Aaaarrgg dp. Er jeg helt urimelig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.664 visninger
89 svar
97 synes godt om
28. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Alberte er jo starte i dp for en mdr siden, og hun er rigtig glad for at være der, og vi er idet store hele også rigtig glad og tilfreds med dp moren!!!

Men der har bare været et par små ting, som simpelhen irriterer mig, og i dag, syntes jeg det var en træls oplevelse at aflever. 

Jeg har jo lige fået nyt arbejde, hvor jeg har fridage midt i ugen osv, så nogle dage ka hun holde fri eller som i dag, møde sener.  Jeg aflevere hende 10.40, da jeg ska til møde kl 11. Vi kommer ind af døren og siger goddag, dp mor svare så tilbage " ja det er da en god dag, men hold op alberte kommer sent i dag" jeg svare ja det er fordi vi bare rigtig har hygget sammen med thea og alberte havde brug for en lille lur, så den fik hun mens jeg gik i bad. 

Dp mor svare " ppppuuufff en lur?? En anden gang ville hun i hvert fald gerne ha en SMS om, om hun endten holdte fri eller kom sener, for det her var altså lige sent nok!! " 

Jeg svare tilbage, at jamen altså med mindre hun fik at vide at alberte holder fri, så må hun forvente at hun kommer. 

De dage, hvor de ska på ture osv, kommer hun altid i god tid! Jeg har fra starten af sagt, at hun nogle dage vil holde fri eller møde sener, og det er det samme som vi aftalte da hun startede i dp. 

Jeg syntes dp i det mindste ku ha sagt noget i retning af. Ej hvor hyggeligt med morgen/ hygge formiddag. Også på en pæn måde sagt, at en anden gang, ku vi jo lige sende en sms eller noget, hvis klokken blev lidt sen.  Syntes det er ok, at sende en sms, men gider bare ik mødes af en sur mine!! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2013

Svenne

Det kan jeg godt forstå.

Men jeg kan også godt forstå dp. Jeg kunne aldrig drømme om ikke at sende en sms, hvis jeg afleverede så sent.

Selvom de ikke var "på tur" hver dag, var de stort set ude af huset hver dag - enten på en lang gåtur, på besøg hos en anden dp osv osv. Og hun kan jo ingen steder gå, hvis hun mangler et barn, som hun ikke aner hvornår kommer.

Anmeld

28. juni 2013

Benjamins'mor

Jeg synes faktisk ikke det er urimeligt at du lige skal sende en sms, det skal vi også og det synes jeg er fint.

Vi har faste tider der hedder 8-15, men hvis jeg henter ham allerede kl. 14 så sender jeg hende altså en SMS.

Anmeld

28. juni 2013

L&V

StineW79 skriver:

Alberte er jo starte i dp for en mdr siden, og hun er rigtig glad for at være der, og vi er idet store hele også rigtig glad og tilfreds med dp moren!!!

Men der har bare været et par små ting, som simpelhen irriterer mig, og i dag, syntes jeg det var en træls oplevelse at aflever. 

Jeg har jo lige fået nyt arbejde, hvor jeg har fridage midt i ugen osv, så nogle dage ka hun holde fri eller som i dag, møde sener.  Jeg aflevere hende 10.40, da jeg ska til møde kl 11. Vi kommer ind af døren og siger goddag, dp mor svare så tilbage " ja det er da en god dag, men hold op alberte kommer sent i dag" jeg svare ja det er fordi vi bare rigtig har hygget sammen med thea og alberte havde brug for en lille lur, så den fik hun mens jeg gik i bad. 

Dp mor svare " ppppuuufff en lur?? En anden gang ville hun i hvert fald gerne ha en SMS om, om hun endten holdte fri eller kom sener, for det her var altså lige sent nok!! " 

Jeg svare tilbage, at jamen altså med mindre hun fik at vide at alberte holder fri, så må hun forvente at hun kommer. 

De dage, hvor de ska på ture osv, kommer hun altid i god tid! Jeg har fra starten af sagt, at hun nogle dage vil holde fri eller møde sener, og det er det samme som vi aftalte da hun startede i dp. 

Jeg syntes dp i det mindste ku ha sagt noget i retning af. Ej hvor hyggeligt med morgen/ hygge formiddag. Også på en pæn måde sagt, at en anden gang, ku vi jo lige sende en sms eller noget, hvis klokken blev lidt sen.  Syntes det er ok, at sende en sms, men gider bare ik mødes af en sur mine!! Vh stine

Det var lidt af en mokket måde at starte dagen på vil jeg sige.. Hun burde se det positive i at du har muligheden for at gi dem en rolig hygge morgen..

Anmeld

28. juni 2013

Benjamins'mor

Svenne skriver:

Det kan jeg godt forstå.

Men jeg kan også godt forstå dp. Jeg kunne aldrig drømme om ikke at sende en sms, hvis jeg afleverede så sent.

Selvom de ikke var "på tur" hver dag, var de stort set ude af huset hver dag - enten på en lang gåtur, på besøg hos en anden dp osv osv. Og hun kan jo ingen steder gå, hvis hun mangler et barn, som hun ikke aner hvornår kommer.

Lige præcis, sådan er det også her, så går de måske i skoven eller lign, og det kan de jo ikke når de ikke ved hvornår det sidste barn kommer.

Anmeld

28. juni 2013

Karina84

Jeg kan egentlig lidt godt forstaa DP. Men maaden hun faar det sagt paa er ikke saa heldig 

Hun laver jo aktiviteter og lege for børnene, nogle dage arrangere hun maaske lidt spontant at mødes med en anden dp, de gaar en tur, tager i skoven osv. Altsaa ting der ikke muligvis lige bliver slaaet op paa opslagstavlen. Saa at hun gerne vil ha en sms om morgenen, som du ogsaa skriver, synes jeg egentlig er fair nok.

Men det er en lidt spydig kommentar at faa kastet i hovedet, helt enig der 

Anmeld

28. juni 2013

gokkelok

Svenne skriver:

Det kan jeg godt forstå.

Enig, det kan være ret svært, at planlægge dagen, hvis man ikke ved om et barn kommer eller ej. 

Synes egentlig det er almindelig høflighed at give besked.

Anmeld

28. juni 2013

MissTas

StineW79 skriver:

kan sagtens forstå din frustration over den sure mine at blive mødt med, men kan også sagtens forstå dagplejeren, da det kræver en del planlægning også af hensyn til om barnet spiser morgenmad der eller ej.. 

i den dagpleje hvor min datter går, der blir lavet en ugeplan over hvert barn, så de ved hvornår barnet møder og hvornår barnet bliver hentet. Synes det er super smart, så kan de planlægge lidt og der sker ingen misforståelser mellem forældre og dagplejer.  

nogle gange kan der selvfølgelig ske ændringer og så oplyser man naturligvis det  

kan også være at du bare misforstod hendes måde at sige det på, ja jeg ved det ikke Men selvfølgelig træls at føle at man bliver mødt af en sur mine.. 

Anmeld

28. juni 2013

morethanperfect

StineW79 skriver:

Jeg kan på sin vis godt forstår Dp moren ..

Jeg skriver altid hvis Oscar kommer senere end 9 .. 
Det er ærgerligt for hende og sidde og vente og vente på os , hvis de skal noget .. 

Men ja , hun ku godt ha sagt det på en anden måde ! 

Anmeld

28. juni 2013

VIPpigen

Er det privat??

Her ved os hedder det senest kl 9, med mindre andet er aftalt. Specielt så sent som du aflevere, så ville jeg da også sætte pris på at vide besked, nogen gange laver de noget spontant, og så er det rart for dp at de ved at alle børn er der senest kl 9

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.