Aaaarrgg dp. Er jeg helt urimelig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2013

Valle81

Hejsa,

Jeg synes godt, at din dagpleje mor kunne have sagt det anderledes, og synes det virker underligt, at hun ikke har informeret om det ved opstart.

Jeg har selv været dagplejer, mine "regler" var: Aflevering var inden 09.00 for der gik vores dag i gang, vi var ofte ude af huset, så ville ikke så og vente.

Hvis man kom senere end 09.00, så man man aflevere, der hvor vi var.

Sådan var det generelt hos alle de dagplejere, jeg arbejde med. Hvis jeg ikke husker forkert, så mener jeg, det står i de retningslinjer, man som forældre for udstukket i en folder, når man får tilbudet plads.

Du skal også huske på, at der sidder 3-4 andre børn og "venter" på dit barn, hvis ikke du giver besked.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Svenne skriver:

Det kan jeg godt forstå.

Men jeg kan også godt forstå dp. Jeg kunne aldrig drømme om ikke at sende en sms, hvis jeg afleverede så sent.

Selvom de ikke var "på tur" hver dag, var de stort set ude af huset hver dag - enten på en lang gåtur, på besøg hos en anden dp osv osv. Og hun kan jo ingen steder gå, hvis hun mangler et barn, som hun ikke aner hvornår kommer.

Nej nej det er jo oså fint nok at hun gerne vil ha en SMS, og det får hun så også fremover, men jeg gider bare ik mødes med en sur mine!! 

Jeg spurte i går, da jeg hentede alberte om de sku noget i dag, og det sku de ik, så vidste jo at de var hjemme. Og hun ved så også at med mindre hun har fået besked om at alberte holder fri, ja så kommer hun altså! 

Men syntes bare at måde man siger ting på, der er alt afgørende for om man får et godt samarbejde! Vh stine

Anmeld

28. juni 2013

StineW79

Benjamins'mor skriver:

Jeg synes faktisk ikke det er urimeligt at du lige skal sende en sms, det skal vi også og det synes jeg er fint.

Vi har faste tider der hedder 8-15, men hvis jeg henter ham allerede kl. 14 så sender jeg hende altså en SMS.

Nej, nej syntes også det er ok at hun fremover beder om at få en sms. Det er måden hun siger det på!! Vh stine

Anmeld

28. juni 2013

StineW79

Månsson skriver:

Det var lidt af en mokket måde at starte dagen på vil jeg sige.. Hun burde se det positive i at du har muligheden for at gi dem en rolig hygge morgen..

Ja det var måden hun sagde det på, der irretere mig. Og fremover så sender jeg hende jo bare en SMS, det er ik det der er problemet!! Vh stine

Anmeld

28. juni 2013

StineW79

Karina84 skriver:

Jeg kan egentlig lidt godt forstaa DP. Men maaden hun faar det sagt paa er ikke saa heldig 

Hun laver jo aktiviteter og lege for børnene, nogle dage arrangere hun maaske lidt spontant at mødes med en anden dp, de gaar en tur, tager i skoven osv. Altsaa ting der ikke muligvis lige bliver slaaet op paa opslagstavlen. Saa at hun gerne vil ha en sms om morgenen, som du ogsaa skriver, synes jeg egentlig er fair nok.

Men det er en lidt spydig kommentar at faa kastet i hovedet, helt enig der 

Ja ja det er ik at hun gerne vil ha en SMS der er problemet, det er måden hun siger ting på, der ka være lidt træls!! Vh stine

Anmeld

28. juni 2013

L&V

StineW79 skriver:

Ja det var måden hun sagde det på, der irretere mig. Og fremover så sender jeg hende jo bare en SMS, det er ik det der er problemet!! Vh stine

Måske hun havde fået den forkerte fus ud af sengen.. Måske du sku sige det til hende, der ka hurtigt komme en dårlig stemning

Anmeld

28. juni 2013

Benjamins'mor

StineW79 skriver:

Nej, nej syntes også det er ok at hun fremover beder om at få en sms. Det er måden hun siger det på!! Vh stine

Hun kunne selvfølgelig også have sagt det på en pænere måde. Men måske hun bare lige har været frustreret.

Hun skal så også oplyse ved opstart hvornår de senest skal komme, og hvis hun ønsker en SMS.

Vi fik afvide at hun ønskede en SMS hvis han kom eller blev hentet anderledes end han plejer, samt at hendes seneste tid hedder halv 9, da både vi og dagplejen bor et lille stykke fra byen, så hvis de skal en tur på legeplads nede i byen skal de hjemmefra i god tid.

Anmeld

28. juni 2013

StineW79

gokkelok skriver:

Enig, det kan være ret svært, at planlægge dagen, hvis man ikke ved om et barn kommer eller ej. 

Synes egentlig det er almindelig høflighed at give besked.

Spurte i går, da jeg hentede alberte om de sku noget i dag, det sku de ik. Dp har hele tiden vidst at der er dage hvor hun møder sener. 

Og hvis de tager på tur, så er hun der altid i god tid! 

Syntes det er ok at hun gerne vil have en sms, og det får hun også fremover. Det er måden man siger tingene på! Vh stine

Anmeld

28. juni 2013

StineW79

MissTas skriver:

kan sagtens forstå din frustration over den sure mine at blive mødt med, men kan også sagtens forstå dagplejeren, da det kræver en del planlægning også af hensyn til om barnet spiser morgenmad der eller ej.. 

i den dagpleje hvor min datter går, der blir lavet en ugeplan over hvert barn, så de ved hvornår barnet møder og hvornår barnet bliver hentet. Synes det er super smart, så kan de planlægge lidt og der sker ingen misforståelser mellem forældre og dagplejer.  

nogle gange kan der selvfølgelig ske ændringer og så oplyser man naturligvis det  

kan også være at du bare misforstod hendes måde at sige det på, ja jeg ved det ikke Men selvfølgelig træls at føle at man bliver mødt af en sur mine.. 

Hun har en kalender 3 mdr'er frem, så vi ved hva dage de ska noget. De dage de ska afsted kommer hun self i god tid. De dage alberte holder fri, sender jeg en sms eller ringer og gir besked før kl 8. 

Dp har helt fra start vidst at hun ka dage hvor hun møder sent. Men altså sender hende jo bare en SMS med det fremover! Og ja det er fint nok hun gerne vil ha en Extreme besked, det er måden hun få sagt ting på, der ka være træls!! Vh stine

Anmeld

28. juni 2013

StineW79

morethanperfect skriver:

Jeg kan på sin vis godt forstår Dp moren ..

Jeg skriver altid hvis Oscar kommer senere end 9 .. 
Det er ærgerligt for hende og sidde og vente og vente på os , hvis de skal noget .. 

Men ja , hun ku godt ha sagt det på en anden måde ! 

Ja hvis de ska noget, kommer alberte også altid i god tid, men i dag sku de ik noget, så vi holdte bare hygge her hjemme. 

Har helt fra start af sagt. Til dp, at der ka være dage, hvor hun kommer sener eller holder fri. Men fremover så sender jeg jo også bare en sms, det er ik det der er problemet, men måden hun siger ting på, der godt ka være træls!! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.