Svinekød bandlyst i instutioner!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2013

dpb

SjeBets skriver:

Nej det er rigtigt det ved vi ikke, men vi ved heller ikke det modsatte. derfor kan jeg ikke lide at man giver en befolkningsgruppe skylden for noget som vi i realiteten ikke ved er deres gøren.

Beslutningen burde tages af de respektive instutioner, og deres forældre bestyrelser. 

Der er vi enige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2013

SjeBets

dpb skriver:

Der er vi enige

Nu startede jeg med at skrive generelt, har bare citeret dig fordi du citeret mig, og det som ramte mig igennem tråden var den holdning jeg har nævnt, men ikke at det var din holdning, men den er der og den er der mange gange og det synes jeg er lidt snæversynes

Anmeld

16. juli 2013

dpb

Nu startede jeg med at skrive generelt, har bare citeret dig fordi du citeret mig, og det som ramte mig igennem tråden var den holdning jeg har nævnt, men ikke at det var din holdning, men den er der og den er der mange gange og det synes jeg er lidt snæversynes

fair nok

Det var mest fordi du citerede og svarede på et af mine indlæg, at jeg lige måtte pointere det

Og ja, den holdning er der er måske lidt snæversynet. Men så igen der findes vel snæversynede folk i alle lande/kulturer/religioner

Qnuz

Anmeld

16. juli 2013

SjeBets

dpb skriver:

fair nok

Det var mest fordi du citerede og svarede på et af mine indlæg, at jeg lige måtte pointere det

Og ja, den holdning er der er måske lidt snæversynet. Men så igen der findes vel snæversynede folk i alle lande/kulturer/religioner

Qnuz

Hehe men den er jeg heller ikke fan af .. som sagt jeg er til " lad os alle være venner" og ret hippie i min tankegang, og ja der skal ikke gå mange skår af mig at mine børn skal have kyllinge deller i steder for frikadeller hvis det kan gøre jobbet nemmere for pædagoerne.

Anmeld

16. juli 2013

twinny

Så må de sgu lade vær med at have madordninger i de inst. Det handler om. 

Så må forældre selv bestemme. 

Hvis der havde været en madpolitik i vores vs, der havde heddet nul svin. Så jeg havde jeg stemt NEJ. 

Jeg mener, hvis forældre i inst. Ikke kan blive enige, må de selv give deres børn mad med. Så er det problem ude af verden

Anmeld

16. juli 2013

Krussedulle

Er skræmt over at så mange mener at "indvandrerne" ikke skal integreres, men assimileres!

Jeg syntes at det er en forfærdelig holdning at have!

Anmeld

16. juli 2013

Loa

FruOlsen skriver:

Hvor skriver jeg at det skal forbydes uanset om det er 10% eller 90%? Jeg skriver bare at jeg ikke ser et problem i at der ikke serveres svin.

Hvordan stiller du dog så til sukkerpolitik i institutioner? Er det et overgreb mod dit barn at der ikke kan bliver serveret kage selvom det er en dansk hyggetradition? Eller er det kun fordi islam er indblandet at det falder dig så meget for brystet?

Hvis du har lyst til at tage din datter ud af en institution pga hun ikke får svinekød, er det helt op til dig. Men jeg, personligt, synes det er voldsomt at lade et barn gå gennem et institutionsskift hvor hun skal vænne sig til nye børn, voksne og omgivelser, blot fordi hun kun kan få svinekød derhjemme.

Du skriver du synes det er fair nok i en institution hvor 90% ikke spiser gris, men du synes vel også det er ok i en institution hvor 90% skal undvære fordi 10% ikke må spise det....

Jeg kan simpelthen bare ikke se problemet i at servere kylling til dem når der serveres gris til dem der gerne må spise det.....

Det er vel også synd at holde jul i institutionerne så? Skal vi også afskaffe det?

Nej det er ikke fordi det er islam, som du ellers vælger at tolke det som, jeg ville heller ikke bryde mig om det hvis der blev dikteret alt muligt andet.
Og sukker politik er jo noget andet, det er decideret usundt. Og selv der synes jeg mange institutioner er lidt sippede.....

Anmeld

16. juli 2013

Loa

Krussedulle skriver:

Er skræmt over at så mange mener at "indvandrerne" ikke skal integreres, men assimileres!

Jeg syntes at det er en forfærdelig holdning at have!

Men synes du det kan kaldes at integrere dem at fjerne almindelig mad og erstatte det med noget specielt de spiser? Jeg kalder det at overtage.

Anmeld

16. juli 2013

MMOGM

VråJepsen skriver:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2041767.ece

hvad er jeres mening om dette? Det gør mig simpelthen så vred. Og forskelsbehandling - hvad med lille kaj der gerne vil have sin frikadelle?! 

- vi gør alt i Danmark for at tilfredsstille andre kulturer! 

Hvad fanden bliver det næste!? At vi ikke må holde juleaften, fordi der er folk som bliver stødt over det!? Jesus!

og hvis jeg vil holde fødselsdag, vil jeg fandme også have lov at servere pølsehorn! Og det har jeg bestemt også tænkt mig.

der er sgu ikke en anden religion som skal fortælle hug hvad jeg må, og ikke må, når jeg bor i DANMARK, i mit EGET land!

Anmeld

16. juli 2013

lucas<3

Mor og meget mere skriver:

Hvem "de"? Og mener du virkelig, det er en god løsning??

hvem jeg mener...  kommunen selvf.

min søn skal ikke tvinges til og spise halal slagtet dyr bare fordi muslimer ikke kan spise alm. slagtet dyr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.