Aaaarrgg dp. Er jeg helt urimelig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2013

Fuglemor

StineW79 skriver:

Ja jeg tænker da også at det må være rart at ha extra tid til de andre børn! 

Men det er også ok at hun gerne vil ha en SMS, så det får hun jo bare fremover! Vh stine

Nu er jeg lidt fræk men har hun været mange år i faget? For oplever tit forældre komme og sige noget om dem fordi de er så fastgroet i faget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Fuglemor skriver:

Nu er jeg lidt fræk men har hun været mange år i faget? For oplever tit forældre komme og sige noget om dem fordi de er så fastgroet i faget

Ja hun har været dp i rigtig mange år, og hun virker også rigtig dygtig, men ja hun har nogle små særheder!  Vh stine

Anmeld

28. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Månsson skriver:

Du og jeg må være nogle af de få der nyder friheden i at aflevere når det passer ind i vores familie. Laura bliver os tit afleveret ved 10 tide så har vi sovet længe og morgen hygget og andre dage er hun der kl 8 . Hvis der ik står noget på ugeplanen ka jeg ik ta hensyn til det også er det dp der må kontakte mig hvis de lige pludseligt ska noget.. Det erdem der yder en service ik mig. Så hvis vi vil være hjemme til kl 10.20 så er vi det

Ja måske! Syntes i hvert fald det er rart med en luksus morgen, bare en gang i mellem!! 

Men det er jo også ok at hun gerne vil ha en SMS, så det får hun hun bare fremover! Vh stine

Anmeld

28. juni 2013

Fuglemor

StineW79 skriver:

Ja hun har været dp i rigtig mange år, og hun virker også rigtig dygtig, men ja hun har nogle små særheder!  Vh stine

Jeg tror bare at dp der er så fastgroet i faget har meget svært ved at tingene ikke køre på en bestemt måde. De er sikkert skide gode dp, men de burde nok være bedre til åbne mere op og sige det er okay i først kommer så sent.

jeg synes bare det er dejligt i har mulighed for at gøre det

Anmeld

28. juni 2013

MortilElias2010

StineW79 skriver:

Alberte er jo starte i dp for en mdr siden, og hun er rigtig glad for at være der, og vi er idet store hele også rigtig glad og tilfreds med dp moren!!!

Men der har bare været et par små ting, som simpelhen irriterer mig, og i dag, syntes jeg det var en træls oplevelse at aflever. 

Jeg har jo lige fået nyt arbejde, hvor jeg har fridage midt i ugen osv, så nogle dage ka hun holde fri eller som i dag, møde sener.  Jeg aflevere hende 10.40, da jeg ska til møde kl 11. Vi kommer ind af døren og siger goddag, dp mor svare så tilbage " ja det er da en god dag, men hold op alberte kommer sent i dag" jeg svare ja det er fordi vi bare rigtig har hygget sammen med thea og alberte havde brug for en lille lur, så den fik hun mens jeg gik i bad. 

Dp mor svare " ppppuuufff en lur?? En anden gang ville hun i hvert fald gerne ha en SMS om, om hun endten holdte fri eller kom sener, for det her var altså lige sent nok!! " 

Jeg svare tilbage, at jamen altså med mindre hun fik at vide at alberte holder fri, så må hun forvente at hun kommer. 

De dage, hvor de ska på ture osv, kommer hun altid i god tid! Jeg har fra starten af sagt, at hun nogle dage vil holde fri eller møde sener, og det er det samme som vi aftalte da hun startede i dp. 

Jeg syntes dp i det mindste ku ha sagt noget i retning af. Ej hvor hyggeligt med morgen/ hygge formiddag. Også på en pæn måde sagt, at en anden gang, ku vi jo lige sende en sms eller noget, hvis klokken blev lidt sen.  Syntes det er ok, at sende en sms, men gider bare ik mødes af en sur mine!! Vh stine

Vi havde en klar aftale med vores dagplejemor at Elias senest kom kl. 9 - for det var omtrent det tidspunkt hvor de gik en tur eller lavede besøgsaftaler i byen eller gik ud i haven - og fandt det meget fair, da hun skal have mulighed for at planlægge dagen. Også selvom de bare skulle ud i egen have - men det gav også mulighed for at være spontan når hun kunne forvente at børnene var der senest 9  Så forstår godt hendes vrissen. Syntes også det er sent ikke at få besked at hun kommer der. Så send en SMS en anden gang i god tid så hun har noget at kalkulerer med 

Anmeld

28. juni 2013

jydeinden

altså min mor er tidligere dpér og der hed det også altid enten kommer du inden halv ti eller også kan du risikerer at man er gået, for de var ude hver eneste dag, enten på indkøbstur, eller på legepladsen eller noget helt tredje, og der venter man ikke på at nogen måske, måske ikke kommer Så jeg kan godt forstå hun blev irriteret men kan selvfølgelig også godt forstå at det er lidt trælst at blive mødt af dårlig stemning

Anmeld

28. juni 2013

TinaPina

Jeg synes faktis du er helt forkert på den. Jeg synes man skylder sit barn at have en fast rytme. Også når det kommer til at møde i sin dp. Det er da skønt, at have muligheden for ekstra fridage, men der udover synes jeg barnet har brug for en fast rytme. Desuden må det være lidt irriterende at få et udhvilet barn leveret kort tid inden de andre børn skal sove. Jeg ved godt de ikke har krav på en pause, men jeg synes bestemt de har brug for en.

Jeg er sygemeldt indtil min barsel. Og Johan er altid afsted fra 7:30-8 af til han har sovet til middag. Han bliver alt for forvirret hvis vi hele tiden laver om på det.

Anmeld

29. juni 2013

Kløver

TinaPina skriver:

Jeg synes faktis du er helt forkert på den. Jeg synes man skylder sit barn at have en fast rytme. Også når det kommer til at møde i sin dp. Det er da skønt, at have muligheden for ekstra fridage, men der udover synes jeg barnet har brug for en fast rytme. Desuden må det være lidt irriterende at få et udhvilet barn leveret kort tid inden de andre børn skal sove. Jeg ved godt de ikke har krav på en pause, men jeg synes bestemt de har brug for en.

Jeg er sygemeldt indtil min barsel. Og Johan er altid afsted fra 7:30-8 af til han har sovet til middag. Han bliver alt for forvirret hvis vi hele tiden laver om på det.

Jeg er enig, synes faktisk også man bør tage hensyn til de andre børn i dp og hvilke konsekvenser det kan have, bla ved uanmeldt at aflevere så sent

Anmeld

29. juni 2013

Mama1304

Hmm, den er lidt svær 

Jeg synes godt, at dp moren, kunne have sagt det på en pænere måde. Men synes nu også, at du kunne ha' sendt en sms om at i holdt morgen hygge hjemme. Og som nogle andre er inde på, det med at ændre sit barns rutiner, er ikke altid det bedste. Hvis barnet lige har fået en lur hjemmefra, kan hun nok ikke sove samme tid som de andre. Dvs at når de andre vågner, skal din datter nok sove. Så får hun ingen glæde af de andre børn :/ Men ja, det kommer self også an på hvor gammel din datter er 

Anmeld

29. juni 2013

Mettefpigen

Ved vores dp aflevere man senest kl 9...... Da kan vi ikk aflevere kl 10-11 stykker....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.