Aaaarrgg dp. Er jeg helt urimelig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
VIPpigen skriver:

Er det privat??

Her ved os hedder det senest kl 9, med mindre andet er aftalt. Specielt så sent som du aflevere, så ville jeg da også sætte pris på at vide besked, nogen gange laver de noget spontant, og så er det rart for dp at de ved at alle børn er der senest kl 9

Nej det er ik privat!! Her hedder det, at hvis de ska på tur, ska de møde senest kl 9, og der bliver hun afleveret i god tid!! 

Det er ik det at hun vil ha en sms, der er et problem, for det får hun jo bare fremover. Det er måden hun siger ting på, der er træls. Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2013

StineW79

Valle81 skriver:

Hejsa,

Jeg synes godt, at din dagpleje mor kunne have sagt det anderledes, og synes det virker underligt, at hun ikke har informeret om det ved opstart.

Jeg har selv været dagplejer, mine "regler" var: Aflevering var inden 09.00 for der gik vores dag i gang, vi var ofte ude af huset, så ville ikke så og vente.

Hvis man kom senere end 09.00, så man man aflevere, der hvor vi var.

Sådan var det generelt hos alle de dagplejere, jeg arbejde med. Hvis jeg ikke husker forkert, så mener jeg, det står i de retningslinjer, man som forældre for udstukket i en folder, når man får tilbudet plads.

Du skal også huske på, at der sidder 3-4 andre børn og "venter" på dit barn, hvis ikke du giver besked.

Ja hvis de ska noget, så kommer alberte også i god tid, men i dag sku de ik noget.  

Og sku det ske at jeg missede at de sku noget, er det heller ik et problem at aflever der hvor de er ( er aldrig sket) 

Det er heller ik et problem, at hun gerne vil ha en SMS, for det får hin jo bare fremover. Det er måden hun siger ting på, der ka ære træls. Vh stine

Anmeld

28. juni 2013

Hvem?

StineW79 skriver:

Alberte er jo starte i dp for en mdr siden, og hun er rigtig glad for at være der, og vi er idet store hele også rigtig glad og tilfreds med dp moren!!!

Men der har bare været et par små ting, som simpelhen irriterer mig, og i dag, syntes jeg det var en træls oplevelse at aflever. 

Jeg har jo lige fået nyt arbejde, hvor jeg har fridage midt i ugen osv, så nogle dage ka hun holde fri eller som i dag, møde sener.  Jeg aflevere hende 10.40, da jeg ska til møde kl 11. Vi kommer ind af døren og siger goddag, dp mor svare så tilbage " ja det er da en god dag, men hold op alberte kommer sent i dag" jeg svare ja det er fordi vi bare rigtig har hygget sammen med thea og alberte havde brug for en lille lur, så den fik hun mens jeg gik i bad. 

Dp mor svare " ppppuuufff en lur?? En anden gang ville hun i hvert fald gerne ha en SMS om, om hun endten holdte fri eller kom sener, for det her var altså lige sent nok!! " 

Jeg svare tilbage, at jamen altså med mindre hun fik at vide at alberte holder fri, så må hun forvente at hun kommer. 

De dage, hvor de ska på ture osv, kommer hun altid i god tid! Jeg har fra starten af sagt, at hun nogle dage vil holde fri eller møde sener, og det er det samme som vi aftalte da hun startede i dp. 

Jeg syntes dp i det mindste ku ha sagt noget i retning af. Ej hvor hyggeligt med morgen/ hygge formiddag. Også på en pæn måde sagt, at en anden gang, ku vi jo lige sende en sms eller noget, hvis klokken blev lidt sen.  Syntes det er ok, at sende en sms, men gider bare ik mødes af en sur mine!! Vh stine

Jeg må "holde med" DP her, jeg syntes det er mere end rimeligt, at man i hvert fald li sender en sms afsted, om det er ok hun kommer senere - det kunne jo være DP havde planlagt noget, OG at DP jo har en rytme de følger

Så syntes faktisk det er DP der har ret.

Anmeld

28. juni 2013

StineW79

Månsson skriver:

Måske hun havde fået den forkerte fus ud af sengen.. Måske du sku sige det til hende, der ka hurtigt komme en dårlig stemning

Ja det ka være!! Overvejer også at sige det til hende. Altså det er jo ok at hun gerne vil ha en sms, men det var måden hun sagde det på. Vh stine

Anmeld

28. juni 2013

StineW79

Benjamins'mor skriver:

Hun kunne selvfølgelig også have sagt det på en pænere måde. Men måske hun bare lige har været frustreret.

Hun skal så også oplyse ved opstart hvornår de senest skal komme, og hvis hun ønsker en SMS.

Vi fik afvide at hun ønskede en SMS hvis han kom eller blev hentet anderledes end han plejer, samt at hendes seneste tid hedder halv 9, da både vi og dagplejen bor et lille stykke fra byen, så hvis de skal en tur på legeplads nede i byen skal de hjemmefra i god tid.

Her har jeg fra start af sagt at at hendes tider kommer til at svinge meget fra uge til uge osv, da jeg har skiftende arbejdstider, og fridage midt i ugen osv. Og det syntes hun vist er lidt træls! 

Jeg/ vi føler ik at vores børn ska passes mere end højest nødvendigt, men det virker til at dp moren helst bare ser at vi kommer med hende 7.30-16.45, hver dag, for det er jo bare nemmer for hende. Men det kommer ik til at ske lige foreløbig! Vh stine

Anmeld

28. juni 2013

Benjamins'mor

StineW79 skriver:

Her har jeg fra start af sagt at at hendes tider kommer til at svinge meget fra uge til uge osv, da jeg har skiftende arbejdstider, og fridage midt i ugen osv. Og det syntes hun vist er lidt træls! 

Jeg/ vi føler ik at vores børn ska passes mere end højest nødvendigt, men det virker til at dp moren helst bare ser at vi kommer med hende 7.30-16.45, hver dag, for det er jo bare nemmer for hende. Men det kommer ik til at ske lige foreløbig! Vh stine

Jeg kan udemærket følge dig.
Jeg går pt sygemeldt indtil jeg skal på barsel, og derfor kommer Benjamin i dagpleje mellem 8-8.15. Og bliver hentet 15.00 som regelt. Nogen dage henter jeg ham 12.30 og andre dage får han helt fri.

Anmeld

28. juni 2013

bøllen

StineW79 skriver:

Alberte er jo starte i dp for en mdr siden, og hun er rigtig glad for at være der, og vi er idet store hele også rigtig glad og tilfreds med dp moren!!!

Men der har bare været et par små ting, som simpelhen irriterer mig, og i dag, syntes jeg det var en træls oplevelse at aflever. 

Jeg har jo lige fået nyt arbejde, hvor jeg har fridage midt i ugen osv, så nogle dage ka hun holde fri eller som i dag, møde sener.  Jeg aflevere hende 10.40, da jeg ska til møde kl 11. Vi kommer ind af døren og siger goddag, dp mor svare så tilbage " ja det er da en god dag, men hold op alberte kommer sent i dag" jeg svare ja det er fordi vi bare rigtig har hygget sammen med thea og alberte havde brug for en lille lur, så den fik hun mens jeg gik i bad. 

Dp mor svare " ppppuuufff en lur?? En anden gang ville hun i hvert fald gerne ha en SMS om, om hun endten holdte fri eller kom sener, for det her var altså lige sent nok!! " 

Jeg svare tilbage, at jamen altså med mindre hun fik at vide at alberte holder fri, så må hun forvente at hun kommer. 

De dage, hvor de ska på ture osv, kommer hun altid i god tid! Jeg har fra starten af sagt, at hun nogle dage vil holde fri eller møde sener, og det er det samme som vi aftalte da hun startede i dp. 

Jeg syntes dp i det mindste ku ha sagt noget i retning af. Ej hvor hyggeligt med morgen/ hygge formiddag. Også på en pæn måde sagt, at en anden gang, ku vi jo lige sende en sms eller noget, hvis klokken blev lidt sen.  Syntes det er ok, at sende en sms, men gider bare ik mødes af en sur mine!! Vh stine

Kan godt forstå du syntes det er trælst. Men når det er sagt forstår jeg altså godt dagplejemor. Selv om hun er forberedt på sene afleveringer syntes jeg faktisk det er på sin plads med en opringning eller sms.

Kunne ikke selv finde på at komme så sent uden at give besked. Det meste af deres formiddag er jo gået. Og hun har ikke kunne gøre noget ( tur eller andet ) for hun viste jo ikke hvornår I kom.

Anmeld

28. juni 2013

baby012

Kan faktisk godt forstå dp.. 

I min datters vuggestue får man den der tir hver gang, uanset årsag, hvis man aflevere senere end 9 .. Det gør bare deres sædvanlige rutiner mere besværlige.. 

Anmeld

28. juni 2013

StineW79

Hvem? skriver:

Jeg må "holde med" DP her, jeg syntes det er mere end rimeligt, at man i hvert fald li sender en sms afsted, om det er ok hun kommer senere - det kunne jo være DP havde planlagt noget, OG at DP jo har en rytme de følger

Så syntes faktisk det er DP der har ret.

Jeg syntes også det er ok at hun gerne vil ha en SMS og det får hun også fremover! De dage hvor der er planer, er alberte der altid i god tid. I dag sku de ik noget, også syntes jeg faktisk det er ok at jeg bestemmer hvornår jeg aflevere mit barn. 

Og "problemet" er måden hun siger ting på, ik at hun gerne vil ha en sms. Vh stine

Anmeld

28. juni 2013

StineW79

Benjamins'mor skriver:

Jeg kan udemærket følge dig.
Jeg går pt sygemeldt indtil jeg skal på barsel, og derfor kommer Benjamin i dagpleje mellem 8-8.15. Og bliver hentet 15.00 som regelt. Nogen dage henter jeg ham 12.30 og andre dage får han helt fri.

Det der nemlig en dejlig frihed at ha! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.