dig - hvis du da overhovedet tør få en af "dem" indenfor dørene derhjemme? Hvem ved om han ville brænde dit julepynt og kaste forbandelser over de koteletter du havde liggende i køleskabet... Det er jo nogenlunde lige så sandsynligt som at "de" får lov til at forbyde dig at holde jul i Danmark.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2013

SjeBets

Mikkala91 skriver:

Det ved man da aldrig? 

hvis de kan forbyde vores børn at spise noget de er vant til, fordi nogen føler sig stødt, eller bestemme hvad du skal give til en børnefødselsdag, hvem fanden kan så ikke finde på at komme med den regl at julen ikke må holdes længere? (Tænker jule tv osv. Som bliver vist offentligt.)

Just asking....... 

De bestemmer allerede nu hvad man må dele ud til en børnefødselsdag i grovetræk. 

Og nu er det jo kun i børnehaven ikke dit personlige hjem, der kan du stadig gøre alt det du har lyst til.

Anmeld

16. juli 2013

Faith

Mikkala91 skriver:

Hvad fanden bliver det næste!? At vi ikke må holde juleaften, fordi der er folk som bliver stødt over det!? Jesus!

og hvis jeg vil holde fødselsdag, vil jeg fandme også have lov at servere pølsehorn! Og det har jeg bestemt også tænkt mig.

der er sgu ikke en anden religion som skal fortælle hug hvad jeg må, og ikke må, når jeg bor i DANMARK, i mit EGET land!

Kan ikke døje den der "MIT LAND" attitude. Synes det er snæversynet og egoistisk.

Anmeld

16. juli 2013

Chris86

Pointen er jo at noget er blevet bandlyst i stedetfor at gøre frit for alle, hvad de serverer for deres børn (madpakker!!!!)..
Sku man så blive ved at bandlyse ting, fordi nogle mener noget andet end andre??!!
Det sku for lamt! Uanset om det var pga. Religion eller hvad det end måtte være!

Anmeld

16. juli 2013

Krussedulle

16. juli 2013

Albertsen92

Det jeg er mest imod, er det med halal.
Det er dyremishandling uden lige.

Jeg stemmer for at de får vegetarisk mad, det er også meget sundere, og så er man udenom svinekød og halal problemer..

Anmeld

16. juli 2013

Købmagerkonen

Albertsen92 skriver:

Det jeg er mest imod, er det med halal.
Det er dyremishandling uden lige.

Jeg stemmer for at de får vegetarisk mad, det er også meget sundere, og så er man udenom svinekød og halal problemer..

Ifølge Dyrenes Beskyttelse bliver dyrene i Danmark bedøvet inden halalslagtning, så det er vel ikke mere dyremishandling end alt muligt andet?

Anmeld

16. juli 2013

Albertsen92

FruOlsen skriver:

Ifølge Dyrenes Beskyttelse bliver dyrene i Danmark bedøvet inden halalslagtning, så det er vel ikke mere dyremishandling end alt muligt andet?

Nej, dyrene registrerer alligevel at de får skåret halsen over. Og muslimer må ikke engang spise kød hvor dyret har været bedøvet.

Jeg skal ikke støtte den for for slagtning..

Anmeld

16. juli 2013

Købmagerkonen

Albertsen92 skriver:

Nej, dyrene registrerer alligevel at de får skåret halsen over. Og muslimer må ikke engang spise kød hvor dyret har været bedøvet.

Jeg skal ikke støtte den for for slagtning..

Hvis de er bedøvet registrerer de vel intet? Og hvorfor skulle Dyrenes Beskyttelse skrive dette hvis ikke det var sandt? De er da om nogen ude på at beskytte dyrene.

Jeg ved ikke hvorfor der skulle halalslagtes dyr med bedøvelse i Danmark hvis ingen spiser det...

Anmeld

16. juli 2013

morethanperfect

Syns bare det er sørgeligt !
Kan udemærket se det pga. økonomien , men for fanden , helt ærligt ?!
Vi er danskere , vi bor i danmark , vi skal da ha lov til at spise svinekød ??! 

Folk må da bare indrette sig .. 
Jeg kommer heller ikke til andre lande , og kræver at der ikke må serveres dit og dat i børnehaverne fordi der er danskere der ik vil spise det .. 

Syns virkelig det er langt ude .. GODT , der ikke er madordning i Oscars kommende børnehave .. For han elsker frikadeller og leverpostej .. 

Faktisk det meste af det pålæg vi spiser herhjemme er gris ?
Leverpostej , spegepølse , rullepølse , frikadeller .. 
Og det skal der bestemt ikke laves om på . Og det blir der heller ikke her . 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.