Aaaarrgg dp. Er jeg helt urimelig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2013

l.kjoeller

StineW79 skriver:

Alberte er jo starte i dp for en mdr siden, og hun er rigtig glad for at være der, og vi er idet store hele også rigtig glad og tilfreds med dp moren!!!

Men der har bare været et par små ting, som simpelhen irriterer mig, og i dag, syntes jeg det var en træls oplevelse at aflever. 

Jeg har jo lige fået nyt arbejde, hvor jeg har fridage midt i ugen osv, så nogle dage ka hun holde fri eller som i dag, møde sener.  Jeg aflevere hende 10.40, da jeg ska til møde kl 11. Vi kommer ind af døren og siger goddag, dp mor svare så tilbage " ja det er da en god dag, men hold op alberte kommer sent i dag" jeg svare ja det er fordi vi bare rigtig har hygget sammen med thea og alberte havde brug for en lille lur, så den fik hun mens jeg gik i bad. 

Dp mor svare " ppppuuufff en lur?? En anden gang ville hun i hvert fald gerne ha en SMS om, om hun endten holdte fri eller kom sener, for det her var altså lige sent nok!! " 

Jeg svare tilbage, at jamen altså med mindre hun fik at vide at alberte holder fri, så må hun forvente at hun kommer. 

De dage, hvor de ska på ture osv, kommer hun altid i god tid! Jeg har fra starten af sagt, at hun nogle dage vil holde fri eller møde sener, og det er det samme som vi aftalte da hun startede i dp. 

Jeg syntes dp i det mindste ku ha sagt noget i retning af. Ej hvor hyggeligt med morgen/ hygge formiddag. Også på en pæn måde sagt, at en anden gang, ku vi jo lige sende en sms eller noget, hvis klokken blev lidt sen.  Syntes det er ok, at sende en sms, men gider bare ik mødes af en sur mine!! Vh stine

træls måde hun siger det på. men man skal helst aflevere inden 9 medmindre andet er aftalt. så de kan lave noget spontant. så kan man aflevere der hvor de nu er når i er klar til at aflevere. sådan er det i hvertfald i horsens

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2013

2babygirls

StineW79 skriver:

Alberte er jo starte i dp for en mdr siden, og hun er rigtig glad for at være der, og vi er idet store hele også rigtig glad og tilfreds med dp moren!!!

Men der har bare været et par små ting, som simpelhen irriterer mig, og i dag, syntes jeg det var en træls oplevelse at aflever. 

Jeg har jo lige fået nyt arbejde, hvor jeg har fridage midt i ugen osv, så nogle dage ka hun holde fri eller som i dag, møde sener.  Jeg aflevere hende 10.40, da jeg ska til møde kl 11. Vi kommer ind af døren og siger goddag, dp mor svare så tilbage " ja det er da en god dag, men hold op alberte kommer sent i dag" jeg svare ja det er fordi vi bare rigtig har hygget sammen med thea og alberte havde brug for en lille lur, så den fik hun mens jeg gik i bad. 

Dp mor svare " ppppuuufff en lur?? En anden gang ville hun i hvert fald gerne ha en SMS om, om hun endten holdte fri eller kom sener, for det her var altså lige sent nok!! " 

Jeg svare tilbage, at jamen altså med mindre hun fik at vide at alberte holder fri, så må hun forvente at hun kommer. 

De dage, hvor de ska på ture osv, kommer hun altid i god tid! Jeg har fra starten af sagt, at hun nogle dage vil holde fri eller møde sener, og det er det samme som vi aftalte da hun startede i dp. 

Jeg syntes dp i det mindste ku ha sagt noget i retning af. Ej hvor hyggeligt med morgen/ hygge formiddag. Også på en pæn måde sagt, at en anden gang, ku vi jo lige sende en sms eller noget, hvis klokken blev lidt sen.  Syntes det er ok, at sende en sms, men gider bare ik mødes af en sur mine!! Vh stine

Vores dp har en tavle hvor vi skriver møde-hente på... Måske hun skulle få sådan en.

men ja, trist starte på dagen :/

Anmeld

28. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Valle81 skriver:

Selvfølgelig skal hun snakke ordentligt, men hvis det kun er i dette ene tilfælde, at du har oplevet, at hun snerrer lidt, så vil jeg falde op og ned på det:0)

Men du skriver, at hun ved, at der kan være dage, hvor i kommer sent?? Men ved hun hvor sent?? For hvis hun ikke ved det, så ville sent i mine dagpleje ører være omkring kl. 9 og ikke 11:0)

Der har været et par småting, som jeg syntes har været øv, men det har jeg snakket med hende om. Hun er feks træt af at alberte ik bruger sut, ergo har hun jo ik sut med i dp. Jeg har så hentet hende, hvor hun har lagt med en brugt sut i barnvognen, fordi dp mener at hun jo har et suttebehov og ska lære at bruge sut. Da vi så sagde at hun ik sku gi hende en gammel brugt sut, og at hun slet ik sku ha en sut, syntes hun også at det var rigtig træls. Men altså nu har alberte ik ville tage en sut i næsten 11 mdr, så er der jo ik nogen grund til at hun pludselig ska lære det nu!! 

Osv har der været nogle småting, og tror bare lige tone blev lidt for træls i dag. Kender i ik det? Vh stine

Anmeld

28. juni 2013

StineW79

l.kjoeller skriver:

træls måde hun siger det på. men man skal helst aflevere inden 9 medmindre andet er aftalt. så de kan lave noget spontant. så kan man aflevere der hvor de nu er når i er klar til at aflevere. sådan er det i hvertfald i horsens

Ja vi ka også sagtnes aflever andre steder, hvis de tager på tur osv. De dage der er planlagt ting er hun der altid i god tid! 

Og det er heller ik et problem at hun gerne vil ha en SMS, men tonen det blev sagt i, der var træls. Vh stine

Anmeld

28. juni 2013

TNBC

StineW79 skriver:

jeg synes at 10:40 er sent at aflevere, det er lige omkring spisetid, og det kan altså godt være forstyrrende, hvis barnet så ikke er sultent.
Ja, hun sagde at de ikke skulle noget, men en anden dp kunne være kommet forbi og spurgt om de ville med, men det kan man ikke hvis man ikke ved nogenlunde hvornår det sidste barn kommer.
i en vs er det anderledes, fordi der altid er mindst en voksen tilbage, til de børn der kommer efter 9:30.
Ja, det er super skønt at du kan aflevere så sent, men tænk på dp moren og de andre børn.

Anmeld

28. juni 2013

bøllen

StineW79 skriver:

Fremover får hun også bare en sms. Hun ved godt hva sent er, og det var ik et problem. Men det er det jo så åbenbart alligevel. Træls. 

Tonen var træls, hvilket jeg ik syntes er ok!! Vh stine

Selvfølgelig skal hun snakke pænt.

Anmeld

28. juni 2013

StineW79

2babygirls skriver:

Vores dp har en tavle hvor vi skriver møde-hente på... Måske hun skulle få sådan en.

men ja, trist starte på dagen :/

Det ville bare ik ændre noget for os, da hendes møde tider afhænger af mine mødetider, og om det er mig eller hendes far der henter og afleverver! 

Her arbejder jeg nemlig lige nu både dag, aften og nattevagter, så min tider svinger meget! 

Og jeg nægter at aflever hende kl 7.30-16.45, hvis hun ka nøjes med at være der fra kl 10-15! 

Men det er ok at hun gerne fremover vil ha en SMS, og det får hun jo også bare. Vh stine

Anmeld

28. juni 2013

l.kjoeller

StineW79 skriver:

Ja vi ka også sagtnes aflever andre steder, hvis de tager på tur osv. De dage der er planlagt ting er hun der altid i god tid! 

Og det er heller ik et problem at hun gerne vil ha en SMS, men tonen det blev sagt i, der var træls. Vh stine

helt enig. jeg har selv været lidt ude for det samme men det var så fordi hun ikke kom så sent som normalt. pt går jeg hjemme og vækker hende derfor ikke. så kommer hun ca 8-8,30 til hverdag. så havde hun nogle dage hvor hun vågnede kl 6 og derfor kom en time før. det blev jeg også lidt muggen over.

Anmeld

28. juni 2013

2babygirls

StineW79 skriver:

Det ville bare ik ændre noget for os, da hendes møde tider afhænger af mine mødetider, og om det er mig eller hendes far der henter og afleverver! 

Her arbejder jeg nemlig lige nu både dag, aften og nattevagter, så min tider svinger meget! 

Og jeg nægter at aflever hende kl 7.30-16.45, hvis hun ka nøjes med at være der fra kl 10-15! 

Men det er ok at hun gerne fremover vil ha en SMS, og det får hun jo også bare. Vh stine

Men du kan vel godt skrive på uge for uge, eller dag for dag ?? 

Anmeld

28. juni 2013

lycly

Kan godt forstå du synes det er træls at blive mødt til den tone. Men måske har Dp moren gået og ventet på at Alberte skulle komme og tiden er bare gået og gået. Så hun har bare fået reageret lidt for hurtigt.
En anden gang så må du jo bare lige sende en SMS som hun beder om, og det burde du måske også have gjort.
Fx i Julias dagpleje der har der i en periode kun været Julia. Og da jeg mødte på arbejde kl. 7.30 afleverede jeg altid kl 7. Men hvis jeg havde fri så afleverede jeg senere (senest 8.30 skal hun være der) og så sms'ede jeg det lige til Dp mor så hun ikke behøver stå op kl alt for tidligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.