Aaaarrgg dp. Er jeg helt urimelig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
NinaNymannMadsen skriver:

vi skal aflevere senest kl 9. for vores dp går tit ture med børnene sådan spontant.

vi kan dog ringe eller lige skrive hvis vi ikke kan nå det til kl 9.

men ellers så er det tidligst 7 og senest 9.

så det fair hun vil ha besked.
men slet ikke fair den måde hun får det sagt på vil jeg mene.

Her er der ik et fast afleverings tidspunkt, med mindre de ska på tur. Og når de ska det, er hun der naturligvis i god tid!

Det er også ok at hun gerne vil ha en sms, og det får hun også fremover. Det var måden hun sagde det på der var træls. Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2013

StineW79

Martsbaby skriver:

Umiddelbart synes jeg, at DP er i sin fulde ret til at forlange en sms, hvis du afleverer senere end normalt - men når det så er sagt skal hun selvfølgelig tale pænt til dig!

Det er forskelligt hvornår vi aflever, da ungernes mødetider afhænger af mine mødetider. 

Det er også ok at hun gerne vil ha en SMS, og det får hun jo bare fremover. Det var måden hun sagde det på, der var øv. Vh stine

Anmeld

28. juni 2013

De3Guldklumper

Jeg kan forstå du synes måden hun får det sagt på er træls men ærligt så synesjeg faktisk ikke at der er nogen af dine besvarelse der indikere at du har nogen forståelse for hvorfor dp måske reagere som hun gør.

Det kan godt være hun har sagt at de ikke skal noget men nogen dp'er er impulsive og at de så skal gå og vente på et barn som bare kommer dryssende op af dagen - det kan jeg faktisk godt forstå at hun bliver lidt knotten over. Måske hun faktisk også har været en smule bekymret da i, som jeg læser det, kommer noget senere end i normalt gør når hun bliver afleveret senere.

Det at i har en aftale om at hvis hun ikke får besked om at din datter holder fri så betyder det at hun kommer - er jo også rigtig fint. Men synes faktisk det er en smule respektløs overfor dp at man ikke lige tænker jeg må hellere lige smide en SMS når nu vi hygger os hjemme og tiden render.

Anmeld

28. juni 2013

AnthonsMor

StineW79 skriver:

Det er forskelligt hvornår vi aflever, da ungernes mødetider afhænger af mine mødetider. 

Det er også ok at hun gerne vil ha en SMS, og det får hun jo bare fremover. Det var måden hun sagde det på, der var øv. Vh stine

Måske hun skal have en kopi af din arb. plan? Så undgår i da de ubehagelige morgener igen

Anmeld

28. juni 2013

Fuglemor

StineW79 skriver:

Alberte er jo starte i dp for en mdr siden, og hun er rigtig glad for at være der, og vi er idet store hele også rigtig glad og tilfreds med dp moren!!!

Men der har bare været et par små ting, som simpelhen irriterer mig, og i dag, syntes jeg det var en træls oplevelse at aflever. 

Jeg har jo lige fået nyt arbejde, hvor jeg har fridage midt i ugen osv, så nogle dage ka hun holde fri eller som i dag, møde sener.  Jeg aflevere hende 10.40, da jeg ska til møde kl 11. Vi kommer ind af døren og siger goddag, dp mor svare så tilbage " ja det er da en god dag, men hold op alberte kommer sent i dag" jeg svare ja det er fordi vi bare rigtig har hygget sammen med thea og alberte havde brug for en lille lur, så den fik hun mens jeg gik i bad. 

Dp mor svare " ppppuuufff en lur?? En anden gang ville hun i hvert fald gerne ha en SMS om, om hun endten holdte fri eller kom sener, for det her var altså lige sent nok!! " 

Jeg svare tilbage, at jamen altså med mindre hun fik at vide at alberte holder fri, så må hun forvente at hun kommer. 

De dage, hvor de ska på ture osv, kommer hun altid i god tid! Jeg har fra starten af sagt, at hun nogle dage vil holde fri eller møde sener, og det er det samme som vi aftalte da hun startede i dp. 

Jeg syntes dp i det mindste ku ha sagt noget i retning af. Ej hvor hyggeligt med morgen/ hygge formiddag. Også på en pæn måde sagt, at en anden gang, ku vi jo lige sende en sms eller noget, hvis klokken blev lidt sen.  Syntes det er ok, at sende en sms, men gider bare ik mødes af en sur mine!! Vh stine

Ej jeg synes da godt nok hun er mopset din dp mor. Jeg ville da synes det var lækkert hvis nogen af mine forældre havde mulighed for at møde senere med barnet eller holde Fri.

hos mig har vi den aftale at de lige skriver ned mandag ca tider for hvornår barnet kommer og hentes i løbet af ugen, men de kan stadig komme og sige at han eller hun møder senere i dag/i morgen. Også længe de ikke skal på tur så synes jeg da ikke detgør noget. Det er da kun dejligt det er muligt at have barnet hjemme lidt længere 

Anmeld

28. juni 2013

StineW79

Martsbaby skriver:

Måske hun skal have en kopi af din arb. plan? Så undgår i da de ubehagelige morgener igen

Hé Hé det var en fin ide! Vh stine

Anmeld

28. juni 2013

Fenja09

StineW79 skriver:

Alberte er jo starte i dp for en mdr siden, og hun er rigtig glad for at være der, og vi er idet store hele også rigtig glad og tilfreds med dp moren!!!

Men der har bare været et par små ting, som simpelhen irriterer mig, og i dag, syntes jeg det var en træls oplevelse at aflever. 

Jeg har jo lige fået nyt arbejde, hvor jeg har fridage midt i ugen osv, så nogle dage ka hun holde fri eller som i dag, møde sener.  Jeg aflevere hende 10.40, da jeg ska til møde kl 11. Vi kommer ind af døren og siger goddag, dp mor svare så tilbage " ja det er da en god dag, men hold op alberte kommer sent i dag" jeg svare ja det er fordi vi bare rigtig har hygget sammen med thea og alberte havde brug for en lille lur, så den fik hun mens jeg gik i bad. 

Dp mor svare " ppppuuufff en lur?? En anden gang ville hun i hvert fald gerne ha en SMS om, om hun endten holdte fri eller kom sener, for det her var altså lige sent nok!! " 

Jeg svare tilbage, at jamen altså med mindre hun fik at vide at alberte holder fri, så må hun forvente at hun kommer. 

De dage, hvor de ska på ture osv, kommer hun altid i god tid! Jeg har fra starten af sagt, at hun nogle dage vil holde fri eller møde sener, og det er det samme som vi aftalte da hun startede i dp. 

Jeg syntes dp i det mindste ku ha sagt noget i retning af. Ej hvor hyggeligt med morgen/ hygge formiddag. Også på en pæn måde sagt, at en anden gang, ku vi jo lige sende en sms eller noget, hvis klokken blev lidt sen.  Syntes det er ok, at sende en sms, men gider bare ik mødes af en sur mine!! Vh stine

Jeg kan faktisk godt forstå dp moren. Vi må slet ikke aflevere vores datter så sent. Aflevering i Albertes dp er mellem 7-9 fordi hvis de skal på tur så går de lige efter formiddagsmaden. Så den var slet ikke gået hos os.

Når det er sagt så synes jeg selvfølgelig at man skal tale ordentligt fordi kommunikationen er så vigtig i denne forbindelse. Så dp skal nok vælge at sige et tidspunkt for hvornår man senest må aflevere og så kan du jo rette ind efter det - også selvom du en dag skal møde kl. 11.00.

/Fenja

Anmeld

28. juni 2013

StineW79

Fuglemor skriver:

Ej jeg synes da godt nok hun er mopset din dp mor. Jeg ville da synes det var lækkert hvis nogen af mine forældre havde mulighed for at møde senere med barnet eller holde Fri.

hos mig har vi den aftale at de lige skriver ned mandag ca tider for hvornår barnet kommer og hentes i løbet af ugen, men de kan stadig komme og sige at han eller hun møder senere i dag/i morgen. Også længe de ikke skal på tur så synes jeg da ikke detgør noget. Det er da kun dejligt det er muligt at have barnet hjemme lidt længere 

Ja jeg tænker da også at det må være rart at ha extra tid til de andre børn! 

Men det er også ok at hun gerne vil ha en SMS, så det får hun jo bare fremover! Vh stine

Anmeld

28. juni 2013

Kay

StineW79 skriver:

Ja det er helt ok at hun gerne vil ha en sms og det får hun også fremover. Det var måden hun sagde det på der var træls. Vh stine

kan jeg 100% også godt forstå du ik sys var ok... man må forvente en ordentlig tone i sådan et samarbejde

Anmeld

28. juni 2013

nielsen80

Selvom jeg forstår DPen, så synes jeg ikke du er urimelig. Synes det er rigtig dårlig stil, at man taler sådan ved aflevering - specielt så tæt på en indkøring. Jeg ville være utryg ved at aflevere,hvis det skulle gøres i en så negativ stemning!

At DPen så har en pointe, er en anden sag - hendes måde at håndtere det på, synes jeg ikke var ok.
Det er jo nyt for alle og I skal lige finde hinanden - det kan godt gøres i en ordentlig tone - specielt når man aflevere hvor man i forvejen er i en sårbar situation som mor(og barn).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.