Aaaarrgg dp. Er jeg helt urimelig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
l.kjoeller skriver:

helt enig. jeg har selv været lidt ude for det samme men det var så fordi hun ikke kom så sent som normalt. pt går jeg hjemme og vækker hende derfor ikke. så kommer hun ca 8-8,30 til hverdag. så havde hun nogle dage hvor hun vågnede kl 6 og derfor kom en time før. det blev jeg også lidt muggen over.

Ja helt ærligt, det var da også mærkligt!! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2013

StineW79

LuLy skriver:

Kan godt forstå du synes det er træls at blive mødt til den tone. Men måske har Dp moren gået og ventet på at Alberte skulle komme og tiden er bare gået og gået. Så hun har bare fået reageret lidt for hurtigt.
En anden gang så må du jo bare lige sende en SMS som hun beder om, og det burde du måske også have gjort.
Fx i Julias dagpleje der har der i en periode kun været Julia. Og da jeg mødte på arbejde kl. 7.30 afleverede jeg altid kl 7. Men hvis jeg havde fri så afleverede jeg senere (senest 8.30 skal hun være der) og så sms'ede jeg det lige til Dp mor så hun ikke behøver stå op kl alt for tidligt

Ja ja det er heller ik sms'en der er problemet, for det får hun jo bare fremover. Det var tonen det blev sagt i der var træls! Vh stine

Anmeld

28. juni 2013

Kløver

StineW79 skriver:

De sku ik noget i dag. De dage der er planelagt noget er hun der jo self i god tid!! 

Har fra start af sagt, at der ka være dage hvor hun kommer sent, da det er en mulighed vi har lige nu.

Og self er det ik et problem at hun gerne vil ha en SMS, det får hun jo bare fremover. Det er måden hun får sagt ting på, der er træls. Vh stine

Forstår skam godt det er trels, men som sagt er det bla i vores dagplejeikke altidplanlagt hvad de skal, og derudover er der både rutiner, hjemmeaktiviteter og de andre børn at tage hensyn til, og fair nok at have sagt på forhånd det nogle dage kan blive sent, men jeg tænker sent er 8.30 eller 9 og synes kvart over 10 er meget sent

Anmeld

28. juni 2013

lycly

StineW79 skriver:

Ja ja det er heller ik sms'en der er problemet, for det får hun jo bare fremover. Det var tonen det blev sagt i der var træls! Vh stine

Og det forstår jeg også fuldstændig!

Anmeld

28. juni 2013

Moma

Har ikke læst de andre indlæg, så ved ikke om jeg gentager noget.

Jeg kan godt forstå dig, at der var en træls oplevelse. Men forstår også dp moderen.

Begge vores dagplejemødre ville gerne, at man afleverede aller senest kl 8.30. Christoffers dp mor var ofte af sted om formiddagen - enten på besøg/fik besøg eller på legeplads el.lign. 

De har jo svært ved at planlægge noget - en spontan tur el.lign. hvis de ikke ved, hvornår børnene kommer. 

Så hvis du aftaler det dagen før eller sender en sma, så kan hun også bedre planlægge sin dag. 

Anmeld

28. juni 2013

Kay

kan godt forstå dig at tingene skal siges ordentlig...

men det er altså meget normalt i altfald alle de steder jeg kender (er pædagog så kender flest vuggestuer) at man lige ringer eller skriver hvis børnene kommer senere end 9.30  

min mand har også nogle gange fridage og andre dage møder han meget sent og det har jeg også sagt i vuggestuen men de forvnter stadig at få en sms, eller et opkald hvis det bliver sent eller hun holder fri/ er syg 

Anmeld

28. juni 2013

NinaNymannMadsen

vi skal aflevere senest kl 9. for vores dp går tit ture med børnene sådan spontant.

vi kan dog ringe eller lige skrive hvis vi ikke kan nå det til kl 9.

men ellers så er det tidligst 7 og senest 9.

så det fair hun vil ha besked.
men slet ikke fair den måde hun får det sagt på vil jeg mene.

Anmeld

28. juni 2013

AnthonsMor

StineW79 skriver:

Alberte er jo starte i dp for en mdr siden, og hun er rigtig glad for at være der, og vi er idet store hele også rigtig glad og tilfreds med dp moren!!!

Men der har bare været et par små ting, som simpelhen irriterer mig, og i dag, syntes jeg det var en træls oplevelse at aflever. 

Jeg har jo lige fået nyt arbejde, hvor jeg har fridage midt i ugen osv, så nogle dage ka hun holde fri eller som i dag, møde sener.  Jeg aflevere hende 10.40, da jeg ska til møde kl 11. Vi kommer ind af døren og siger goddag, dp mor svare så tilbage " ja det er da en god dag, men hold op alberte kommer sent i dag" jeg svare ja det er fordi vi bare rigtig har hygget sammen med thea og alberte havde brug for en lille lur, så den fik hun mens jeg gik i bad. 

Dp mor svare " ppppuuufff en lur?? En anden gang ville hun i hvert fald gerne ha en SMS om, om hun endten holdte fri eller kom sener, for det her var altså lige sent nok!! " 

Jeg svare tilbage, at jamen altså med mindre hun fik at vide at alberte holder fri, så må hun forvente at hun kommer. 

De dage, hvor de ska på ture osv, kommer hun altid i god tid! Jeg har fra starten af sagt, at hun nogle dage vil holde fri eller møde sener, og det er det samme som vi aftalte da hun startede i dp. 

Jeg syntes dp i det mindste ku ha sagt noget i retning af. Ej hvor hyggeligt med morgen/ hygge formiddag. Også på en pæn måde sagt, at en anden gang, ku vi jo lige sende en sms eller noget, hvis klokken blev lidt sen.  Syntes det er ok, at sende en sms, men gider bare ik mødes af en sur mine!! Vh stine

Umiddelbart synes jeg, at DP er i sin fulde ret til at forlange en sms, hvis du afleverer senere end normalt - men når det så er sagt skal hun selvfølgelig tale pænt til dig!

Anmeld

28. juni 2013

StineW79

Moma skriver:

Har ikke læst de andre indlæg, så ved ikke om jeg gentager noget.

Jeg kan godt forstå dig, at der var en træls oplevelse. Men forstår også dp moderen.

Begge vores dagplejemødre ville gerne, at man afleverede aller senest kl 8.30. Christoffers dp mor var ofte af sted om formiddagen - enten på besøg/fik besøg eller på legeplads el.lign. 

De har jo svært ved at planlægge noget - en spontan tur el.lign. hvis de ikke ved, hvornår børnene kommer. 

Så hvis du aftaler det dagen før eller sender en sma, så kan hun også bedre planlægge sin dag. 

Ja når de ska på planlagte tur, er hun der altid i god tid, og i dag sku de nemlig ik noget, så tænkte at nu havde vi mulighed for en rigtig hyggemorgen osv. De har ik noget fast tidspunkt de ska være der de dage, de ik ska på tur.

Det er også ok at hun gerne vil ha en sms og det får hun også bare fremover. Det var tonen det blev sagt i, der var træls. Vh stine

Anmeld

28. juni 2013

StineW79

Kay skriver:

kan godt forstå dig at tingene skal siges ordentlig...

men det er altså meget normalt i altfald alle de steder jeg kender (er pædagog så kender flest vuggestuer) at man lige ringer eller skriver hvis børnene kommer senere end 9.30  

min mand har også nogle gange fridage og andre dage møder han meget sent og det har jeg også sagt i vuggestuen men de forvnter stadig at få en sms, eller et opkald hvis det bliver sent eller hun holder fri/ er syg 

Ja det er helt ok at hun gerne vil ha en sms og det får hun også fremover. Det var måden hun sagde det på der var træls. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.